FI:PV203 IT Services Management - Informace o předmětu
PV203 IT Services Management
Fakulta informatikyjaro 2020
- Rozsah
- 2/0/0. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mouzhi Ge, Ph.D. (přednášející)
Ing. Vladimír Vágner (přednášející), Ing. Leonard Walletzký, Ph.D. (zástupce) - Garance
- doc. Mouzhi Ge, Ph.D.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 17. 2. až Pá 15. 5. Po 16:00–17:50 D2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 73 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- This subject shows the emergence of service science, a new multidisciplinary area of study, to address the challenge of becoming more systematic about innovating in services. The subject points out solutions and proccesses mainly used in area of IT services.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students should be able:
to understand the paradigm shift from goods economy to service economy;
to undestand outsourcing and data centers services;
to formulate a Service Level Agreement;
to understand the SaaS - Software as a Service approach. - Osnova
- Service science
- IS/IT outsourcing
- Delivery center model
- Customer Support Center
- Server System Operations & Desktop Client Support
- Practical exercise
- Network Services Delivery
- Information Technology Infrastructure Library
- Outsourcing Infrastructure Services, Customer Support Services
- Further development of IS/IT outsourcing services
- Literatura
- Internet: IT Service Management forum http://www.itsmfi.org
- HURWITZ, Judith. 2009. Service Management for Dummies. ISBN: 978 0 470 44058 2
- Internet: ITSMF Czech Republic http://www.itsmf.cz
- PERSEE, James. 2012. The IT Service Management Process Manual. Van Haren Publishing. ISBN eBook : 978-90-8753-018-1
- ST. AMANT, Kirk. 2010. IT Outsourcing: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (4 Volumes). East Carolina University, USA. ISBN 978-1-60566-770-6
- OSHRI, Ilan. 2015. The Handbook of Global Outsourcing and Offshoring 3rd edition. ISBN 978-1-137-43744-0
- Internet: IBM https://www-935.ibm.com/services/cz/cs/outsourcing/index.html?lnk=mhse-czcs
- BERNARD, Pierre. 2014. IT Service Management based on ITIL 2011 Edition. Van Haren Publishing. ISBN HC: 978 94 018 0017 4. ISBN eBook: 978 94 018 0556 8
- THEJENDRA B. S. 2008, 2014. Practical IT Service Management. A concise guide for busy executives. ISBN 1st ed.: 978 1 905356 40 9. ISBN 2nd ed.: 978 1 84928 547 6
- ASHLEY, Ed. 2008. Outsourcing For Dummies. Viley Publishing. ISBN: 978-0-47022-687-2
- SPARROW, Elizabeth. 2003. Successful IT Outsourcing. From Choosing a Provider to Managing the Project. ISBN eBook: 978-1-4471-0061-4. ISBN HC: 978-1-85233-610-3
- Internet: AXELOS (ITIL) https://www.axelos.com/best-practice-solutions/itil
- Information Resources Management Association (USA). 2014. Cloud Technology: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (4 Volumes). ISBN: 978-1-46666-539-2
- Výukové metody
- lectures, class discussion, presentations by professionals in the domain
- Metody hodnocení
- Successful completion of the course is to commit 2 of 3 homework assigned. The exam is the test containing 30 questions. It is required to achieve 60% correct answers.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2020/PV203