PVMVVS Marketing ve veřejném sektoru I.

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2008
Rozsah
2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Zuzana Prouzová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Katedra veřejné ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Jílková
Rozvrh
Út 9:20–11:00 P201
Předpoklady
Předmět je určen pro denní bakalářské studenty oboru Veřejná ekonomie.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 140 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/140, pouze zareg.: 0/140, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/140
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět navazuje na poznatky získané studiem předmětů Veřejná ekonomie a Ekonomika veřejného sektoru. Cílem předmětu je vystihnutí specifik marketingu veřejného, resp. neziskového sektoru. Pozornost se kromě analýzy jednotlivých marketingových kroků, které se doporučují při práci ve veřejném, resp. neziskovém sektoru, věnuje marketingové komunikaci, a to s akcentem na reklamu a sponzorství. Pozornost je věnována také fundraisingu jako základnímu nástroji k získávání zdrojů pro činnost neziskových organizací, okrajově pak také novým trendům v řízení veřejných institucí, a konečně i strategickému plánování, tak významnému při řízení jakékoli organizace, tedy i té působící ve veřejném sektoru.
Osnova
  • Tématický plán přednášek
  • 1.Základy marketingu, historie marketingu, obsah marketingu
  • 2.Marketingový mix ve veřejném sektoru
  • 3.Tržní segmentace. Marketing nehmotného produktu
  • 4.Marketingové strategické plánování. Positioning a Repositioning
  • 5.Komunikace v marketingu. Lobbing
  • 6.Public Relation a jejich okolí
  • 7.Krizová komunikace. 1.písemný test
  • 8.Reklama
  • 9.Sponzorství
  • 10.Fundraising
  • 11.Strategické plánování
  • 12.New Public Management.
  • 13.Marketing a internet. 2. písemný test
Literatura
  • Škarabelová, Simona. Marketing ve veřejném sektorou. Brno: MU, 2007. DSO a elektronická skripta.
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
  • JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 179 s. ISBN 8071699950. info
  • SMITH, P. R. Moderní marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xxiv, 518. ISBN 8072262521. info
  • HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Translated by Jana Novotná. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7. info
Metody hodnocení
půlsemestrální písemný test, závěrečný písemný test a závěrečná seminární práce - projekt marketingové studie.
Navazující předměty
Informace učitele
Přednášky probíhají obsahově podle uvedených tématických okruhů.
The content of lectures follows the above-mentioned thematic blocks.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2008/PVMVVS