VV051 Animation

Fakulta informatiky
jaro 2025
Rozsah
1/1/0. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
MgA. Kateřina Spáčilová (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Garance
doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Předpoklady
SOUHLAS
Artistic talent, project completion.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 4/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 3/25
Mateřské obory/plány
předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Follow up to VV050 Animation and Visualization I. Students will gain a deeper theoretical and practical knowledge to create film clip.
Výstupy z učení
Experience with a movie clip creation.
Osnova
  • Film and animation preview.
  • Film plot analysis.
  • Technical script.
  • Visualization based on music.
  • Script and clip production.
Literatura
  • Czech animated film, 1934-1994 : its past and present (Souběž.) : Český animovaný film, 1934-1994 : jeho minulost a přítomnost. info
  • PECINOVSKÝ, Josef. Adobe Premiere Pro 2.0 : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 266 s. ISBN 8024719568. info
  • KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 110 s. ISBN 8073310198. info
Výukové metody
Practical lessons in studio. Projections with lectures.
Metody hodnocení
Colloquium: Work in a studio. Assignment, consultation, work with animation software, finished project.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.

VV051 Animation

Fakulta informatiky
jaro 2024
Rozsah
1/1/0. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Kateřina Spáčilová (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Garance
doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
VV051/01: Po 12:00–13:50 C403, K. Spáčilová
VV051/02: Po 10:00–11:50 C403, K. Spáčilová
Předpoklady
SOUHLAS
Artistic talent, project completion.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 11/25, pouze zareg.: 1/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 73 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Follow up to VV050 Animation and Visualization I. Students will gain a deeper theoretical and practical knowledge to create film clip.
Výstupy z učení
Experience with a movie clip creation.
Osnova
  • Film and animation preview.
  • Film plot analysis.
  • Technical script.
  • Visualization based on music.
  • Script and clip production.
Literatura
  • Czech animated film, 1934-1994 : its past and present (Souběž.) : Český animovaný film, 1934-1994 : jeho minulost a přítomnost. info
  • PECINOVSKÝ, Josef. Adobe Premiere Pro 2.0 : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 266 s. ISBN 8024719568. info
  • KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 110 s. ISBN 8073310198. info
Výukové metody
Practical lessons in studio. Projections with lectures.
Metody hodnocení
Colloquium: Work in a studio. Assignment, consultation, work with animation software, finished project.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2025.

VV051 Animation

Fakulta informatiky
jaro 2023
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Kateřina Spáčilová (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Garance
doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
VV051/01: Po 13. 2. až Po 15. 5. Po 14:00–15:50 C403, K. Spáčilová
VV051/02: Po 13. 2. až Po 15. 5. Po 10:00–11:50 C403, K. Spáčilová
Předpoklady
SOUHLAS
Artistic talent, project completion.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 3/25, pouze zareg.: 1/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 73 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Follow up to VV050 Animation and Visualization I. Students will gain a deeper theoretical and practical knowledge to create film clip.
Výstupy z učení
Experience with a movie clip creation.
Osnova
  • Film and animation preview.
  • Film plot analysis.
  • Technical script.
  • Visualization based on music.
  • Script and clip production.
Literatura
  • Czech animated film, 1934-1994 : its past and present (Souběž.) : Český animovaný film, 1934-1994 : jeho minulost a přítomnost. info
  • PECINOVSKÝ, Josef. Adobe Premiere Pro 2.0 : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 266 s. ISBN 8024719568. info
  • KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 110 s. ISBN 8073310198. info
Výukové metody
Practical lessons in studio. Projections with lectures.
Metody hodnocení
Colloquium: Work in a studio. Assignment, consultation, work with animation software, finished project.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2024, jaro 2025.

