FI:PV083 Graphic Design II - Informace o předmětu
PV083 Graphic Design II
Fakulta informatikypodzim 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: k, z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- MgA. Jana Malíková (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
- Garance
- MgA. Jana Malíková
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PV083/01: Čt 26. 9. až Čt 19. 12. Čt 8:00–9:50 C403, J. Malíková
PV083/02: St 25. 9. až St 18. 12. St 10:00–11:50 C403, J. Malíková - Předpoklady
- PV078 Graphic Design I &&SOUHLAS
Prerequisite PV078 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- This course follows Graphic Design I and focuses on corporate identity and making a graphic manual. By the end of the course, students will learn to create symbols, logos, and combine them. They'll also know how to use these symbols and logos on different applications like stationary systems, packaging, or websites. Additionally, they'll understand how to design graphic manuals and get practical experience using various design tools.
- Výstupy z učení
- By course completion, students will have gained the ability to comprehend corporate design terminology, design symbols, logos, and graphic systems in general, effectively implement these visual elements across various media, generate digital design manuals, produce print materials, and gain hands-on proficiency with graphic tools like Adobe Illustrator, InDesign, and Photoshop.
- Osnova
- This course is structured into several modules that guide students through the design of visual identities. It commences with an introduction to the significance of graphic systems and branding, followed by a review of fundamental design principles. Students will learn to establish a strong brand foundation by defining values, missions, and target audiences. The course looks into the art of designing logos and complementary visual elements, then progresses to the development of a comprehensive visual identity, extending its application from print materials to digital platforms. Environmental and spatial branding concepts are explored, leading to the creation of a brand guideline and manual.
- Literatura
- povinná literatura
- 22nd International Biennale of Graphic Design in Brno 2006 :poster/corporate identity/information and advertising graphics : 13.6.-15.10.2006. Brno: Moravská galerie v Brně, 2006, 220 s. ISBN 80-7027-150-7. info
- The rise of asian design. Hong-Kong: HKDA Awards, 2005, 483 s. ISBN 9889705478. info
- Corporate identity 4 :an international compilation of corporate identity programs : ein internationale auswahlvon identitätsonzepten: panorama international des concepts d'identité institutionnelle. New York: Graphis, 2001, 249 s. ISBN 1-888001-70-4. info
- The best in world trademarks :corporate identity : brand identity. Seoul .: Millim Publishing Company, 2000, 295 s. ISBN 89-951198-2-9. info
- neurčeno
- 18th International Biennale of Graphic Design : poster, corporate identity, information and advertising graphics : Uměleckoprůmyslové muzeum, Pražákův palác, Místodržitelský palác, 24.6.-27.9. 1998 (Souběž.) : 18. mezinárodní bienále grafického designu :. info
- 20th International Biennale of graphic design Brno 2002 : poster, corporate identity, information and advertising graphics : Brno capital of visual communication 2002 (Souběž.) : 20. mezinárodní bienále grafického designu Brno 2002 : plakát, firemní, inf. info
- LIDWELL, William, Kritina HOLDEN a Jill BUTLER. Univerzální principy designu : 125 způsobů jak zvýšit použitelnost a přitažlivost a ovlivnit vnímání designu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 272 s. ISBN 9788025135402. info
- SUTNAR, Ladislav. Ladislav Sutnar v textech : (mental vitamins). Edited by Iva Knobloch. Praha: Uměleckoprůmyslové museum, 2010, 267 s. ISBN 9788071010951. info
- Reviewing graphics in Britain. Edited by Marc Valli - Richard Brereton. New York: Actar, 2010, 288 s. ISBN 9788496954786. info
- Stationery design now! : stationery all over the world = Briefpapier aus der ganzen Welt =Papier à lettres du monde entier. Edited by Julius Wiedemann - Jürgen Dubau - Valérie Lavoyer. Köln: Taschen, 2010, 383 s. ISBN 9783836518970. info
- ZÁRUBA, Alan, Michal RICHTR a Dagmar KOUDELKOVÁ. CI.CZ 1990-2007 : firemní styl v České republice. Edited by Tomáš Machek. Praha: CI.CZ,s.r.o., 2008, 234 s. ISBN 9788025418352. info
- Short'N'Strong : taste the real italian corporate identity! Translated by Antonietta Sciuva. Modena: Red Publishing, 2008, 312 s. ISBN 9788888492100. info
- STOKLOSSA, Uwe. Advertising : new techniques for visual seduction. Edited by Thomas Rempen, Translated by David Wilson. London: Thames & Hudson, 2007, 270 s. ISBN 9780500513408. info
- Logomania : italien signs. Edited by Carlo Branzaglia, Translated by Antonietta Sciuva. Modena: Red Publishing, 2006, 287 s. ISBN 8888492054. info
- SVOBODA, Václav. Corporate identity : učební text. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2004, 67 s. ISBN 8073181061. info
- New logo : a collection of corporate identities. Singapore: Page One Publishing, 2004, 320 s. ISBN 9812451226. info
- WHEELER, A. Designing brand identity: a complete guide to creating, building, and maintaining strong brands. 1. vyd. Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons, 2003, 229 s. ISBN 0-471-21326-8. info
- FIELL, Charlotte a Peter FIELL. Graphic design for the 21century : 100 of the world's best graphic designers. Köln: Taschen, 2003, 637 s. ISBN 3822816051. info
- Japanese graphics now! Edited by Gisela Ruth Kozak - Julius Wiedemann. Köln: Taschen, 2003, 607 s. ISBN 3822825891. info
- American corporate identity 2003. Edited by David E. Carter. New York: Harper Collins International, 2002, 320 s. ISBN 0060081252. info
- MYERSON, Jeremy a Graham VICKERS. Rewind forty years of design & advertising. London: Phaidon Press Limited, 2002, 512 s. ISBN 0714842710. info
- The best in world trademarks :corporate identity : brand identity. Seoul .: Millim Publishing Company, 2000, 295 s. ISBN 89-951198-2-9. info
- The best in world trademarks :corporate identity : brand identity. Seoul: Millim Publishing Company, 2000, 295 s. ISBN 89-951198-1-0. info
- MORGAN, Conway Lloyd. Logos :logo, identity, brand, culture. Crans-Pres-Celigny: Rotovision, 1999, 160 s. ISBN 2-88046-328-9. info
- MOLLERUP, Per. Marks of excellence : the history and taxonomy of trademarks. London: Phaidon Press Limited, 1997, 240 s. ISBN 0714838381. info
- Výukové metody
- Working in a studio setting: receiving an assignment, consulting with instructors, actively working on the assignment using graphics software, and ultimately completing the assignment. Throughout this process, students are encouraged to seek guidance from teachers and incorporate their feedback. The completion of each project involves a final presentation of the student's work.
- Metody hodnocení
- Project-based learning assessment is a comprehensive approach that evaluates students through hands-on projects mirroring real-world situations. Assessment in this course emphasizes critical thinking, collaboration, and creativity. Assessment criteria encompass understanding, research quality, innovation, and effective communication. Instructors offer ongoing feedback, and students present their projects, showcasing both final outcomes and the learning process.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://agdm.fi.muni.cz/
Přednost při zápisu předmětu PV083 bude udělen studentům, kteří absolvovali předměty PV078 (Grafický design I.), PV066 (Typografie I.) a PV084 (Písmo I.). - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim2024/PV083