FI:PA199 Advanced Game Development - Informace o předmětu
PA199 Advanced Game Development
Fakulta informatikyjaro 2021
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Trtík, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Po 9:00–10:50 Virtuální místnost
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- The knowledge of computer graphics fundamentals
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 30 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- This course intends to introduce advanced game design to the students. The course will cover all major aspects of game design such as advanced computer graphics, human computer interaction and game design issues.
- Výstupy z učení
- At the end of the course students will be able to: Demonstrate an understanding of the main mathematical concepts used in computer game design; Mathematically model all the components of an interactive computer game; Have a good understanding of the collision detection techniques that are used in computer games and apply them in practice; Design and implement an interactive computer game from scratch (i.e. not using a games engine).
- Osnova
- Introduction to advanced games design
- Game engine architectures
- Mathematics and physics for computer game design
- Collision detection techniques for computer games
- Fractal terrain generation
- City and road modeling
- Fluid modeling
- Deformation techniques for games
- Procedural texturing techniques
- Animation for computer games
- Crowd modeling techniques
- Online virtual environments
- Mobile game development
- Advanced interaction techniques
- Serious games
- Literatura
- povinná literatura
- EBERLY, David H. 3D game engine design :a practical approach to real-time computer graphics. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 2001, xxviii, 56. ISBN 1-55860-593-2. info
- Výukové metody
- Delivery of the material will be based on expositional lectures reinforced by computer demonstrations of the application of the material.
- Metody hodnocení
- Two assignments will be the assessment methods of the course. The first assignment will count 30% and the second assignment 70% of the overall mark.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2021/PA199