VV051 Animation

Fakulta informatiky
jaro 2022
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Kateřina Spáčilová (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Garance
doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
VV051/01: Po 14. 2. až Po 9. 5. Po 12:00–13:50 C403, K. Spáčilová
Předpoklady
SOUHLAS
Artistic talent, project completion.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 73 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Follow up to VV050 Animation and Visualization I. Students will gain a deeper theoretical and practical knowledge to create film clip.
Výstupy z učení
Experience with a movie clip creation.
Osnova
  • Film and animation preview.
  • Film plot analysis.
  • Technical script.
  • Visualization based on music.
  • Script and clip production.
Literatura
  • Czech animated film, 1934-1994 : its past and present (Souběž.) : Český animovaný film, 1934-1994 : jeho minulost a přítomnost. info
  • PECINOVSKÝ, Josef. Adobe Premiere Pro 2.0 : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 266 s. ISBN 8024719568. info
  • KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 110 s. ISBN 8073310198. info
Výukové metody
Practical lessons in studio. Projections with lectures.
Metody hodnocení
Colloquium: Work in a studio. Assignment, consultation, work with animation software, finished project.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

VV051 Animation

Fakulta informatiky
jaro 2021
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Kateřina Spáčilová (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Garance
doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
VV051/01: Po 10:00–11:50 Virtuální místnost, K. Spáčilová
VV051/02: Po 12:00–13:50 Virtuální místnost, K. Spáčilová
Předpoklady
VV050 Motion Design && SOUHLAS
Artistic talent, project completion.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 73 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Follow up to VV050 Animation and Visualization I. Students will gain a deeper theoretical and practical knowledge to create film clip.
Výstupy z učení
Experience with a movie clip creation.
Osnova
  • Film and animation preview.
  • Film plot analysis.
  • Technical script.
  • Visualization based on music.
  • Script and clip production.
Literatura
  • Czech animated film, 1934-1994 : its past and present (Souběž.) : Český animovaný film, 1934-1994 : jeho minulost a přítomnost. info
  • PECINOVSKÝ, Josef. Adobe Premiere Pro 2.0 : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 266 s. ISBN 8024719568. info
  • KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 110 s. ISBN 8073310198. info
Výukové metody
Practical lessons in studio. Projections with lectures.
Metody hodnocení
Colloquium: Work in a studio. Assignment, consultation, work with animation software, finished project.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

VV051 Animation

Fakulta informatiky
jaro 2020
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Kateřina Spáčilová (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Garance
doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
VV051/01: Po 17. 2. až Pá 15. 5. St 12:00–13:50 C403, K. Spáčilová
VV051/02: Po 17. 2. až Pá 15. 5. St 10:00–11:50 C403, K. Spáčilová
Předpoklady
VV050 Motion Design && SOUHLAS
Artistic talent, project completion.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 73 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Follow up to VV050 Animation and Visualization I. Students will gain a deeper theoretical and practical knowledge to create film clip.
Výstupy z učení
Experience with a movie clip creation.
Osnova
  • Film and animation preview.
  • Film plot analysis.
  • Technical script.
  • Visualization based on music.
  • Script and clip production.
Literatura
  • Czech animated film, 1934-1994 : its past and present (Souběž.) : Český animovaný film, 1934-1994 : jeho minulost a přítomnost. info
  • PECINOVSKÝ, Josef. Adobe Premiere Pro 2.0 : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 266 s. ISBN 8024719568. info
  • KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 110 s. ISBN 8073310198. info
Výukové metody
Practical lessons in studio. Projections with lectures.
Metody hodnocení
Colloquium: Work in a studio. Assignment, consultation, work with animation software, finished project.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

