FSpS:nk012 Vybrané kapitoly z TSpT - Informace o předmětu
nk012 Vybrané kapitoly z teorie sportovního tréninku
Fakulta sportovních studiíjaro 2009
- Rozsah
- 0/8. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Ladislav Bedřich, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Ladislav Bedřich, CSc.
Katedra kineziologie – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- nk012/se_vktst_s: Pá 27. 2. 16:00–18:00 K204, Pá 3. 4. 9:00–11:00 K205, Pá 22. 5. 11:10–12:30 K113, L. Bedřich
nk012/ti_vktst_s: Pá 20. 2. 10:00–12:00 K113, Pá 3. 4. 14:40–16:40 K113, Pá 10. 4. 17:10–18:30 K113, L. Bedřich - Předpoklady
- Základní předpoklady pro absolvování předmětu jsou znalosti z předmětů bk014,bk010, bk015,bk016, bp208, bp 219.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, N-TV)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Coaching)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Sportovní edukace)
- Cíle předmětu
- Ve výuce Teorie sportovního tréninku se syntetizují teoretické poznatky z absolvovaných předmětů anatomie, fyziologie, biomechanika, antropomotoriky, biomechaniky, pedagogických věd a rozvíjí v teoretických a praktických tématech adaptace lidského organizmu na různé typy sportovních výkonů.
Cílem výuky předmětu je seznámit studenty se základními principy a přístupy k rozvoji trénovanosti, výkonnosti a dosahování maximálních výkonů ve sportu.
Mezi úkoly výuky patří charakteristika rozvoje pohybových schopností, obsah jednotlivých složek sportovního tréninku, technologie a řízení sportovního procesu, efekty sportovního tréninku a jejich diagnostika. Důležitou součásti je osvětlení sportovního tréninku jako pedagogického procesu se svou specifickou didaktikou sportu.
Součástí výuky jsou seminární výstupy studentů k určené problematice.
Po ukončení předmětu by měl být student schopen:
- vysvětlit proces adaptace organizmu na tréninkové podněty;
- dokáže řešit rozvoj výkonnosti přiměřenými tréninkovými podněty;
- aplikovat obecné znaky stavby sportovního tréninku na specifické potřeby jednotlivých sportovních odvětví a disciplín;
- analyzovat efekty sportovního tréninku;
- připravit plán tréninkového procesu, řídit tento proces;
- identifikovat talent pro sportovní odvětví;
- modelovat tréninkové zatížení v různých částech RTC
- individualizovat trénink u dětí a dospívající mládeže - Osnova
- 1. Modelování tréninkového zatížení u různých druhů sportů.
- 2. Trénovanost, výkonnost, zdraví.
- 3. Zvláštnosti tréninkového procesu.
- 4. Trénink ve vysokohorském prostředí.
- 5. Aklimatizace.
- 6. Sportovní příprava dětí.
- 7. Řízení sportovního tréninku.
- 8. Pohybové aktivita a trénink ve vyšším věku.
- Literatura
- MORAVEC, Roman. Teória a didaktika výkonnostného a vrcholového športu. 1. vyd. Bratislava: Fakulta telesnej výchovy a športu Univerzity Komenského v Bratislave, 2007, 240 s. ISBN 9788089075317. info
- PERIČ, Tomáš. Výběr sportovních talentů. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 100 s. ISBN 8024718278. info
- PERIČ, Tomáš. Sportovní příprava dětí. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 198 s. ISBN 8024706830. info
- DOVALIL, Josef. Výkon a trénink ve sportu. Vyd. 1. Praha: Olympia, 2002, 331 s. ISBN 8070337605. info
- Metody hodnocení
- Zkouška - písemný test Účast na seminářích Prezentace seminární práce
- Informace učitele
- http://is.muni.cz/elportal/?id=724628
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2009/nk012