VV067 Konceptuální a intermediální tvorba I

Fakulta informatiky
podzim 2017
Rozsah
0/2. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Anna Boček Ronovská, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
VV067/01: St 12:00–13:50 C416, St 12:00–13:50 C403, A. Boček Ronovská
VV067/02: Po 10:00–11:50 C416, Po 10:00–11:50 C403, A. Boček Ronovská
Předpoklady
SOUHLAS
Prerekvizita - absolvování některých předmětů AGDaMM
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 33 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s konceptuálními postupy v tvůrčím procesu, rozšířit jejich tvorbu o nové přístupy a využít intermediálních možností. Vést studenty ke kreativnímu procesu pomocí práce na vlastních autorských projektech, ale i na těch společných, akcentujících týmovou spolupráci. Vedle práce na projektech pod odborným vedením pedagoga bude výuka doplňována přednáškami s cílem prohloubit jejich znalosti v této oblasti umění, orientovat se v současném i minulém dění v uměleckém prostoru.
Výstupy z učení
Student získá přehled o současném dění v uměleckém provozu, a také o historických souvislostech v dějinách umění 20. století. Bude schopen využít intermediální a konceptuální postupy v různých oblastech, ať už ve výtvarném umění, virální kampani atp. Student bude především se získanými zkušenostmi více důvěřovat svým kreativním schopnostem a bude schopný pracovat v týmu na kreativním projektu.
Osnova
  • 1.Konceptuální práce, idea a realizace, formát myšlenky jako východiska a nosného média 2.Záznam a jeho posuny (fotografie, deníkové postupy, video) – průběžná práce 3.Práce s textem, pojmy, jejich význam a použití ve vizuální tvorbě 4.Automatické techniky, kresba a malba 5.Okrajová grafická média a veřejný prostor (komiks, grafitti, street art)
Literatura
  • Digital by design : crafting technology for products and environments. Edited by Conny Freyer - Sebastien Noel - Eva Rucki. 1st paperback ed. London: Thames & Hudson, 2010, 304 s. ISBN 9780500514382. info
  • STALLABRASS, Julian. Contemporary art : a very short introduction. Oxford: Oxford University Press, 2006, 154 s. ISBN 9780192806468. info
  • ATKINS, Robert. Artspeak : a guide to contemporary ideas, movements, and buzzwords, 1945 to the present. 2nd ed. New York: Abbeville Press Publishers, 1997, 208 s. ISBN 0789203650. info
Výukové metody
Kombinace přednášek a práce studentů na autorských i společných projektech pod vedením pedagoga, který zadává téma a možnosti postupů, vede studenty s individuálně citlivým přístupem. Motivace studentů k tvůrčímu přístupu a akcent na proces tvorby. Využití možnosti práce s ;médii již studentům známým (fotografie, audiovizuální technika, 2D a 3D grafika, kresba a malba atd.). Konzultace s pedagogem, využití studijních materiálů. Veřejná prezentace vizuálních výstupů, projektů a dokumentace.
Metody hodnocení
Přednáška a cvičení ve studiu; kolokvium
Navazující předměty
Informace učitele
Předmět byl vytvořen v rámci projektu OPVK Studio digitálního sochařství a nových médií, reg č. CZ.1.07/2.2.00/28.0278 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.