MKH_IKKO Interkulturální komunikace

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2020
Rozsah
tutorial 6 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons) (cvičící)
doc. Ing. Mgr. Jakub Procházka, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Mgr. Jakub Procházka, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
Pá 4. 12. 12:00–15:50 P104, So 9. 1. 16:00–17:50 P104
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je připravit studenty na práci v nadnárodních organizacích, mezinárodních týmech a pro obchodování se zahraničními partnery. Celkově kurz studenty připravuje na práci v globalizované společnosti.

Dílčí cíle předmětu jsou:
- získat znalosti o odlišnostech jednotlivých kultur důležitých pro oblast podnikání se zahraničními partnery
- osvojit si poznatky o obecných pravidlech společenského styku důležitých pro obchodní a podnikatelskou činnost
- naučit se vnímat kulturní rozdíly v oblasti verbální a neverbání komunikace a tím zvýšit sociální citlivost pro úspěch v obchodní a podnikatelské činnosti
- kultivovat svůj společenský projev a vystupování v mezinárodních obchodních aktivitách
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu:
- schopen charakterizovat kulturní rozdíly mezi různými světovými regiony;
- schopen dodržovat kulturně specifická pravidla společenského a obchodního styku v různých obchodně významných zemích;
- umět zaujmout a vytvořit vztah s obchodním parterem z různých světových regionů.
Osnova
  • Teorie národní kultury a kulturní dimenze
  • Evropa
  • - Německy mluvící země
  • - Balkán
  • - Státy Pyrenejského poloostrova
  • - Skandinávie
  • - Francie
  • Asie
  • Arabské země
  • Jižní a rovníková afrika
  • Latinská amerika
  • Commonwelth a USA
Literatura
    povinná literatura
  • MORAN, Robert T., Philip R. HARRIS a Sarah V. MORAN. Managing cultural differences : global leadership strategies for cross-cultural business success. 8th ed. Amsterdam: Elsevier, 2011, xv, 570. ISBN 9781856179232. info
  • ŠMAJSOVÁ BUCHTOVÁ, Božena a Jiří POKORNÝ. Podnikání a kulturní odlišnosti. Brno: ESF MU, 2004, 247 s. skripta. ISBN 80-210-3490-4. info
    doporučená literatura
  • ABRAMSON, Neil R. a Robert T. MORAN. Managing Cultural Differences: Global Leadership for the 21st Century. 10th ed. Routledge, 2017, 662 s. ISBN 978-1-138-22345-5. info
  • THOMAS, David C. a Mark F. PETERSON. Cross-cultural management : essential concepts. Third edition. Los Angeles: Sage, 2014, xx, 323. ISBN 9781452257501. info
  • HOUSE, Robert J., Peter W. DORFMAN, Mansour JAVIDAN, Paul J. HANGES a Mary F. SULLY DE LUQUE. Strategic leadership across cultures : the GLOBE study of CEO leadership behavior and effectiveness in 24 countries. Los Angeles: Sage, 2014, xxxi, 431. ISBN 9781412995948. info
  • BRUNET-THORNTON, Richard. Introduction to cross-cultural management. Vyd. 1. V Praze: Oeconomica, 2010, 199 s. ISBN 9788024516837. info
  • HOFSTEDE, Geert a Gert Jan HOFSTEDE. Kultury a organizace : software lidské mysli : spolupráce mezi kulturami a její důležitost pro přežití. Translated by Luděk Kolman. Praha: Linde, 2007, 335 s. ISBN 808613170X. info
  • Culture, leadership, and organizations : the Globe study of 62 societies. Edited by Robert J. House - Paul J. Hanges - Mansour Javidan - Peter W. Dorfman. Thousand Oaks: Sage, 2004, xxviii, 81. ISBN 9780761924012. info
  • HOFSTEDE, Geert. Culture's consequences : comparing values, behaviors, institutions, and organizations across nations. 2nd ed. Thousand Oaks: Sage Publications, 2001, xx, 596. ISBN 0803973241. info
Výukové metody
Přednášky, četba, konzultace literatury, diskuse, skupinový projekt
Metody hodnocení
skupinový projekt (50b), průběžný test (10b), závěrečný test (40b)
Pro úspěšné ukončení předmětu musí student získat alespoň 20 bodů ze skupnového projektu, alespoň 20 bodů ze závěrečného testu a celkově alespoň 50 bodů v předmětu.
Informace učitele
Výuka v semestru podzim 2020 bude probíhat online přes MS Teams.
V rámci prvního tutorialu bude možné prezentovat skupinový projekt zaměřený na komunikaci a obchod s partnery z vybraného kulturního regionu.
Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek, jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku(zápočet) hodnocením v ISu známkou "N" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2020/MKH_IKKO