FSpS:bk4024 Manažerské minimum ve sportu - Informace o předmětu
bk4024 Manažerské minimum ve sportu
Fakulta sportovních studiípodzim 2024
- Rozsah
- 7/7/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Tomáš Sedláček (přednášející)
Mgr. Jakub Kadlec (cvičící)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Martin Vyroubal (cvičící) - Garance
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Katedra sportovního výkonu a diagnostiky – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sportovního výkonu a diagnostiky – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- Pá 11. 10. 15:20–17:00 B11/206, Pá 25. 10. 16:40–19:10 B11/335, Pá 13. 12. 16:15–17:55 B11/335
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
bk4024/RVS3aSEBS: Pá 27. 9. 16:15–18:45 B11/335, Pá 11. 10. 17:10–18:50 B11/311, Pá 18. 10. 12:05–13:45 B11/311, J. Kadlec - Předpoklady
- BOZP_OK(bozp_po_stud) && BOZP_OK(bozp_po_stud_fsps)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy v oblasti managementu, marketingu, ekonomie a jejich možnými aplikacemi v praxi. Orientovat se ve světě financí, možnostech podnikání ve sportu a v organizaci sportu v ČR.
- Výstupy z učení
- - definovat a vysvětlit základní pojmy z oblasti managementu, marketingu a ekonomie
- aplikovat manažerské dovednosti v konkrétních situacích
- porozumět základům financí a tyto znalosti aplikovat v různých životních situacích
- znát organizaci sportu v ČR
- získat základní znalost v problematice podnikání ve sportu - Osnova
- 1. Význam managementu a základní pojmy
- 2. Osobnost manažera jeho funkce a role
- 3. Základní manažerské dovednosti a jejich využití v praxi
- 4. Základní ekonomické pojmy – nabídka, poptávka, trh
- 5. Měření výkonnosti ekonomiky, inflace, nezaměstnanost
- 6. Bankovnictví a peníze
- 7. Základní pojmy marketingu
- 8. Organizace sportu v ČR
- 9. Základy podnikání ve sportu
- Literatura
- ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing. Vyd. 2. Praha: C.H.Beck, 2010, xxiv, 499. ISBN 9788074001154. info
- SRPOVÁ, Jitka a Václav ŘEHOŘ. Základy podnikání : teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 427 s. ISBN 9788024733395. URL info
- JAY, Ros a Richard TEMPLAR. Velká kniha manažerských dovedností. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 514 s. ISBN 9788024712796. info
- FUCHS, Kamil a Pavel TULEJA. Základy ekonomie. 2.upravené. Praha: Ekopress, odborné nakladatelství, 2005, 348 s. ISBN 80-86119-94-7. info
- BĚLOHLÁVEK, František, Pavol KOŠŤAN a Oldřich ŠULEŘ. Management. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2001, 642 s. ISBN 8085839458. info
- Výukové metody
- Výuka je vedena formou přednášek a seminářů.
Náplní seminářů bude aplikace získaných teoretických vědomostí do praktického využití (manažerské dovednosti), další problematika bude procvičována formou případových studií, kde se od studentů očekává diskuze nad danou problematikou, podložena teoretickým základem získaným na přednáškách.
Student vypracuje a prezentuje seminární práci. - Metody hodnocení
- Předmět je ukončen závěrečným test s výsledkem prospěl neprospěl (student musí získat minimálně 60 bodů).
Student bude připuštěn ke kolokviu jestliže se aktivně podílí na seminářích, řádně prezentuje a včas odevzdá seminární práci (tj. získá v seminářích minimálně 51 bodů - všechny informace k požadavkům na semináře jsou vloženy ve studijních materiálech).
Jestliže se student dopustí jakéhokoliv disciplinárního přestupku, bude toto jednání považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu. Vyučující uzavře zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou „F“ a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (podzim 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2024/bk4024