VV051 Animace a vizualizace II

Fakulta informatiky
jaro 2019
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Kateřina Spáčilová (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
VV051/01: Po 12:00–13:50 C403, K. Spáčilová
VV051/02: Po 10:00–11:50 C403, K. Spáčilová
Předpoklady
VV050 Animace a vizualizace I && SOUHLAS
Výuka předmětu Animace a vizualizace předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto předmětu včetně manuální práce na zadáních a postprodukční práce v softwarech Adobe After Effect a Adobe Premiere.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 36 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Animaci a vizualizaci I VV050 a prohlubuje znalosti a dovednosti při práci na návrhu klipu. Experimentální přístup k tvorbě animační sekvence, práce s meotarem, v-jaying. Týmová práce, úvod a získání zkušeností s experimentálními metodami animace a jejich uplatnění na konrétních zadáních. Očekává se kreativní přístup. Práce se zvukem. Postprodukce v softwarech Adobe After Effect a Adobe Premiere.
Výstupy z učení
Výstupem předmětu jsou realizované video - animace, jenž se může stát základem osobního reprezentativního portfolia.
Osnova
  • Pixelace Experimetální animace využívající různé materiály Plošková animace Vjaying Loutková animace Rozvíjení experimentálního přístupu práce v týmech i samostatně
Literatura
  • Czech animated film, 1934-1994 : its past and present (Souběž.) : Český animovaný film, 1934-1994 : jeho minulost a přítomnost. info
  • DOVNIKOVIĆ-BORDO, Borivoj. Škola kresleného filmu. Translated by Jiří Jaroš. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, katedra animovaného filmu, 2007, 179 s. ISBN 9788073311056. info
  • PECINOVSKÝ, Josef. Adobe Premiere Pro 2.0 : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 266 s. ISBN 8024719568. info
  • KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 110 s. ISBN 8073310198. info
  • POŠ, Jan. Výtvarníci animovaného filmu [2-8149]. Praha: Odeon, 1990. ISBN 80-207-0159-1. info
Výukové metody
Praktické práce ve studiu. Projekce s výkladem.
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v animačních programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Informace učitele
Předmět byl inovován v rámci projektu OPVK Studio digitálního sochařství a nových médií, reg č. CZ.1.07/2.2.00/28.0278 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

VV051 Animace a vizualizace II

Fakulta informatiky
jaro 2018
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Kateřina Spáčilová (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
VV051/01: Po 12:00–13:50 C403, K. Spáčilová
VV051/02: Po 14:00–15:50 C403, K. Spáčilová
Předpoklady
VV050 Animace a vizualizace I && SOUHLAS
Výuka předmětu Animace a vizualizace předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto předmětu včetně manuální práce na zadáních a postprodukční práce v softwarech Adobe After Effect a Adobe Premiere.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 36 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Animaci a vizualizaci I VV050 a prohlubuje znalosti a dovednosti při práci na návrhu klipu. Experimentální přístup k tvorbě animační sekvence, práce s meotarem, v-jaying. Týmová práce, úvod a získání zkušeností s experimentálními metodami animace a jejich uplatnění na konrétních zadáních. Očekává se kreativní přístup. Práce se zvukem. Postprodukce v softwarech Adobe After Effect a Adobe Premiere.
Výstupy z učení
Výstupem předmětu jsou realizované video - animace, jenž se může stát základem osobního reprezentativního portfolia.
Osnova
  • Pixelace Experimetální animace využívající různé materiály Plošková animace Vjaying Loutková animace Rozvíjení experimentálního přístupu práce v týmech i samostatně
Literatura
  • Czech animated film, 1934-1994 : its past and present (Souběž.) : Český animovaný film, 1934-1994 : jeho minulost a přítomnost. info
  • DOVNIKOVIĆ-BORDO, Borivoj. Škola kresleného filmu. Translated by Jiří Jaroš. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, katedra animovaného filmu, 2007, 179 s. ISBN 9788073311056. info
  • PECINOVSKÝ, Josef. Adobe Premiere Pro 2.0 : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 266 s. ISBN 8024719568. info
  • KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 110 s. ISBN 8073310198. info
  • POŠ, Jan. Výtvarníci animovaného filmu [2-8149]. Praha: Odeon, 1990. ISBN 80-207-0159-1. info
Výukové metody
Praktické práce ve studiu. Projekce s výkladem.
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v animačních programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Informace učitele
Předmět byl inovován v rámci projektu OPVK Studio digitálního sochařství a nových médií, reg č. CZ.1.07/2.2.00/28.0278 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

