FI:VV042 Historické proměny fotografie - Informace o předmětu
VV042 Historické proměny fotografie
Fakulta informatikyjaro 2008
- Rozsah
- 2/0. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jiří Víšek (přednášející), doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (zástupce)
- Garance
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach - Rozvrh
- Po 14:00–15:50 A107
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 80 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/80, pouze zareg.: 0/80, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/80 - Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět tvůrčí fotografie. Teorie fotografie. Fotografie jako vizuální umění. Fotografická témata a žánry: příroda a krajina; zvířata; architektura; fotografie člověka (portrét a figura a akt); dokumentární, reportážní a sociální fotografie; vědecká fotografie; aranžovaná a inscenovaná fotografie. Počátky fotografie.
- Osnova
- Předmět tvůrčí fotografie. Teorie fotografie. Fotografie jako vizuální umění. Fotografická terminologie. Vizuální principy fotografie: motiv, zaostřování, clona, kompozice, černobílá a barevná fotografie, světlo, objektivy a filtry. Fotografická témata a žánry: příroda a krajina; zvířata; architektura; fotografie člověka (portrét a figura a akt); dokumentární, reportážní a sociální fotografie; vědecká fotografie; aranžovaná a inscenovaná fotografie. Počátky fotografie. Piktorialismus. Počátky moderní fotografie v USA, Německu a Čechách. Meziválečná avandgardní fotografie. Moderní fotografie v USA. Dokumentární fotografie v USA. Sociální fotografie. Dokumentární a reportážní fotografie v Evropě. Válečná fotografie. Subjektivní dokument. Česká humanistická fotografie. Portétní fotografie 20.stol. Inscenovaná fotografie. Krajinářská fotografie. Současné trendy ve světové a české fotografii.
- Informace učitele
- Předmět tvůrčí fotografie. Teorie fotografie. Fotografie jako vizuální umění. Fotografická terminologie. Vizuální principy fotografie: motiv, zaostřování, clona, kompozice, černobílá a barevná fotografie, světlo, objektivy a filtry. Fotografická témata a žánry: příroda a krajina; zvířata; architektura; fotografie člověka (portrét a figura a akt); dokumentární, reportážní a sociální fotografie; vědecká fotografie; aranžovaná a inscenovaná fotografie. Počátky fotografie: Niepce, Daguerre, Talbot. Portrét v 19. stol.: Nadar, Cameronová. Disdéry. Piktorialismus: Robinson, Rejlander, Demachy, Drtikol a Dührkopf. Počátky moderní fotografie v USA, Německu a Čechách: Stieglitz, Strand, Patzsch, Blossfeldt, D.J.Růžička. Meziválečná avandgardní fotografie: L.Moholy-Nagy, Man Rey, Heartfield, Rodčenko, Rössler, Funke, Teige, Sudek. Moderní fotografie v USA: Weston, Steichen. Dokumentární fotografie v USA: Farm Security Administration (Langeová, Lee, Evans). Sociální fotografie: Riis, Hine, Sander, Arbusová. Dokumentární a reportážní fotografie v Evropě: Salomon, Munkácsi, F.H.Man, Umbo, Eisenstaedt, Kertész, Brassaï, Weegee. Válečná fotografie: Fenton, Capa, Baltermanc, Kudojarov, Bischof, Seymour, Cartier-Bresson, Griffith, Parekh, Page. Subjektivní dokument: Frank, Friedleander. Česká humanistická fotografie: Dias, Luskačová, Hochová, Koudelka; Holomíček, Kolář, Štreit; Cudlín, Šibík. Portétní fotografie 20.stol.: Nappelbaum, Šterenberk, Karsh, A.Newman., Pinkava. Inscenovaná fotografie: Michals, Krims, Plossu, Saudek, Stano, Stanko, Prekop. Krajinářská fotografie: Frith, bří Bissonové, Adams, Wiškovský, Fontana, Kuklík, Ságl. Současné trendy ve světové a české fotografii.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- VV033 Fotografie - práce se světlem a povrchy
(PV123||VV042||PV156)&&SOUHLAS
- VV033 Fotografie - práce se světlem a povrchy
- Statistika zápisu (jaro 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2008/VV042