ESF:BKH_CHZA Chování zákazníka - Informace o předmětu
BKH_CHZA Chování zákazníka a řízení vztahů se zákazníky
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2023
- Rozsah
- tutorial 12 hodin. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons) (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh
- Pá 20. 10. 12:00–15:50 P304, Pá 24. 11. 16:00–19:50 P304, So 16. 12. 12:00–15:50 P304
- Předpoklady
- BKH_ZAMO Základy marketingu v obchodě && FORMA(K)
Základní poznatky z marketingu o potřebách, přáních, motivaci zákazníků jsou pro snadnější pochopení znalostí v tomto předmětu nezbytné. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Minimální počet pro otevření předmětu je 10 zapsaných studentů. / The minimum number of enrolled students to open the course is 10. - Mateřské obory/plány
- Podnikový management (program ESF, B-PM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s poznatky ohledně chování zákazníků a řízení vztahů s nimi a získat tak hlubší vhled do problematiky vlivu různých faktorů na chování zákazníků, modelů chování, a taktéž získat znalosti ohledně metod a technik, které lze využít v rámci řízení vztahů se zákazníky.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu:
- schopen identifikovat faktory ovlivňující chování zákazníka
- rozumět podstatě dílčích projevů chování zákazníka i jejich vztahům
- znát stěžejní teoretické poznatky o chování zákazníka
- znát a rozumět procesu chování zákazníka jako celku i dílčích subprocesů
- schopen aplikovat metody a nástroje zacílené na poznávání chování zákazníka
- schopen aplikovat metody a nástroje zacílené na řízení vztahů se zákazníky. - Osnova
- 1. Chování zákazníka - úvod
- 2. Externí faktory ovlivňující chování zákazníka
- 3. Interní faktory ovlivňující chování zákazníka
- 4. Přednákupní chování zákazníka
- 5. Nákupní chování zákazníka
- 6. Ponákupní chování zákazníka
- 7. Metody a techniky výzkumu chování zákazníka
- 8. Vztah a zážitek
- 9. Strategické, taktické, operativní, analytické a kolaborativní řízení vztahu se zákazníky
- 10. Strategie řízení vztahu se zákazníky a vytváření hodnoty pro zákazníka
- 11. Řízení portfolia zákazníků; Řízení získávání, udržování a rozvoje vztahu se zákazníky
- 12. Key Account management
- 13. Internet a řízení vztahů se zákazníky.
- Literatura
- doporučená literatura
- SOLOMON, Michael R. Consumer behavior : buying, having and being. Twelfth edition, global edit. Boston: Pearson, 2018, 623 stran. ISBN 9781292153100. info
- KOUDELKA, Jan. Spotřebitelé a marketing. 1. vydání. Praha: C.H. Beck, 2018, 354 stran. ISBN 9788074006937. info
- LOŠŤÁKOVÁ, Hana. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. První vydání. Praha: Grada Publishing, 2017, 310 stran. ISBN 9788027104192. URL info
- THALER, Richard H. Neočekávané chování : příběh behaviorální ekonomie. Translated by Jan Kalandra. Vydání první. Praha: Argo, 2017, 377 stran. ISBN 9788073638382. info
- VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka : jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 9788024735283. URL info
- SCHIFFMAN, Leon G., Leslie Lazar KANUK a Joseph WISENBLIT. Consumer behavior : global edition. 10th ed. Boston: Pearson Prentice Hall, 2010, 592 s. ISBN 9780137006700. info
- KOUDELKA, Jan. Spotřební chování. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2010, 158 s. ISBN 9788024516981. info
- LOŠŤÁKOVÁ, Hana. Diferencované řízení vztahů se zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 268 s. ISBN 9788024731551. info
- Virtual social identity and consumer behavior. Edited by Natalie T. Wood - Michael R. Solomon. Armonk, N.Y.: Society for Consumer Psychology, 2009, xv, 230 p. ISBN 0765623951. info
- BUTTLE, F. Customer relationship management :concepts and tools. 1.vyd. Amsterdam: Elsevier, 2004, 359 s. ISBN 0-7506-5502-X. info
- STORBACKA, Kaj a Jarmo LEHTINEN. Řízení vztahů se zákazníky : (customer relationship management). 1. vyd. Praha: Grada, 2002, 167 s. ISBN 807169813X. info
- Výukové metody
- přednášky, diskuse, seminární práce a jejich prezentace, případové studie, esej
- Metody hodnocení
- Výslední hodnocení bude tvořeno písemným testem (s minimální hranicí úspěšnosti 60%) a seminární prací a její prezentací a diskusí ohledně tématu a obsahu.
V případě zahraničního studijního pobytu - výjezdu v tomto předmětu nejsou žádné specifické požadavky. Probranou látku je potřebné podle informací v Interaktivní osnově nastudovat formou samostudia. Závěrečná zkouška bude ale delší a bude obsahovat řešení 2 úkolů, které budou dostupné v Interaktivní osnově a které studenti, kteří absolvují tutoriály, budou plnit v rámci nich. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2023/BKH_CHZA