FSpS:np924 Komunikační průprava učitelů a - Informace o předmětu
np924 Komunikační průprava učitelů a trenérů s využitím metody videotréninku interakcí
Fakulta sportovních studiíjaro 2008
- Rozsah
- 0/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D.
Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- np924/s1: Pá 29. 2. 14:30–17:00 U224, Pá 14. 3. 14:30–17:00 U227, Pá 28. 3. 14:30–17:00 U224, M. Janíková
- Předpoklady
- Žádné předpoklady
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, N-TV)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV) (2)
- Cíle předmětu
- Verbální a neverbální komunikace je v současné době hodně diskutovanou problematikou. V nabízeném předmětu proto nejde jen o zprostředkování teorie komunikace, spíše se zaměříme na využití komunikace v pedagogické praxi, ať již se bude jednat o profesi učitele či trenéra. Oporou bude nová progresivní metoda „Videotrénink interakcí“. Nejdříve se zaměříme na východiska a principy této metody, která jsou důležitá pro vlastní praktickou činnost pedagoga. Utřídíme poznatky o komunikaci, které si s sebou studenti do výuky přinášejí. Stěžejním tématem bude také videoanalýza a její přínos pro pedagogickou praxi. Na základě vlastních videozáznamů, které si studenti pořídí, budeme určovat vzorce komunikace u studentů, budeme hovořit o vlivu vzorců na žáky/svěřence a případně hledat cestu, jak své komunikační dovednosti zlepšovat. Technickou podporu a zázemí poskytne studentům vyučující předmětu.
- Osnova
- 1. Historie a teoretická východiska metody videotréninku interakcí (VTI) 2. Základní principy komunikace 3. Iniciativa-příjem, interakce, diskuse, zvládání konfliktů 4. Komunikační vzorce a vzorce chování 5. Reflexe, sebereflexe, diagnostika, autodiagnostika 6. Akční výzkum, videoanalýza 7. Kategoriální systém pro videoanalýzu 8. Ukázka videoanalýzy 9. Týmová práce studentů – natáčení videozáznamu 10. Týmová práce studentů – technická příprava videozáznamu 11. Týmová práce studentů – transkript videozáznamu 12. Týmová práce studentů – videoanalýza 13. Prezentace prací studentů 14. Prezentace prací studentů
- Literatura
- www.spin-vti.cz
- Metody hodnocení
- Jedná se o cvičení, požadavkem k ukončení je editace, analýza a prezentace vlastního videozáznamu (cca 5 minut).
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2008/np924