CKH_KPIM Komunikační politika a instore marketing

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2020
Rozsah
tutorial 20 hodin. 8 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Bc. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Bc. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
Čt 8. 10. 8:00–11:40 S315, 12:15–14:00 S315, Út 19. 1. 13:00–16:40 S315, St 20. 1. 8:00–11:40 S315, Čt 21. 1. 8:00–11:40 S315, 12:15–14:00 S315
Předpoklady
(TYP_STUDIA(C) && OBOR(EMAOB))
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s významem a nástroji komunikační politiky s důrazem na in-store komunikaci v retailu.
Výstupy z učení
Po absolvování kurzu bude student
- rozumět začlenění komunikační politiky do marketingových nástrojů,
- chápat význam komunikace v prodeji,
- schopen zařadit in-store do systému komunikačních nástrojů,
- schopen rozlišit a využít nástroje in-store komunikace,
- schopen identifikovat dopady konkrétních opatření in-store marketingu,
- schopen kriticky posoudit vhodnost zvolených nástrojů v konkrétním obchodě,
- rozumět problematice multisenzuálního in-store marketingu.
Osnova
  • 1. Marketingová strategie a marketingová politika
  • 2. Komunikační politika a její nástroje
  • 3. Kupní a nákupní chování
  • 4. Shopper centrický výzkum
  • 5. Impulzivní chování a jeho stimulace
  • 6. Floor-planning a shelf-planning
  • 7. Vizuální prezentace výrobků
  • 8. Nástroje POP/POS prezentace
  • 9. Multi-senzuální nástroje in-store marketingu
Literatura
    povinná literatura
  • JESENSKÝ, Daniel. Marketingová komunikace v místě prodeje : POP, POS, in-store, shopper marketing. První vydání. Praha: Grada, 2018, 504 stran. ISBN 9788027102525. URL info
    doporučená literatura
  • MORGAN, Tony. Visual merchandising : window and in-store displays for retail. 2nd ed. London: Laurence King, 2011, 208 s. ISBN 9781856697637. info
  • BOČEK, Martin, Daniel JESENSKÝ a Daniela KROFIÁNOVÁ. POP in-store komunikace v praxi : trendy a nástroje marketingu v místě prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 215 s. ISBN 9788024728407. URL info
  • BÁRTA, Vladimír, Ladislav PÁTÍK a Milan POSTLER. Retail marketing. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2009, 326 s. ISBN 9788072612079. info
Výukové metody
přednášky, diskuse, řešení případových studií, řešení praktických příkladů pro aplikaci nástrojů
Metody hodnocení
prezentace týmového praktického úkolu zpracovaného během tutoriálu (0-3 body), test složený z uzavřených a otevřených otázek (12 bodů), hodnocení (15-14 A, 13-12 B, 11-10 C, 9-8 D, 7-6 E, méně než 6 F)
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2022, podzim 2024.