FI:PV296 The Job Market in IT - Course Information
PV296 The Job Market in IT
Faculty of InformaticsSpring 2024
- Extent and Intensity
- 1/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Marek Grác, Ph.D. (lecturer), RNDr. Martin Ukrop, Ph.D. (deputy)
- Guaranteed by
- Mgr. Marek Grác, Ph.D.
Department of Computer Systems and Communications – Faculty of Informatics
Supplier department: Department of Computer Systems and Communications – Faculty of Informatics - Timetable
- each even Tuesday 12:00–13:50 D3
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s kariérními možnostmi v IT a cestami, jak se na ně během studia co nejlépe připravit. Studenti se seznámí s obvyklými profesemi a dokážou poznat, jestli jsou pro ně vhodná na základě jejich hard a soft skills. Dále se studenti seznámí s trhem práce v oboru IT a naučí se, jak efektivně hledat práci v IT a jak si připravit životopis.
- Learning outcomes (in Czech)
- * Studenti se orientují v pracovních pozicích, které jsou vhodné pro absolventy informatiky.
* Studenti rozumí rozdílům a výhodám jednotlivých druhů spolupráce (zaměstnanec, OSVČ...).
* Studenti dokážou vyhodnotit možnosti profesního a kariérního růstu pro danou pozici. - Syllabus (in Czech)
- 1. Představení i méně tradičních IT pozic (presales, solution architect...) a rozdílů mezi nimi. Představení pozic mezioborových (technical writing, UX design, customer experience) a řídících (product vs. project management, team leader).
- 2. Reálnost práce pro nejzajímavější technologické firmy světa.
- 3. Specifika možností profesního a kariérního růstu podle druhu zaměstnavatele (startup, malá firma, korporát; IT/ne-IT) a místa zaměstnání.
- 4. Sladění osobního a pracovní života. Návrat po rodičovské dovolené. Syndrom vyhoření.
- 5. Rozdílné formy spolupráce: zaměstnanec, freelancer/OSVČ, švarcsystém, bodyshopping, agentura, založení vlastní firmy.
- 6. Jak probíhá pohovor a jak se na něj připravit.
- 7. Headhunting vs běžný nábor zaměstnanců. Jak zvýšit svou hodnotu na trhu práce a jak ji co nejlépe komunikovat, aby si vás atraktivní příležitosti našly samy?
- Teaching methods (in Czech)
- Přednášky doplněné hosty z komerční sféry a absolventy.
- Assessment methods (in Czech)
- Pro úspěšné absolvování je třeba aktivní účast na přednáškách a studium doporučených materiálů. Dále zpracování životopisu, zpětná vazba na životopisy kolegů a aktivní účast na diskusních fórech předmětu.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught once in two years.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fi/spring2024/PV296