FI:PV113 Produkce audiovizuálního díla - Informace o předmětu
PV113 Produkce audiovizuálního díla
Fakulta informatikyjaro 2010
- Rozsah
- 2/0/3. 5 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- doc. RNDr. Petr Sojka, Ph.D. (přednášející)
Mgr. BcA. Robert Král, Ph.D. (přednášející)
MgA. Radovan Hakl (cvičící)
Mgr. Petr Bernát (pomocník)
Mgr. Martin Kacvinský (pomocník) - Garance
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. RNDr. Petr Sojka, Ph.D. - Rozvrh
- St 17:00–17:50 B011, St 18:00–19:50 D3
- Předpoklady
- SOUHLAS
Základním předpokladem je zapálení pro multimediální komunikaci prostřednictvím filmů. Souhlas se zapsáním se uděluje na základě technického scénáře projektu navrhovaného k realizaci a prezentaci na filmovém festivalu FI MU, většinou (ale ne nutně) připraveného v předmětu PV110 Základy filmové řeči. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- předmět má 36 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu budou absolvující studenti schopni: identifikovat a pracovat se základními pojmy a rolemi v produkčním procesu multimediálního či krátkometrážního filmového díla; přípravit publikační záměr, rozpočet a obhájit projektový záměr; porozumět filmové gramatice, specifikám digitálního filmu; týmové produkce filmového dílka či animace a jeho prezentace na filmovém festivalu FI MU uprostřed posledního týdnu semestru.
- Osnova
- Seznámení s dostupnou technikou. Příprava natáčení a produkce. Produkční scénář.
- Produkce a příprava filmového festivalu. Ukázky z předchozích ročníků a jejich rozbor.
- Exkurze do TV studia.
- Střihová skladba hrubého střihu projektů; velikosti záběrů -- pohyb kamery -- mluvené slovo -- vkládání titulků -- komentáře -- hudba -- ukázky a praktické testy.
- Střih on line a off line, střihová skladba během vývoje filmu -- ukázky -- diskuse -- rozbor. To nejlepší z Academia film Olomouc, ARS Elektronika Linz -- srovnání žánrů a rozbor filmů.
- Animovaný film -- psaní sekvencí kombinovanou technikou -- trikové záběry dříve -- natáčení časosběrné -- výtvarná stránka filmu.
- Týmová práce při sestavení tvůrčí skupiny, dělba úkolů a pravomocí, komunikace, produkce, editace, postprodukce, vyhodnocení projektu.
- Literatura
- Karel Reisz: Umění střihové skladby, skripta FAMU.
- Seminární práce a filmové festivaly LEMMA 2000--2008 / Seminar papers and film festivals LEMMA 2000-2008
- Výukové metody
- Diskuse nad ukázkami produkčních postupů a výstupů, hledání konsensu v produkčním týmu, týmová práce zacílená na přípravu závěrečného festivalu.
- Metody hodnocení
- Závěrečné hodnocení je prováděno zejména na základě výsledných filmů realizovaných týmy v průběhu semestru a prezentovaných na filmovém festivalu FI MU v posledním týdnu semestru. Každý student dále individuálně vypracuje a prezentuje na cvičeních krátký referát o dílčí problematice předmětu. Více informací je k nalezení na stránce předmětu a laboratoře LEMMA http://www.fi.muni.cz/lemma/.
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/~sojka/PV113/
"We are all apprentices in a craft where no-one ever becomes a master."
-- Ernest Hemingway
"What we want, in our 80s business executive, is somebody who demands the best in everything; somebody who is never satisfied; somebody who, if he had been in charge of decorating the Sistine Chapel, would have said: `That is a good fresco, Michelangelo, but I want a better fresco, and I want it by tomorrow morning."
-- Dave Barry (quoted in DEK: Mathematical Writing)
"Knowledge is of two kinds. We know a subject ourselves, or we know where we can find information out."
-- Boswell (Life vol.2, p.365, 18.4.1775)
"Everything should always be made as simple as possible, but not simpler."
-- Albert Einstein (quoted in DEK: Mathematical Writing)
"Dokumentární film musí být umění, ne jenom interview a k tomu nějaký klip. To dělá každý a je to spíše žurnalistika. Ale pravý dokumentární film se vyjadřuje montáží. Nemělo by jít o kopii skutečnosti, ale o transformaci kusu umění, které má lidskost, duchovno, kreativitu a jde za spravedlností."
-- Vojtěch Jasný (AFO Olomouc 2003)
"Work like you don't need the money. Love like you've never been hurt. Dance like nobody's watching."
-- Satchel Paigee - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2010/PV113