ESF:BPR_MACR Marketing cest.ruchu - Informace o předmětu
BPR_MACR Marketing cestovního ruchu
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 2/1/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Martin Šauer, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. RNDr. Milan Viturka, CSc.
Katedra regionální ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Iveta Suchomelová Vašíčková - Rozvrh
- Po 14:35–16:15 P312
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
BPR_MACR/2: každé sudé pondělí 16:20–17:55 P312, M. Šauer - Předpoklady
- Absolvování předmětu Cestovní ruch je výhodou.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 68 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/68, pouze zareg.: 0/68, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/68 - Mateřské obory/plány
- Regionální rozvoj a správa (program ESF, B-HPS, směr Regionální rozvoj a cestovní ruch)
- Regionální rozvoj a správa (program ESF, M-HPS)
- Regionální rozvoj a správa (program ESF, N-HPS)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
vysvětlit specifika destinačního marketinu;
využít základní metody marketingového výzkumu;
analyzovat tržní prostředí destinace;
provést segmentaci trhu;
aplikovat klíčové prvky marketingové strategie (targeting, positioning, komunikační strategie, atd.);
použít informace o struktuře produtku cestovního ruchu;
diskutovat principy marketingové kontroly - Osnova
- Marketing a cestovní ruch;
- Marketingový informační systém a marketingový výzkum;
- Marketingová analýza;
- Marketingové cíle a mise destinace;
- Segmentace trhu;
- Marketingová strategie - cílení a umisťování produktů;
- Marketingový mix I (Tvorba tržní nabídky destinace);
- Image destinace
- Marketingový mix II (Propagace destinace);
- Marketingový mix III; Internet jako nástroj marketingu;
- Marketingové rozpočtování a kontrola;
- Marketing České republiky jako destinace cestovního ruchu.
- Literatura
- PIKE, Steven. Destination Marketing : an integrated marketing communication approach. 1st ed. Amsterdam: Elsevier, 2008, xv, 406. ISBN 9780750686495. info
- VYSTOUPIL, Jiří, Martin ŠAUER, Andrea HOLEŠINSKÁ a Petra METELKOVÁ. Marketing cestovního ruchu. 2007. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2007, 134 s. ISBN 978-80-210-4240-7. info
- PALATKOVÁ, Monika. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu : jak získat více příjmů z cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 341 s. ISBN 8024710145. info
- MORGAN, Nigel, Annette PRITCHARD a Roger PRIDE. Destination branding : creating the unique destination proposition. 2nd ed. Oxford: Elsevier, 2004, 313 s. ISBN 0750659696. info
- KIRÁĽOVÁ, Alžbeta. Marketing : destinace cestovního ruchu. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 2003, 173 s. ISBN 8086119564. info
- KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. 3rd ed. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2003, xvi, 893. ISBN 0130996114. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášek (každý týden) a seminářů (2 hodiny 1x za 14 dní). Výstupem zučení je prezentace vybraného problému destinačního marketingu a následná skupinová diskuse. Předpokládá se aktivní příprava na semináře (četba vybrané literatury).
- Metody hodnocení
- Hodnocení studenta spočívá v ověření jeho praktických dovedností (na základě prezentace projektu - hodnotí se hlavně schopnost argumentace, 50 % známky) a vyzkoušení jeho teoretických znalostí (ústní zkouška - 50 % známky).
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2009/BPR_MACR