VV035 Výtvarná anatomie I

Fakulta informatiky
podzim 2009
Rozsah
1/1. 1 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (přednášející)
Garance
prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Rozvrh
Út 8:00–9:50 C416, Út 10:00–11:50 C416
Předpoklady
SOUHLAS
VV035
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je pochopení základních proporcí lidského těla a lidské anatomie. Studenti samostatně pracují pod dozorem pedagoga na samostatných projektech. Závěrečnou prací je vytvoření modelu lidské hlavy v 3D modelovacím programu. Výuka je doplněna přednáškami vysvětlující anatomii, proporce a 3D modelovací techniky . Uvedeny jsou i příklady z dějin sochařství a práce současných 3D modelářů pro pochopení širších souvislostí.
Osnova
  • Typologie lidské figury.
  • Růstová období. Idividualita a karikatura.
  • Idealizace lidského těla a oděv.
  • Zvířecí anatomie.
  • Vytvoření charakteru na základě dosavadních znalostí.
  • Dokončení 3D modelu postavy z předešlého semestru.
  • Další práce s modelem pomocí deformací a vytvoření vlastního charakteru v modelovacím 3D programu.
Literatura
  • ZRZAVÝ, Josef. Anatomie pro výtvarníky. Edited by Jiří Běhounek - Milan Kopřiva. Vydání 1. Praha: Avicenum, 1977, 400 stran. URL info
  • FEHÉR, György a András SZUNYOGHY. Anatomie pro výtvarníky :člověk : zvířata : srovnávací studie. 1. vyd. Praha: Slovart, 1999, 603 s. ISBN 80-7209-180-8. info
  • THALER, Peter. Pictoplasma. Berlin: Gestalten Verlag, 2001, 216 s. ISBN 3-931126-58-7. info
  • THALER, Peter. Pictoplasma. London: Gestalten Verlag, 2003, 223 s. ISBN 3-89955-021-8. info
Výukové metody
Kombinace přednášek a práce studentů na počítačích na daném projektu.Přednášky týkající se daných témat, příklady jak z oblasti výtvarného umění, tak ze současné tvorby character designerů. Základy lidské anatomie. Práce studentů na počítačích a průběžná korekce jejich práce. Vedení k tvůrčí činnosti.
Metody hodnocení
Přednáška a cvičení ve studiu, práce v 3D programech. Kolokvium.
Navazující předměty
Informace učitele
http://is.muni.cz/www/26724/index.html
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.