VV051 Animace a vizualizace II

Fakulta informatiky
jaro 2017
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Kateřina Spáčilová (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
VV051/01: St 8:00–9:50 C403, K. Spáčilová
VV051/02: St 10:00–11:50 C403, K. Spáčilová
Předpoklady
VV050 Animace a vizualizace I && SOUHLAS
Výuka předmětu Animace a vizualizace předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto předmětu včetně manuální práce na zadáních a postprodukční práce v softwarech Adobe After Effect a Adobe Premiere.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 36 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Animaci a vizualizaci I VV050 a prohlubuje znalosti a dovednosti při práci na návrhu klipu. Experimentální přístup k tvorbě animační sekvence, práce s meotarem, v-jaying. Týmová práce, úvod a získání zkušeností s experimentálními metodami animace a jejich uplatnění na konrétních zadáních. Očekává se kreativní přístup. Práce se zvukem. Postprodukce v softwarech Adobe After Effect a Adobe Premiere.
Osnova
  • Pixelace Experimetální animace využívající různé materiály Plošková animace Vjaying Loutková animace Rozvíjení experimentálního přístupu práce v týmech i samostatně
Literatura
  • Czech animated film, 1934-1994 : its past and present (Souběž.) : Český animovaný film, 1934-1994 : jeho minulost a přítomnost. info
  • DOVNIKOVIĆ-BORDO, Borivoj. Škola kresleného filmu. Translated by Jiří Jaroš. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, katedra animovaného filmu, 2007, 179 s. ISBN 9788073311056. info
  • PECINOVSKÝ, Josef. Adobe Premiere Pro 2.0 : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 266 s. ISBN 8024719568. info
  • KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 110 s. ISBN 8073310198. info
  • POŠ, Jan. Výtvarníci animovaného filmu [2-8149]. Praha: Odeon, 1990. ISBN 80-207-0159-1. info
Výukové metody
Praktické práce ve studiu. Projekce s výkladem.
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v animačních programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Informace učitele
Předmět byl inovován v rámci projektu OPVK Studio digitálního sochařství a nových médií, reg č. CZ.1.07/2.2.00/28.0278 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

VV051 Animace a vizualizace II

Fakulta informatiky
jaro 2016
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Kateřina Spáčilová (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
VV051/01: St 8:00–9:50 C403, St 8:00–9:50 C416, K. Spáčilová
VV051/02: St 10:00–11:50 C403, St 10:00–11:50 C416, K. Spáčilová
Předpoklady
VV050 Animace a vizualizace I && SOUHLAS
Výuka předmětu Animace a vizualizace předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto předmětu včetně manuální práce na zadáních a postprodukční práce v softwarech Adobe After Effect a Adobe Premiere.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 36 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Animaci a vizualizaci I VV050 a prohlubuje znalosti a dovednosti při práci na návrhu klipu. Experimentální přístup k tvorbě animační sekvence, práce s meotarem, v-jaying. Týmová práce, úvod a získání zkušeností s experimentálními metodami animace a jejich uplatnění na konrétních zadáních. Očekává se kreativní přístup. Práce se zvukem. Postprodukce v softwarech Adobe After Effect a Adobe Premiere.
Osnova
  • Pixelace Experimetální animace využívající různé materiály Plošková animace Vjaying Loutková animace Rozvíjení experimentálního přístupu práce v týmech i samostatně
Literatura
  • Czech animated film, 1934-1994 : its past and present (Souběž.) : Český animovaný film, 1934-1994 : jeho minulost a přítomnost. info
  • DOVNIKOVIĆ-BORDO, Borivoj. Škola kresleného filmu. Translated by Jiří Jaroš. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, katedra animovaného filmu, 2007, 179 s. ISBN 9788073311056. info
  • PECINOVSKÝ, Josef. Adobe Premiere Pro 2.0 : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 266 s. ISBN 8024719568. info
  • KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 110 s. ISBN 8073310198. info
  • POŠ, Jan. Výtvarníci animovaného filmu [2-8149]. Praha: Odeon, 1990. ISBN 80-207-0159-1. info
Výukové metody
Praktické práce ve studiu. Projekce s výkladem.
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v animačních programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Informace učitele
Předmět byl inovován v rámci projektu OPVK Studio digitálního sochařství a nových médií, reg č. CZ.1.07/2.2.00/28.0278 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

