PV247 Moderní vývoj uživatelských rozhraní

Fakulta informatiky
podzim 2018
Rozsah
0/3/1. 4 kr. (plus ukončení). Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Slavomír Moroz (přednášející)
Mgr. Petr Svirák (přednášející)
Mgr. Zuzana Dankovčíková (přednášející)
Mgr. Vít Svoboda (přednášející)
Mgr. Michal Krajíček (pomocník)
prof. RNDr. Tomáš Pitner, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Eva Hladká, Ph.D.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: prof. RNDr. Tomáš Pitner, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Rozvrh
Út 12:00–14:50 A218
Předpoklady
SOUHLAS
Dobrá znalost principů používaných v programovacích jazycích vysoké úrovně (např. dědičnost, kompozice, zapouzdření, paralelismus, zacházení s výjimkami, konverze typů, closures). Studenti by měli mít základní znalosti o značkovacích jazycích, technologiích front-end (HTML, CSS, JavaScript), protokolu HTTP a architektuře REST.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Cíle předmětu
Předmět provede studenty procesem moderního vývoje uživateského rozhraní SW produktů. Student získá dovednosti související s řízením projektů, hledání nových business modelů a relevantní měkké dovednosti. Úspěšným absolvováním předmětu student dále získá znalosti z moderních způsobů vývoje jak procesní, tak aplikované. Dalším cílem předmětu je naučit studenty vyvinout zadanou úlohu na uživatelské rozhraní. Výstupem bude kompletně zpracovaný projekt. Předmět je zaměřen především prakticky a od studentů je očekáván aktivní přístup. Z každé lekce bude zadán úkol, který bude součástí výsledného projektu. Ten bude prezentován studenty na konci semestru.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se v současných nástrojích a knihovnách používaných při vývoji jednostránkových aplikací;
- samostatně navrhnout a implementovat klientskou aplikaci v jazyce JavaScript za použití knihovny React určenou pro moderní webové prohlížeče;
- orientovat se v agilních metodách, které se používají v současném firemním prostředí.
Osnova
  • Organizační úvod: Podmínky udělení zápočtu, vytvoření týmů, představení platformy pro semestrální projekt
  • Agilní principy, Lean principy, Scrum, ITIL
  • Lean software development, The Lean startup
  • Google Venture sprint, Modern IT Soft Skills
  • Úvod do Javascript frameworku
  • ECMA script 7 intro + tooling
  • React, Redux
Literatura
    doporučená literatura
  • Krishnan Sriram. Programming Windows Azure: Programming the Microsoft Cloud. ISBN: 0596801971
  • Foret Miroslav. Marketing pro začátečníky. ISBN: 978-80-251-1942-6
  • Cohn Mike. Agile Estimating and Planning. ISBN: 0131479415
  • Schwaber Ken, Beedle Mike. Agile Software Development with Scrum ISBN: 0130676349
  • Janouch Viktor. Internetový marketing: Prosaďte se na webu a sociálních sítích. ISBN: 978-80-251-2795-7
  • Grappone Jennifer, Couzin Gradiva. SEO – Search Engine Optimization, Optimalizace pro vyhledávače. ISBN: 978-80-86815-85-5
  • PATTON, Ron. Testování softwaru : automatické i ruční testování, testování použitelnosti, lokalizace i kompatibility produktů nejen pro manažery softwarových projektů a testery, praktická cvičení na konci kapitol. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002, xiv, 313. ISBN 8072266365. info
Výukové metody
Lekce na daná témata od odborníků z praxe. Praktické úkoly z každé lekce, jako součást výsledného projektu. Prezentace na konci semestru.
Metody hodnocení
Podmínkou udělení zápočtu je vypracování úkolů zadaných na jednotlivých lekcích a prezentace výsledku projektu na konci semestru.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.