FI:VV078 Game Development Dungeon - Informace o předmětu
VV078 Game Development Dungeon
Fakulta informatikypodzim 2024
- Rozsah
- 0/0/2. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora (přednášející)
RNDr. Vojtěch Brůža (pomocník)
Mgr. Eva Kuhejdová (pomocník)
Mgr. Jonáš Rosecký (pomocník)
Mgr. Adam Štěpánek (pomocník)
Mgr. Hana Tokárová (pomocník) - Garance
- Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Předpoklady
- ((OBOR(VPH) || OBOR(VPHA) ) && ! VV078 Game Development Dungeon ) || SOUHLAS
Interest in Game Development field. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 15/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Computer Games Development (program FI, N-VIZ_A)
- Vývoj počítačových her (program FI, N-VIZ)
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to provide students with an introduction to the field of game development. Students will understand and practice the basic aspects of game design, game prototyping process, game development, and experience different roles of game developers.
The secondary goal is to provide an overview of the “Computer Games Development” specialization and create an opportunity for 1st-year students to network with each other, older colleagues, alumni and even professionals from the game development industry. - Výstupy z učení
- After completing the course, a student will be able to:
- Think critically about games and analyze simple game mechanisms.
- Describe and explain basic concepts such as level design, character design or game design.
- Design and create a prototype of a simple game in a short amount of time.
- Present their game concepts or prototypes to other game developers.
- Reflect on failures during their game development project and use that experience in future projects.
- Praise the sun. - Osnova
- Week-long block teaching, including:
- Board games day - talk, workshops, playtesting session
- Digital games day - talk, workshops, playtesting session
- Game Jam - game development hackathon
- Discussion panels - with professionals from the game development industry and alumni of the Game Development study program, now working in the industry.
- Výukové metody
- Lectures, hands-on workshops, panel discussions with professionals and alumni, team projects, playtests, and results presentations.
- Metody hodnocení
- Active participation in workshops and team projects.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Basic fact for 2024: - Date: 31st August -- 7th September. - Place: "Dolní Morava". - Transport: individual. - Price for accommodation: TBAL.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- VV078 Game Development Dungeon
((obor(VPH) || obor(VPHA) ) && !VV078) || SOUHLAS
- VV078 Game Development Dungeon
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim2024/VV078