FI:PV161 Elektronická podpora výuky - Informace o předmětu
PV161 Elektronická podpora výuky
Fakulta informatikyjaro 2007
- Rozsah
- 2/2. 4 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Radovan Hakl (přednášející), RNDr. Jaroslav Pelikán, Ph.D. (zástupce)
prof. PhDr. Josef Maňák, CSc. (přednášející) - Garance
- prof. RNDr. Václav Matyáš, M.Sc., Ph.D.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: MgA. Radovan Hakl - Rozvrh
- Po 12:00–13:50 B411, Po 18:00–19:50 B204
- Předpoklady
- SOUHLAS
Předpokladem je představa vlastního projektu realizovaného v rámci tohoto předmětu. Vhodné je mít základní povědomí o pravidlech mediálni komunikace, pro dokumenty a jejich přípravu získané například v předmětu PB029 Elektronická příprava dokumentů nebo PV123 Základy vizuální komunikace. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Mateřské obory/plány
- předmět má 18 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Studenti v rámci tohoto předmětu realizují vlastní projekt (s tipy na projekty může pomoci vyučující), který má za cíl zefektivnit či usnadnit výuku nějakého konkrétního předmětu elektronickou formou. Studenti mohou při realizaci využít odborných konzultací vyučujícího a dalších možností (spolupráce s FAVU, půjčení videokamery...) viz web předmětu (který vznikl jako jeden z projektů realizovaných v tomto předmětu v semestru jaro 2007). Příklady projektů z loňských ročníků viz http://epv.tvorime.net.
- Osnova
- Podstata vícesmyslového přijímání informace v učebním procesu. Princip e-Learningu (fuzzy logické myšlení, imaginativní myšlení a vyjadřování, metody sdílení a předávání informací, jejich chápání, uvádění do souvislostí a využití, implementace do výukového materiálu). Kreativní zdroje (informační sítě, informační databázové systémy, jejich odlišení a možnosti čerpání, audiovizuální prostředky, text, fotografie, kresba, DTP,zvuk, digitální film, animace). Tvorba výukového elektronického dílka (námět,scénář, storyboard, produkce a editace). Nelineární interaktivní výukové materiály (podpora kombinačního a strategického myšlení, paměti, prohlubování vědomostí, postřehu a vnímavosti, pracovních návyků a systematičnosti). Výukový materiál jako příběh (popis děje, personifikace na vypravěče, zápletka, peripetie, katarze, časový plán, vlastní hodnocení slabých a silných stránek, doplňující cvičení, přínos a způsob šíření výukového dílka). Podpora standardů (AVI, Wav, MIDI, MPEG, Quick Time, MP3, Real Player, Windows Media Player, Flash, Premiere a další).
- Metody hodnocení
- Závěrečné hodnocení je prováděno zejména na základě výsledného výukového materiálu a vyhodnocení přínosů pro materiály celého týmu. Součástí výuky jsou studijní projekce.Podmínkou udělení kolokvia je natočení videoanotace.
- Informace učitele
- http://epv.tvorime.net/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2007/PV161