ESF:PVMVVS Marketing ve VS I. - Informace o předmětu
PVMVVS Marketing ve veřejném sektoru I.
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Jílková - Rozvrh
- Út 9:20–11:00 P201
- Předpoklady
- Předmět je určen pro denní bakalářské studenty oboru Veřejná ekonomie.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 140 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/140, pouze zareg.: 0/140, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/140 - Mateřské obory/plány
- Management v kultuře (program FF, N-OT)
- Veřejná ekonomika (program ESF, B-HPS)
- Cíle předmětu
- Předmět navazuje na poznatky získané studiem předmětů Veřejná ekonomie a Ekonomika veřejného sektoru. Cílem předmětu je vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje marketingové komunikaci, a to s akcentem na reklamu a sponzorství. Pozornost je věnována také fundraisingu jako základnímu nástroji k získávání zdrojů pro činnost neziskových organizací, okrajově pak také novým trendům v řízení veřejných institucí, a konečně i strategickému plánování, tak významnému při řízení jakékoli organizace, tedy i té působící ve veřejném sektoru.
- Osnova
- Tématický plán přednášek
- 1.Základy marketingu, historie marketingu, obsah marketingu
- 2.Marketingový mix ve veřejném sektoru
- 3.Tržní segmentace. Marketing nehmotného produktu
- 4.Marketingové strategické plánování. Positioning a Repositioning
- 5.Komunikace v marketingu. Lobbing
- 6.Public Relation a jejich okolí
- 7.Krizová komunikace. 1.písemný test
- 8.Reklama
- 9.Sponzorství
- 10.Fundraising
- 11.Strategické plánování
- 12.New Public Management.
- 13.Marketing a internet. 2. písemný test
- Literatura
- Škarabelová, Simona. Marketing ve veřejném sektorou. Brno: MU, 2007. DSO a elektronická skripta.
- PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
- JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 179 s. ISBN 8071699950. info
- SMITH, P. R. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxiv, 518. ISBN 8072262521. info
- HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Translated by Jana Novotná. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7. info
- Metody hodnocení
- půlsemestrální písemný test, závěrečný písemný test a závěrečná seminární práce - projekt marketingové studie.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Přednášky probíhají obsahově podle uvedených tématických okruhů.
The content of lectures follows the above-mentioned thematic blocks. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2008/PVMVVS