ESF:BKH_DIMA Digitální marketing - Informace o předmětu
BKH_DIMA Digitální marketing
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2022
- Rozsah
- tutorial 12 hodin. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Dušan Mladenovič, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ing. Dušan Mladenovič, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh
- So 8. 10. 8:00–11:50 P302a, So 12. 11. 12:00–15:50 P104, 16:00–19:50 P104
- Předpoklady
- BKH_ZAMO Základy marketingu v obchodě
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Analytika byznysových dat (program ESF, B-BA)
- Management měst a regionů (program ESF, B-MMR)
- Podnikový management (program ESF, B-PM)
- Cíle předmětu
- Předmět si klade za cíl seznámit posluchače se specifiky marketingu prováděného v on-line prostředí.
Obsahem kurzu je soubor blokovich přednášek, které na sebe vurčitých ohledech navazují, do jisté míry se prolínají a postupně posluchači poskytují komplexní, strategický pohled na problematiku internetového marketingu.
Úvodní část kurzu se zabývá internetem jako médiem. Navazujícím tématem jsou internetové projekty a jejich optimalizace pro vyhledávače a pro uživatele. Tato problematika je také spojena s obsahem, cíli webu a jeho analýzou a testováním, které jsou potřebné pro ověření vhodnosti nastavení. Následně se kurz zabývá sociálními médii, PPC atd. Závěr je pak věnován e-mailovým kampaním. - Výstupy z učení
- Na konci kurzu bude student:
- rozumět základním principům a specifikům internetového marketingu
- znát základy výstavby webu po stránce struktury i obsahu
- chápat principy optimalizace pro vyhledávače (SEO) a bude schopen identifikovat klíčová slova
- znát principy copywritingu a vytváření obsahu
- Plánování, organizace, spouštění a měření online reklamních kampaní (PPC)
- seznámen s tvorbou kampaní na internetu a specifiky jednotlivých nástrojů a kanálů (PPC reklama, sociální média, e-mail marketing atd.) - Osnova
- Témata, která budou probírána v průběhu semestru:
- - Strategie digitálního marketingu a průzkum trhu
- - Analýza klíčových slov
- - Optimalizace pro vyhledávače - SEO
- - Základy online reklamy (Advertising)
- - PPC
- - Strategie marketingu obsahu
- - Copywriting
- - Email Marketing
- - Strategie a kanály sociálních médií
- - Mobilní a video marketing
- - UX
- - CRM Online
- - Analytika a měření
- Literatura
- povinná literatura
- STOKES, Rob. eMarketing: The essential guide to marketing in a digital world. Online. 5th. Quirk Education Pty (Ltd)., 2013. ISBN 978-0-620-56515-8. info
- doporučená literatura
- MARTÍNEZ LÓPEZ, Francisco J., Rafael ANAYA SÁNCHEZ, Rocío AGUILAR ILLESCAS a Sebastián MOLINILLO JIMÉNEZ. Online brand communities : using the social web for branding and marketing. Cham: Springer, 2016, viii, 253. ISBN 9783319248240. info
- DODSON, I. The Art of Digital Marketing: The Definitive Guide to Creating Strategic, Targeted, and Measurable Online Campaigns. Hoboken: Wiley, 2016, 400 s. ISBN 978-1-119-26570-2. info
- ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva : návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vydání druhé. Český Těšín: House of Řezáč, 2016, 211 stran. ISBN 9788027006441. URL info
- KRUG, Steve. Don't Make Me Think, Revisited: A Common Sense Approach to Web Usability. 3rd ed. New York: New Riders, 2014, 216 s. ISBN 978-0-321-96551-6. info
- HOLIDAY, Ryan. Growth hacker marketing : a primer on the future of PR, marketing and advertising. New York: Portfolio/Penguin, 2014, xxix, 111. ISBN 9781591847380. info
- CHAFFEY, Dave a Paul SMITH. Emarketing excellence: planning and optimizing your digital marketing. 4. vyd. New York: Routledge, 2013, 613 s. ISBN 978-0-203-08281-2. info
- JANOUCH, Viktor. Internetový marketing : prosad'te se na webu a sociálních sítích. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 9788025127957. info
- KAUSHIK, Avinash. Web analytics : an hour a day. Indianapolis: Sybex, 2007, xxxiii, 44. ISBN 9780470130650. info
- CHAK, Andrew. Submit now : designing persuasive web sites. Berkley: New Riders, 2003, xxii, 342. ISBN 0735711704. info
- Výukové metody
- Základem jsou aktivní účast a přednášky.
- Metody hodnocení
- Závěrečná zkouška probíhá částečně písemně formou on-line odpovědníku.
Otázky se týkají probíraných okruhů. Student musí úspěšně zodpovědět alespoň 60 % otázek.
Hodnocení kurzu
A 90 – 100% -> Vynikající.
B 83 – 89% -> Velmi dobře.
C 75 – 82% -> Dobrý
D 67 – 74% -> Uspokojivý.
E 60 – 66% -> Marginalni.
F Pod 60% -> Neúspěšný. Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia. - Informace učitele
- https://www.facebook.com/groups/MarketingESF/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2022/BKH_DIMA