VV051 Animace a vizualizace II

Fakulta informatiky
podzim 2015
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Jan Mikota (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Předpoklady
VV050 Animace a vizualizace I && SOUHLAS
Výuka předmětu Animace a vizualizace předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto předmětu včetně částečné manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 43 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Animaci a vizualizaci I a prohlubuje znalosti a dovednosti při práci na návrhu klipu.
Osnova
  • Projekce filmových a animovaných ukázek.
  • Analýza filmového děje.
  • Technický scénář.
  • Tvorba vizualizace na základě hudby.
  • Tvorba scénáře a klipu.
Literatura
  • Czech animated film, 1934-1994 : its past and present (Souběž.) : Český animovaný film, 1934-1994 : jeho minulost a přítomnost. info
  • PECINOVSKÝ, Josef. Adobe Premiere Pro 2.0 : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 266 s. ISBN 8024719568. info
  • KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 110 s. ISBN 8073310198. info
Výukové metody
Praktické práce ve studiu. Projekce s výkladem.
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v animačních programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

VV051 Animace a vizualizace II

Fakulta informatiky
jaro 2015
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Kateřina Spáčilová (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
VV051/01: Út 12:00–13:50 C416, Út 12:00–13:50 C403, K. Spáčilová
VV051/02: Út 8:00–9:50 C416, Út 8:00–9:50 C403, K. Spáčilová
Předpoklady
VV050 Animace a vizualizace I && SOUHLAS
Výuka předmětu Animace a vizualizace předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto předmětu včetně manuální práce na zadáních a postprodukční práce v softwarech Adobe After Effect a Adobe Premiere.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 35 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Animaci a vizualizaci I VV050 a prohlubuje znalosti a dovednosti při práci na návrhu klipu. Experimentální přístup k tvorbě animační sekvence, práce s meotarem, v-jaying. Týmová práce, úvod a získání zkušeností s experimentálními metodami animace a jejich uplatnění na konrétních zadáních. Očekává se kreativní přístup. Práce se zvukem. Postprodukce v softwarech Adobe After Effect a Adobe Premiere.
Osnova
  • Pixelace Experimetální animace využívající různé materiály Plošková animace Vjaying Loutková animace Rozvíjení experimentálního přístupu práce v týmech i samostatně
Literatura
  • Czech animated film, 1934-1994 : its past and present (Souběž.) : Český animovaný film, 1934-1994 : jeho minulost a přítomnost. info
  • DOVNIKOVIĆ-BORDO, Borivoj. Škola kresleného filmu. Translated by Jiří Jaroš. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, katedra animovaného filmu, 2007, 179 s. ISBN 9788073311056. info
  • PECINOVSKÝ, Josef. Adobe Premiere Pro 2.0 : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 266 s. ISBN 8024719568. info
  • KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 110 s. ISBN 8073310198. info
  • POŠ, Jan. Výtvarníci animovaného filmu [2-8149]. Praha: Odeon, 1990. ISBN 80-207-0159-1. info
Výukové metody
Praktické práce ve studiu. Projekce s výkladem.
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v animačních programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Informace učitele
Předmět byl inovován v rámci projektu OPVK Studio digitálního sochařství a nových médií, reg č. CZ.1.07/2.2.00/28.0278 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

VV051 Animace a vizualizace II

Fakulta informatiky
podzim 2014
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Jan Mikota (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Předpoklady
VV050 Animace a vizualizace I && SOUHLAS
Výuka předmětu Animace a vizualizace předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto předmětu včetně částečné manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 42 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Animaci a vizualizaci I a prohlubuje znalosti a dovednosti při práci na návrhu klipu.
Osnova
  • Projekce filmových a animovaných ukázek.
  • Analýza filmového děje.
  • Technický scénář.
  • Tvorba vizualizace na základě hudby.
  • Tvorba scénáře a klipu.
Literatura
  • Czech animated film, 1934-1994 : its past and present (Souběž.) : Český animovaný film, 1934-1994 : jeho minulost a přítomnost. info
  • PECINOVSKÝ, Josef. Adobe Premiere Pro 2.0 : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 266 s. ISBN 8024719568. info
  • KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 110 s. ISBN 8073310198. info
Výukové metody
Praktické práce ve studiu. Projekce s výkladem.
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v animačních programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

