MPH_MAR2 Marketing 2

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2010
Rozsah
2/2/0. 8 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Klára Kašparová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Ladislava Kuchynková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Rozvrh
St 14:35–16:15 P104
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
MPH_MAR2/01: St 16:20–17:55 S311, K. Kašparová, L. Kuchynková
MPH_MAR2/02: St 18:00–19:35 P403, K. Kašparová, L. Kuchynková
Předpoklady
! PHMA2 Marketing II
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 44 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/44, pouze zareg.: 0/44, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/44
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět Marketing II. se zabývá marketingovou komunikací, tj. navazuje na znalosti získané v předmětu Marketing I. a tyto znalosti dále prohlubuje v oblasti čtvrtého P marketingového mixu – propagace. Vedle detailního výkladu jednotlivých prvků komunikačního mixu se zaměřuje také na problematiku budování značky, customer relationship management a na vývoj jednotlivých komunikačních modelů a modelů hierarchie účinků, které se ve své nejmodernější podobě používají při plánování komunikačních kampaní, resp. vysvětlují reakce spotřebitelů na šířené informace.


Na konci tohoto předmětu bude student schopen:
- využít znalostí o základech komunikace a chování spotřebitele relevantní pro účely marketingové komunikace při tvorbě komunikačního sdělení, resp. při vysvětlování formování postoje a reakce spotřebitele na firemní sdělení;
- formulovat pravidla používání značky v rámci podnikového portfolia;
- vysvětlit jednotlivé pohledy na marketingovou komunikaci a výhody využití integrovaného přístupu;
- popsat jednotlivé prvky propagace včetně výhod propojení některých nástrojů propagace s customer relationship managementem;
- vypracovat na základě nabytých znalostí strategický komunikační plán;
- vytvořit prezentaci v programu Microsoft Office PowerPoint a vtěsnat stěžejní části sdělení do časově ohraničeného úseku.;
Osnova
  • Předmět se skládá z přednášek (jejich osnova viz níže) a seminářů, kde se řeší případové studie z podnikohospodářské praxe.

  • Osnova přednášek:
  • - komunikační modely;
  • - modely hierarchie účinků;
  • - Customer Relationship Management;
  • - řízení značky;
  • - integrovaná marketingová komunikace ;
  • - Direct marketing ;
  • - podpora prodeje I.;
  • - podpora prodeje II., 3D reklama;
  • - reklama I.;
  • - reklama II. ;
  • - Public Relations I.;
  • - Public Relations II. a společenská odpovědnost podniku;
  • - veletrhy a výstavy, Event marketing;
Literatura
    povinná literatura
  • PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Translated by Vlasta Šafaříková. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 8024702541. info
  • Průvodce studiem
    doporučená literatura
  • TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s. ISBN 8071699977. info
  • KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 9788024714813. info
  • SANTLEROVÁ, Květoslava. Telemarketing v praxi : jak profesionálně telefonovat se zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 222 s. ISBN 9788024715360. info
  • NASH, Edward L. Direct marketing. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2003, xxxiv, 604. ISBN 8072268384. info
  • FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2009, 195 s. ISBN 9788024726786. info
  • BUTTLE, Francis. Customer relationship management : concepts and tools. 1st ed. Amsterdam: Elsevier, 2004, xviii, 359. ISBN 075065502X. info
  • Marketing management. Edited by Philip Kotler. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. ISBN 8024700166. info
Výukové metody
Základní využité výukové metody jsou přednáška a seminář. V rámci přednášek jsou dále využity slovní a diskusní metody výuky. V rámci seminářů se využívají situační a inscenační metody výuky, což má za cíl propojit kognitivní učení s učením sociálním. Při prezentacích jednotlivých teamů se navíc využívá mechanismu nápodoby. Při prezentacích seminárních projektů jednotlivých teamů se navíc využívá mechanismu nápodoby.

Metody hodnocení
Předmět je ukončen písemným testem, k němuž je připuštěn pouze ten, kdo splnil níže uvedené požadavky.

Povinností studentů je vypracovat a prezentovat (upřesnění viz níže) 1 teamovou seminární práci za semestr (podrobnější informace k obsahu a jednotlivým tématům seminární práce jsou uvedeny ve složce Učební materiály na ISu). Seminární práce má ústní podobu s podporou MS PowerPointu. Na jednotlivá témata seminární práce se mohou studenti přihlásit na čtvrtém semináři či následně prostřednictvím e-mailu (e-mail na učilete: klarad@econ.muni.cz). Nedodržení termínu prezentace bez řádné omluvy je považováno za nesplnění předpokladů připuštění ke zkoušce. Prezentace v MS PowerPointu se odevzdávají do Odevzdávárny ve stanovený den. Nedodržení termínu odevzdání je považováno za nesplnění předpokladů připuštění ke zkoušce. Na daném semináři prezentují vždy jen 2 teamy. Prezentující teamy jsou vybrány losem ze všech teamů připravených k prezentaci. Prezentující teamy (resp. jednotlivci v prezentujícím teamu) mohou za prezentaci obdržet 0 až 3 body, které jim budou připočteny ke zkouškovému testu. Neprezentující teamy (resp. jednotlivci v neprezentujících teamech) dostávají po 2 bodech. Ty jim budou připočteny ke zkouškovému testu.


Zkouškový písemný test a konečné hodnocení:
- podmínkou připuštění ke zkoušce je odevzdání a prezentování seminární práce či odevzdání seminární práce - viz výše a řádná docházka (účast na seminářích je povinná);
- podmínkou úspěšného absolvování zkouškového testu při prvním pokusu je dosažení alespoň 12 bodů z celkového počtu bodů po připočtení bodů ze seminární práce - body se přičítají pouze 1x;
- podmínkou úspěšného absolvování zkouškového testu při druhém pokusu je dosažení alespoň 60 % z celkového počtu bodů, tj. alespoň 12 bodů.;

Dopustí-li se student u zkoušky nedovoleného jednání, jedná se zejména o používání různých nedovolených pomůcek ("taháků"), opisování, vynášení zadání testů a vůbec o jednání narušující průběh zkoušky, přeruší učitel zkoušku a podle závažnosti přestupku udělí klasifikaci do ISu F, nebo FF, případně i FFF. Uvedený postup se rovněž vztahuje na všechny aktivity, které vstupují do závěrečného hodnocení předmětu.

Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro připuštění ke zkoušce je třeba vypracovat, odevzdat a prezentovat zadanou seminární práci
Předmět je vyučován každoročně.
Nezapisují si studenti, kteří absolvovali předmět PHMA2.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021.