FSpS:bp522 Marketing - Informace o předmětu
bp522 Marketing
Fakulta sportovních studiípodzim 2008
- Rozsah
- 2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D. (přednášející)
Olga Korvasová (pomocník) - Garance
- Ing. Dagmar Kudová, Ph.D.
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- bp522/p1: St 16:55–18:25 U209, Š. Dvořáková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Management cestovního ruchu)
- Cíle předmětu
- Předmět Marketing (BP522) pro studijní směr Management cestovního ruchu je členěn na dvě části. První část obsahuje základní kurz marketingu, kde se studenti seznámí ze základními pojmy marketingu. marketing – marketingové nástroje – výrobková politika – cenová politika – distribuční politika – komunikační politika - marketingový výzkum. Druhá část se vztahuje k sportovnímu marketingu a marketingu cestovního ruchu.
- Osnova
- 1. Marketing – obecná část (26 hod.) 1.1. Marketing – základní pojmy (definice marketingu, orientace firmy na trh, hlavní úkoly marketingu, marketingový mix, strategie vstupu na trh) 1.2. Marketingové nástroje 1.2.1. Výrobková politika (obsah výrobnové politiky, definice produktu, stavba výrobku, klasifikace výrobků, životní cyklus produktů, sportovní produkty, vslastnosti sporovních produktů, sportovní průmysl) 1.2.2. Cenová politika (obsah cenové politiky, cena, metody stanovení ceny, cenová diferenciace, rabatní politika, dodací a platební podmínky) 1.2.3. Distribuční politika (obsah distribuční politiky, distribuční kanál, distribuční články, logistika) 1.2.4. Komunikační politika (definice komunikace, komunikační mix, komunikační nástroje, sponzoring, sportovní reklama) 1.3. Marketingový výzkum (definice, tvorba dotazníků)
- Literatura
- SEKOT, Aleš, Marie BLAHUTKOVÁ, Šárka DVOŘÁKOVÁ a Martin SEBERA. Marketingové aspekty sportu. In Kapitoly ze sportu. Brno: Masarykova univerzita, 2004, s. 111-154. ISBN 80-210-3531-5. info
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen písemným testem – k úspěšnému absolvování testu je třeba alespoň 70% úspěšnosti V testu mohou být dobře jedna, dvě tři nebo i čtyři odpovědi. Na testovém papíru je uvedeno maximální možné získání bodů. Test má varianty A,B,C,D Neuspěch při testu 2x, třetí termín ústní zkouška Zápis na zkoušku prostřednictvím IS (středa – stejný termín jako přednáška)
- Informace učitele
- Doporučená literatura: Danihelková,H.:Základy marketingu I. Brno, Meter, 1999 Danihelková,H.:Základy marketingu II. Brno, Meter, 1999 Dvořáková, Šárka. Sportovní marketing. Brno : Masarykova Univerzita, 2005. 72 s. ISBN 80-210-3901-9. Sekot, Aleš - Blahutková, Marie - Dvořáková, Šárka - Sebera, Martin. Marketingové aspekty sportu. In Kapitoly ze sportu. Brno : Masarykova univerzita, 2004. od s. 111-154. ISBN 80-210-3531-5. Osobní účast na přednáškách není nezbytná.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2008/bp522