VV051 Animace a vizualizace II

Fakulta informatiky
jaro 2014
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Kateřina Spáčilová (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
VV051/01: St 8:00–9:50 C416, St 8:00–9:50 C403, J. Mikota
VV051/02: St 10:00–11:50 C403, St 10:00–11:50 C416, J. Mikota
Předpoklady
VV050 Animace a vizualizace I && SOUHLAS
Výuka předmětu Animace a vizualizace předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto předmětu včetně částečné manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 35 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Animaci a vizualizaci I a prohlubuje znalosti a dovednosti při práci na návrhu klipu.
Osnova
  • Projekce filmových a animovaných ukázek.
  • Analýza filmového děje.
  • Technický scénář.
  • Tvorba vizualizace na základě hudby.
  • Tvorba scénáře a klipu.
Literatura
  • Czech animated film, 1934-1994 : its past and present (Souběž.) : Český animovaný film, 1934-1994 : jeho minulost a přítomnost. info
  • PECINOVSKÝ, Josef. Adobe Premiere Pro 2.0 : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 266 s. ISBN 8024719568. info
  • KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 110 s. ISBN 8073310198. info
Výukové metody
Praktické práce ve studiu. Projekce s výkladem.
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v animačních programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

VV051 Animace a vizualizace II

Fakulta informatiky
podzim 2013
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Jan Mikota (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
St 12:00–13:50 C403
Předpoklady
VV050 Animace a vizualizace I && SOUHLAS
Výuka předmětu Animace a vizualizace předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto předmětu včetně částečné manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 42 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Animaci a vizualizaci I a prohlubuje znalosti a dovednosti při práci na návrhu klipu.
Osnova
  • Projekce filmových a animovaných ukázek.
  • Analýza filmového děje.
  • Technický scénář.
  • Tvorba vizualizace na základě hudby.
  • Tvorba scénáře a klipu.
Literatura
  • Czech animated film, 1934-1994 : its past and present (Souběž.) : Český animovaný film, 1934-1994 : jeho minulost a přítomnost. info
  • PECINOVSKÝ, Josef. Adobe Premiere Pro 2.0 : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 266 s. ISBN 8024719568. info
  • KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 110 s. ISBN 8073310198. info
Výukové metody
Praktické práce ve studiu. Projekce s výkladem.
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v animačních programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

VV051 Animace a vizualizace II

Fakulta informatiky
jaro 2013
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Jan Mikota (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
St 18:00–19:50 C405
Předpoklady
VV050 Animace a vizualizace I && SOUHLAS
Výuka předmětu Animace a vizualizace předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto předmětu včetně částečné manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 42 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Animaci a vizualizaci I a prohlubuje znalosti a dovednosti při práci na návrhu klipu.
Osnova
  • Projekce filmových a animovaných ukázek.
  • Analýza filmového děje.
  • Technický scénář.
  • Tvorba vizualizace na základě hudby.
  • Tvorba scénáře a klipu.
Literatura
  • Czech animated film, 1934-1994 : its past and present (Souběž.) : Český animovaný film, 1934-1994 : jeho minulost a přítomnost. info
  • PECINOVSKÝ, Josef. Adobe Premiere Pro 2.0 : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 266 s. ISBN 8024719568. info
  • KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 110 s. ISBN 8073310198. info
Výukové metody
Praktické práce ve studiu. Projekce s výkladem.
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v animačních programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

VV051 Animace a vizualizace II

Fakulta informatiky
podzim 2012
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Jan Mikota (přednášející)
Garance
prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
St 12:00–13:50 C403
Předpoklady
VV050 Animace a vizualizace I && SOUHLAS
Výuka předmětu Animace a vizualizace předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto předmětu včetně částečné manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 42 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Animaci a vizualizaci I a prohlubuje znalosti a dovednosti při práci na návrhu klipu.
Osnova
  • Projekce filmových a animovaných ukázek.
  • Analýza filmového děje.
  • Technický scénář.
  • Tvorba vizualizace na základě hudby.
  • Tvorba scénáře a klipu.
Literatura
  • Czech animated film, 1934-1994 : its past and present (Souběž.) : Český animovaný film, 1934-1994 : jeho minulost a přítomnost. info
  • PECINOVSKÝ, Josef. Adobe Premiere Pro 2.0 : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 266 s. ISBN 8024719568. info
  • KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 110 s. ISBN 8073310198. info
Výukové metody
Praktické práce ve studiu. Projekce s výkladem.
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v animačních programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

