FSpS:np1075 Teorie a didaktika úpolů ve šk - Informace o předmětu
np1075 Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově
Fakulta sportovních studiíjaro 2008
- Rozsah
- 1/2. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Bc. Zdenko Reguli, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jitka Reguli Čihounková, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Michal Vít, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Bc. Zdenko Reguli, Ph.D.
- Předpoklady
- (! nk019 Sportovní edukace II ) && !NOW( nk019 Sportovní edukace II )
Student - Zná systematiku průpravných úpolů a umí charakterizovat jednotlivé skupiny cvičení - Orientuje se v základních historických meznících úpolových sportů - Dovede předvést průpravné úpoly (základní úpoly, základní úpolovou techniku) - Dovede předvést 6 pádových technik do všech směrů - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná sportovní edukace bezpečnostních složek (program FSpS, N-TV)
- Cíle předmětu
- Po ukončení předmětu student: - zná a umí vysvětlit systematiku úpolů - dovede popsat systematiku technických prostředků úpolových sportů: aikidó, džúdó, karate - dovede předvést základní technické prostředky úpolových sportů: aikidó, džúdó, karate - umí terminologicky správně a odborně popsat základní technické prostředky úpolových sportů: aikidó, džúdó, karate - orientuje se v teorii úpolů podle okruhů přednášek z teorie a didaktiky úpolů ve školní tělesné výchově - umí se terminologicky správně a odborně vyjadřovat o teorii úpolů - zná a dovede interpretovat teorii sebeobrany - dovede aplikovat technické prostředky úpolových sportů v sebeobraně - dokáže úpoly začlenit do školního vzdělávacího programu
- Osnova
- 1. Systematika úpolových sportů a bojových umění 2. Zařazení úpolových sportů v celosvětovém sportovním hnutí 3. Úpolové sporty v kurikulu povinné tělesné výchovy 4. Historie a teorie úpolových sportů: aikidó, džúdó, karate 5. Základní technické prostředky aikidó 6. Základní technické prostředky džúdó 7. Základní technické prostředky karate 8. Teorie sebeobrany 9. Technické prostředky sebeobrany
- Literatura
- REGULI, Zdenko a Michal VÍT. Názory učitelů Jihomoravského kraje na výuku úpolů na základních školách. In MUŽÍK, Vladislav a Vladimír SÜSS. Tělesná výchova a sport mládeže v 21. století. 2009. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 88-96, 8 s. ISBN 978-80-210-4858-4. info
- VÍT, Michal a Zdenko REGULI. Základy úpolových sportů pro tělesnou výchovu. Elportál. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISSN 1802-128X. URL info
- REGULI, Zdenko, Miroslav ĎURECH a Michal VÍT. Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 88 s. Fakulta sportovních studií. ISBN 978-80-210-4318-3. info
- VÍT, Michal a Zdenko REGULI. Zjištění současného stavu výuky úpolů na vybraných základních školách v Brně. In Kinantropologické aspekty v psychologii a sportu. Brno: FSpS MU, 2007, s. 133-140, 7 s. ISBN 978-80-210-4318-3. info
- REGULI, Zdenko. Taxonomie úpolů z pohledu školní tělesné výchovy. In Sport a kvalita života. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2004, s. 72-72. ISBN 80-210-3541-2. info
- Výukové metody
- Výklad, cvičení, drilování
- Metody hodnocení
- Vstupní diagnostika: 1. Praktický test z pádových technik 2. Praktický test z průpravných úpolů Výstupní diagnostika: 1. Ústní zkouška podle okruhů přednášek z teorie a didaktiky úpolů ve školní tělesné výchově 2. Metodický výstup na zadané téma: studenti vypracují písemnou přípravu vyučovací jednotky pro školní TV s využitím jednoho z úpolových sportů: aikidó, džúdó, karate
- Statistika zápisu (jaro 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2008/np1075