ESF:MKH_INMG Inovační management - Informace o předmětu
MKH_INMG Inovační management
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 13/0/0. tutoriál 8 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Michal Jirásek, Ph.D. (přednášející)
Ing. Eva Švandová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Ing. Michal Jirásek, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh
- So 5. 12. 12:00–15:50 P303, So 19. 12. 12:00–15:50 P303
- Předpoklady
- Úspěšné absolvování předmětu vyžaduje základní znalosti z podnikové ekonomiky.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program ESF, N-PEM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je pomoci studentům se získáním komplexního pohledu na inovace v podnikovém prostředí a zároveň s osvojením si vybraných metod využívaných v inovačním procesu. Předmět navazuje na předměty orientované na řízení podniku na operativní i strategické úrovni a zejména integrující pohled na ně obsažený v předmětu Systémy řízení podniku.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu by student měl být schopen:
- porozumět základním charakteristikám inovací a inovace kategorizovat;
- použít vybrané metody inovačního procesu;
- vysvětlit různé perspektivy pohledu na inovace v podniku a jejich vzájemnou provázanost;
- posoudit inovační strategii podniku a navrhnout řešení identifikovaných problémů. - Osnova
- Inovace a její charakteristiky: základní aspekty inovací a jejich kategorizace.
- Perspektivy pohledu na inovace: jednotlivců a týmů, podniku a státu.
- Řízení inovací v podniku: nástroje řízení, inovační strategie, organizační kontext.
- Inovační proces a jeho základní fáze: tvorba, výběr, rozvoj a šíření.
- Inovační metody pro jednotlivé fáze inovačního procesu.
- Literatura
- povinná literatura
- GOFFIN, Keith a Rick MITCHELL. Innovation management : effective strategy and implementation. Third edition. London: Palgrave, 2017, xxxi, 413. ISBN 9781137373434. info
- doporučená literatura
- COOPER, Robert G. Winning at new products : creating value throught innovation. 4th ed. New York: Basic books, 2011, xv, 391. ISBN 9780465025787. info
- KIM, W. Chan a Renée MAUBORGNE. Blue ocean strategy : how to create uncontested market space and make the competition irrelevant. Boston: Harvard Business Review Press, 2015, xxviii, 28. ISBN 9781625274496. info
- SULLIVAN, David O a DOOLEY LAWRENCE. Applying innovation. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2008. ISBN 978-1-4129-5455-6. info
- TIDD, Joseph a J. R. BESSANT. Strategic innovation management. Chichester: Wiley, 2014, xiv, 417. ISBN 9781118457238. info
- TROTT, Paul. Innovation management and new product development. Sixth edition. Harlow, England: Pearson, 2017, xxix, 635. ISBN 9781292133423. info
- Výukové metody
- Předmět je vyučovaný formou přednášek a tutoriálů. Přednášky jsou věnované teoretickým poznatkům pokrývajícím cíle předmětu. V rámci tutoriálů jsou řešeny případové studie a praktické aplikace metod inovačního managementu.
- Metody hodnocení
- Skupinový projekt, aktivní zpětná vazba na ostatní projekty a závěrečná zkouška.
Pro úspěšné ukončení předmětu musí student získat alespoň 50 % bodů za skupinový projekt, alespoň 50 % bodů ze závěrečného testu a celkově alespoň 60 % z celkem počtu bodů v předmětu. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2020/MKH_INMG