VV051 Animace a vizualizace II

Fakulta informatiky
podzim 2011
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Jan Mikota (přednášející)
Garance
prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Předpoklady
VV050 Animace a vizualizace I && SOUHLAS
Výuka předmětu Animace a vizualizace předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto předmětu včetně částečné manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 42 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Animaci a vizualizaci I a prohlubuje znalosti a dovednosti při práci na návrhu klipu.
Osnova
  • Projekce filmových a animovaných ukázek.
  • Analýza filmového děje.
  • Technický scénář.
  • Tvorba vizualizace na základě hudby.
  • Tvorba scénáře a klipu.
Literatura
  • Czech animated film, 1934-1994 : its past and present (Souběž.) : Český animovaný film, 1934-1994 : jeho minulost a přítomnost. info
  • PECINOVSKÝ, Josef. Adobe Premiere Pro 2.0 : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 266 s. ISBN 8024719568. info
  • KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 110 s. ISBN 8073310198. info
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v animačních programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

VV051 Animace a vizualizace II

Fakulta informatiky
podzim 2010
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Jan Mikota (přednášející)
Garance
prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Předpoklady
VV050 Animace a vizualizace I && SOUHLAS
Výuka předmětu Animace a vizualizace předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto předmětu včetně částečné manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 40 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Animaci a vizualizaci I a prohlubuje znalosti a dovednosti při práci na návrhu klipu.
Osnova
  • Projekce filmových a animovaných ukázek.
  • Analýza filmového děje.
  • Technický scénář.
  • Tvorba vizualizace na základě hudby.
  • Tvorba scénáře a klipu.
Literatura
  • Czech animated film, 1934-1994 : its past and present (Souběž.) : Český animovaný film, 1934-1994 : jeho minulost a přítomnost. info
  • PECINOVSKÝ, Josef. Adobe Premiere Pro 2.0 : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 266 s. ISBN 8024719568. info
  • KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 110 s. ISBN 8073310198. info
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v animačních programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

VV051 Animace a vizualizace II

Fakulta informatiky
podzim 2009
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Jan Mikota (přednášející)
Garance
prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Předpoklady
VV050 Animace a vizualizace I && SOUHLAS
Výuka předmětu Animace a vizualizace předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto předmětu včetně částečné manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 40 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Animaci a vizualizaci I a prohlubuje znalosti a dovednosti při práci na návrhu klipu.
Osnova
  • Projekce filmových a animovaných ukázek.
  • Analýza filmového děje.
  • Technický scénář.
  • Tvorba vizualizace na základě hudby.
  • Tvorba scénáře a klipu.
Literatura
  • Czech animated film, 1934-1994 : its past and present (Souběž.) : Český animovaný film, 1934-1994 : jeho minulost a přítomnost. info
  • PECINOVSKÝ, Josef. Adobe Premiere Pro 2.0 : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 266 s. ISBN 8024719568. info
  • KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 110 s. ISBN 8073310198. info
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v animačních programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

VV051 Animace a vizualizace II

Fakulta informatiky
podzim 2008
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Jan Mikota (přednášející)
Garance
prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Předpoklady
VV050 Animace a vizualizace I && SOUHLAS
Výuka předmětu Animace a vizualizace předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto předmětu včetně částečné manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Animaci a vizualizaci I a prohlubuje znalosti a dovednosti při práci na návrhu klipu.
Osnova
  • Projekce filmových a animovaných ukázek.
  • Analýza filmového děje.
  • Technický scénář.
  • Tvorba vizualizace na základě hudby.
  • Tvorba scénáře a klipu.
Literatura
  • Czech animated film, 1934-1994 : its past and present (Souběž.) : Český animovaný film, 1934-1994 : jeho minulost a přítomnost. info
  • PECINOVSKÝ, Josef. Adobe Premiere Pro 2.0 : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 266 s. ISBN 8024719568. info
  • KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 110 s. ISBN 8073310198. info
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v animačních programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

VV051 Animace a vizualizace II

Fakulta informatiky
podzim 2007
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
Garance
prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Vizualizace výtvarných projektů v 3D programech jako realizace i vstup do nových médií.
Osnova
  • Vizualizace architektonického projektu (AutoCad, 3DMax). Spolupráce s architektem (architektonickým ateliérem, projekční kanceláří). Vizualizace designérského projektu: skica, korektury, definitiva (Rhinoceros, Cinema).
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

VV051 Animace a vizualizace II

Fakulta informatiky
podzim 2018

Předmět se v období podzim 2018 nevypisuje.

Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Jan Mikota (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Předpoklady
VV050 Animace a vizualizace I && SOUHLAS
Výuka předmětu Animace a vizualizace předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto předmětu včetně částečné manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 43 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Animaci a vizualizaci I a prohlubuje znalosti a dovednosti při práci na návrhu klipu.
Osnova
  • Projekce filmových a animovaných ukázek.
  • Analýza filmového děje.
  • Technický scénář.
  • Tvorba vizualizace na základě hudby.
  • Tvorba scénáře a klipu.
Literatura
  • Czech animated film, 1934-1994 : its past and present (Souběž.) : Český animovaný film, 1934-1994 : jeho minulost a přítomnost. info
  • PECINOVSKÝ, Josef. Adobe Premiere Pro 2.0 : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 266 s. ISBN 8024719568. info
  • KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 110 s. ISBN 8073310198. info
Výukové metody
Praktické práce ve studiu. Projekce s výkladem.
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v animačních programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

VV051 Animace a vizualizace II

Fakulta informatiky
podzim 2017

Předmět se v období podzim 2017 nevypisuje.

Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Jan Mikota (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Předpoklady
VV050 Animace a vizualizace I && SOUHLAS
Výuka předmětu Animace a vizualizace předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto předmětu včetně částečné manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 43 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Animaci a vizualizaci I a prohlubuje znalosti a dovednosti při práci na návrhu klipu.
Osnova
  • Projekce filmových a animovaných ukázek.
  • Analýza filmového děje.
  • Technický scénář.
  • Tvorba vizualizace na základě hudby.
  • Tvorba scénáře a klipu.
Literatura
  • Czech animated film, 1934-1994 : its past and present (Souběž.) : Český animovaný film, 1934-1994 : jeho minulost a přítomnost. info
  • PECINOVSKÝ, Josef. Adobe Premiere Pro 2.0 : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 266 s. ISBN 8024719568. info
  • KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 110 s. ISBN 8073310198. info
Výukové metody
Praktické práce ve studiu. Projekce s výkladem.
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v animačních programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

VV051 Animace a vizualizace II

Fakulta informatiky
podzim 2016

Předmět se v období podzim 2016 nevypisuje.

Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Jan Mikota (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Předpoklady
VV050 Animace a vizualizace I && SOUHLAS
Výuka předmětu Animace a vizualizace předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto předmětu včetně částečné manuální práce na zadáních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 43 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět navazuje na Animaci a vizualizaci I a prohlubuje znalosti a dovednosti při práci na návrhu klipu.
Osnova
  • Projekce filmových a animovaných ukázek.
  • Analýza filmového děje.
  • Technický scénář.
  • Tvorba vizualizace na základě hudby.
  • Tvorba scénáře a klipu.
Literatura
  • Czech animated film, 1934-1994 : its past and present (Souběž.) : Český animovaný film, 1934-1994 : jeho minulost a přítomnost. info
  • PECINOVSKÝ, Josef. Adobe Premiere Pro 2.0 : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 266 s. ISBN 8024719568. info
  • KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2004, 110 s. ISBN 8073310198. info
Výukové metody
Praktické práce ve studiu. Projekce s výkladem.
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v animačních programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

VV051 Animace a vizualizace II

Fakulta informatiky
podzim 2006

Předmět se v období podzim 2006 nevypisuje.

Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
Garance
prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 17 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Vizualizace výtvarných projektů v 3D programech jako realizace i vstup do nových médií.
Osnova
  • Vizualizace architektonického projektu (AutoCad, 3DMax). Spolupráce s architektem (architektonickým ateliérem, projekční kanceláří). Vizualizace designérského projektu: skica, korektury, definitiva (Rhinoceros, Cinema).
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.