FSpS:sbp254 Specializace III - Softball - Informace o předmětu
sbp254 Specializace III - Softball
Fakulta sportovních studiíjaro 2008
- Rozsah
- 4 D. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PaedDr. Petr Starec, Ph.D. (pomocník)
- Garance
- Mgr. Petr Žůrek
Katedra atletiky, plavání a sportů v přírodě – Fakulta sportovních studií - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Trenérství)
- Cíle předmětu
- Seznámit se s vyučovacími postupy a se základy sportovní přípravy ve výkonnostním softbalu - praktický nácvik - dle didaktických zásad a metod - základů herních činností jednotlivce,HK, HS Sledování tréninkového procesu výkonnostního a vrcholového družstva Sledování zatížení hráčů v utkání s přihlédnutím na věkové aspekty, jednostrannost zatížení Sledování regenerace a kompenzačního cvičení u vybranného vrcholového softbalového družstva
- Osnova
- Dle literatury nastudujte teoretický rozbor obsahu softbalu /zápočtový požadavek - sem. pr/. Dle literatury/ např. CHOUTKA, M. , DOVALIL, J. Sportovní trénink. Praha: Olympia, 1987./ nastudujte: Etapy sportovního tréninku. Tréninkové cykly a hlavní etapy sportovní přípravy /Je to jeden ze zápočtových požadavků - seminární práce/. Součástí výuky je sledování vybraných softbalových družstev (jedno výkonnostní a jedno vrcholové) v regionu bydliště - výběr po po konzultaci s vyučujícím, sledování jejich tréninkového procesu. Sledování zatížení hráčů v utkání s přihlédnutím na věkové aspekty, jednostrannost zatížení Sledování regenerace a kompenzačního cvičení u vybraného vrcholového softbalového družstva Seznámení se sportem prostřednictvím praktických konzultací: drobné a průpravné hry základy herních činností jednotlivce
- Metody hodnocení
- didaktický výstup, vyhotovení příprav, docházka, seminární práce
- Informace učitele
- Literatura: CHOUTKA, M. , DOVALIL, J. Sportovní trénink. Praha: Olympia, 1987. SLEPIČKA, P. Psychologie koučování. Praha: Olympia, 1988. DOBRÝ, L., SEMIGINOVSKÝ, B. Sportovní hry. Výkon a trénink. Praha: Olympia, 1988. LUŽA, J. Softball ve výuce na střední škole. In Sborník Tělesná výchova a sport na školách všech stupňů. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita Brno, 1993. s. 170-174. Sborník prací Ped. fak MU v Brně, sv. 128. ISBN 80-210-0874-1. STIBITZ, F. Pálkovaná (softbal). 1. vyd. Praha : Olympia, 1968. 90 s. témata seminárních prací 1. základní rozdělení herních činností jednotlivce 2. vytvoření přípravy tréninkové jednotky pro kategorii mladší školní věk zaměřenou na pohybové hry s míčkem a rukavicí 3. vytvoření přípravy tréninkové jednotky pro kategorii starší školní věk zaměřenou na pohybové hry bez míčku a rukavice 4. hlavní didaktické zásady při nácviku přihrávek na místě a v pohybu 5. fáze motorického učení 6. motorické schopnosti –síla - její rozvoj ve softbalovém tréninku 7. motorické schopnosti – rychlost - její rozvoj v softbalovém tréninku 8. motorické schopnosti – vytrvalost - její rozvoj v softbalovém tréninku 9. motorické schopnosti - obratnost - její rozvoj v softbalovém tréninku 13. pitný režim při tréninku a utkání v softbalu 14. tejpování, cíle a účel 15. faktory ovlivňující výběr talentované mládeže v softbalu 16. roční tréninkový cyklus/roční tréninkový plán v softbalu 17. využití švihadel při softbalovém tréninku 18. kompenzační cvičení v softbalu
- Statistika zápisu (jaro 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2008/sbp254