ESF:BKR_MACR Marketing cest.ruchu - Informace o předmětu
BKR_MACR Marketing cestovního ruchu
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 0/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Martin Šauer, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. RNDr. Milan Viturka, CSc.
Katedra regionální ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Iveta Suchomelová Vašíčková - Rozvrh
- So 12. 11. 12:50–15:20 P403, So 3. 12. 12:50–15:20 P403
- Předpoklady
- Absolvování předmětu Cestovní ruch je výhodou.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Regionální rozvoj a cestovní ruch (program ESF, B-HPS)
- Regionální rozvoj a správa (program ESF, B-HPS)
- Regionální rozvoj a správa (program ESF, B-HPS, směr Regionální rozvoj a cestovní ruch)
- Regionální rozvoj a správa (program ESF, B-HPS, směr Regionální rozvoj a správa)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
vysvětlit specifika destinačního marketinu;
využít základní metody marketingového výzkumu;
analyzovat tržní prostředí destinace;
provést segmentaci trhu;
aplikovat klíčové prvky marketingové strategie (targeting, positioning, komunikační strategie, atd.);
použít informace o struktuře produtku cestovního ruchu;
diskutovat principy marketingové kontroly. - Osnova
- Marketing a cestovní ruch;
- Marketingový informační systém a marketingový výzkum;
- Marketingová analýza;
- Marketingové cíle a mise destinace;
- Segmentace trhu;
- Marketingová strategie - cílení a umisťování produktů;
- Marketingový mix I (Tvorba tržní nabídky destinace);
- Image destinace
- Marketingový mix II (Propagace destinace);
- Marketingový mix III; Internet jako nástroj marketingu;
- Marketingové rozpočtování a kontrola;
- Marketing České republiky jako destinace cestovního ruchu.
- Literatura
- PIKE, Steven. Destination Marketing : an integrated marketing communication approach. 1st ed. Amsterdam: Elsevier, 2008, xv, 406. ISBN 9780750686495. info
- VYSTOUPIL, Jiří, Martin ŠAUER, Andrea HOLEŠINSKÁ a Petra METELKOVÁ. Marketing cestovního ruchu. 2007. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2007, 134 s. ISBN 978-80-210-4240-7. info
- PALATKOVÁ, Monika. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu : jak získat více příjmů z cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 341 s. ISBN 8024710145. info
- MORGAN, Nigel, Annette PRITCHARD a Roger PRIDE. Destination branding : creating the unique destination proposition. 2nd ed. Oxford: Elsevier, 2004, 313 s. ISBN 0750659696. info
- KIRÁĽOVÁ, Alžbeta. Marketing : destinace cestovního ruchu. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 2003, 173 s. ISBN 8086119564. info
- KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. 3rd ed. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2003, xvi, 893. ISBN 0130996114. info
- Výukové metody
- přednášky;
domácí úkoly;
prezentace řešení vybraných problémů destinačního marketingu. - Metody hodnocení
- Hodnocení studenta spočívá v ověření jeho praktických dovedností (na základě prezentace projektu - hodnotí se hlavně schopnost argumentace, 50 % známky) a vyzkoušení jeho teoretických znalostí (ústní zkouška, 50 % známky).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- BKH_DIMA Digitální marketing
(BKH_ZAMO||BKR_MACR) && forma(K)
- BKH_DIMA Digitální marketing
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2011/BKR_MACR