PV203 IT Services Management

Fakulta informatiky
jaro 2019
Rozsah
2/0/0. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Ing. Vladimír Vágner (přednášející), Mgr. Jitka Kitner (zástupce)
Ing. Leonard Walletzký, Ph.D. (pomocník)
Garance
doc. RNDr. Eva Hladká, Ph.D.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Rozvrh
Po 16:00–17:50 A318
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět představuje vývoj v oblasti "Service Science" jako nové multidisciplinární oblasti vědy a výzkumu. Nastiňuje možnosti, které dává systematický přístup k inovacím v oblasti služeb. Předmět je zaměřen na postupy a řešení uplatňovaná především v oblasti poskytování služeb IT.
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět posunu od produktové ekonomiky k ekonomice služeb a smyslu service science;
porozumět outsourcingu a službám datových center;
zformulovat service level agreement;
porozumět přístupu SaaS - Software as a Service.
Osnova
  • Pojem service science
  • IS/IT outsourcing
  • Delivery Centre model
  • Customer Support Center
  • Server System Operations & Desktop Client Support
  • Praktické cvičení
  • Network Services Delivery
  • Information Technology Infrastructure Library
  • Outsourcing Infrastructure Services, Customer Support Services
  • Further development of IS/IT outsourcing services
Literatura
  • OSHRI, Ilan. 2015. The Handbook of Global Outsourcing and Offshoring 3rd edition. ISBN 978-1-137-43744-0
  • Information Resources Management Association (USA). 2014. Cloud Technology: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (4 Volumes). ISBN: 978-1-46666-539-2
  • ST. AMANT, Kirk. 2010. IT Outsourcing: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (4 Volumes). East Carolina University, USA. ISBN 978-1-60566-770-6
  • Internet: IBM https://www-935.ibm.com/services/cz/cs/outsourcing/index.html?lnk=mhse-czcs
  • SPARROW, Elizabeth. 2003. Successful IT Outsourcing. From Choosing a Provider to Managing the Project. ISBN eBook: 978-1-4471-0061-4. ISBN HC: 978-1-85233-610-3
  • Internet: ITSMF Czech Republic http://www.itsmf.cz
  • HURWITZ, Judith. 2009. Service Management for Dummies. ISBN: 978 0 470 44058 2
  • Internet: IT Service Management forum http://www.itsmfi.org
  • THEJENDRA B. S. 2008, 2014. Practical IT Service Management. A concise guide for busy executives. ISBN 1st ed.: 978 1 905356 40 9. ISBN 2nd ed.: 978 1 84928 547 6
  • Internet: AXELOS (ITIL) https://www.axelos.com/best-practice-solutions/itil
  • BERNARD, Pierre. 2014. IT Service Management based on ITIL 2011 Edition. Van Haren Publishing. ISBN HC: 978 94 018 0017 4. ISBN eBook: 978 94 018 0556 8
  • PERSEE, James. 2012. The IT Service Management Process Manual. Van Haren Publishing. ISBN eBook : 978-90-8753-018-1
  • ASHLEY, Ed. 2008. Outsourcing For Dummies. Viley Publishing. ISBN: 978-0-47022-687-2
Výukové metody
lectures, class discussion, presentations by professionals in the domain
Metody hodnocení
Pro úspěšné absolvování kurzu je potřeba odevzdat 2 domácí úkoly ze 3 zadaných. Zkouška je test obsahující 30 otázek. Je požadováno dosáhnout 60% správných odpovědí.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.