PV083 Grafický design II

Fakulta informatiky
jaro 2010
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: k, z.
Vyučující
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
Mgr. Lucie Wessely (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Rozvrh
Po 10:00–11:50 C416, Čt 10:00–11:50 C416
Předpoklady
PV078 Grafický design I &&SOUHLAS
Výuka oboru Grafický design předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru včetně částečné manuální práce na zadáních. PV078
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět navazuje na předmět Grafický design I a zabývá se tvorbou obrazové a písmové značky a grafického manuálu.
Osnova
  • Obrazová značka.
  • Logotyp.
  • Typografický logotyp.
  • Spojení značky a logotypu.
  • Konstrukce a kodifikace značky a logotypu.
  • Grafický manuál.
Literatura
  • 18th International Biennale of Graphic Design : poster, corporate identity, information and advertising graphics : Uměleckoprůmyslové muzeum, Pražákův palác, Místodržitelský palác, 24.6.-27.9. 1998 (Souběž.) : 18. mezinárodní bienále grafického designu :. info
  • 20th International Biennale of graphic design Brno 2002 : poster, corporate identity, information and advertising graphics : Brno capital of visual communication 2002 (Souběž.) : 20. mezinárodní bienále grafického designu Brno 2002 : plakát, firemní, inf. info
  • 22nd International Biennale of Graphic Design in Brno 2006 :poster/corporate identity/information and advertising graphics : 13.6.-15.10.2006. Brno: Moravská galerie v Brně, 2006, 220 s. ISBN 80-7027-150-7. info
  • SVOBODA, Václav. Corporate identity : učební text. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2004, 67 s. ISBN 8073181061. info
  • American corporate identity 2003. Edited by David E. Carter. New York: Harper Collins International, 2002, 320 s. ISBN 0060081252. info
  • Corporate identity 4 :an international compilation of corporate identity programs : ein internationale auswahlvon identitätsonzepten: panorama international des concepts d'identité institutionnelle. New York: Graphis, 2001, 249 s. ISBN 1-888001-70-4. info
  • The best in world trademarks :corporate identity : brand identity. Seoul .: Millim Publishing Company, 2000, 295 s. ISBN 89-951198-2-9. info
  • The best in world trademarks :corporate identity : brand identity. Seoul: Millim Publishing Company, 2000, 295 s. ISBN 89-951198-1-0. info
Výukové metody
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Grafické práce student průběžně konzultuje s vyučujícím a akceptuje připomínky. Výtvarné řešení prezentuje elektronicky.
Metody hodnocení
Zkouška získaná na základě elektronické prezentace a po uložení na doporučené médium.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.