p821 Tělesná výchova - Stepaerobik master class

Fakulta sportovních studií
jaro 2009
Rozsah
0/2/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Alena Koblížková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Zuzana Hanáčková (cvičící)
Mgr. Radka Střeštíková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Mgr. Jana Vitáková (cvičící)
Jarmila Titzová (pomocník)
Garance
Mgr. Radka Střeštíková, Ph.D.
Centrum univerzitního sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
p821/1: Po 14:00–15:30 tělocvična - Veveří 70, R. Střeštíková
p821/2: St 18:30–20:00 tělocvična - Veveří 70, J. Vitáková
Předpoklady
!NOWANY( p802 Teorie a praxe futsalu II , p804 Tělesná výchova-T.a p.flo.II , p806 Teorie a praxe fotbalu II , p808 TVTeorie a praxe basketbalu II , p810 TV-Plavání pok.II. , p812 Teorie a praxe vol. II. , p814 TV - Posilování pokr. II. , p815 Teorie a pr.in-line bruslení I , p816 TV-Bruslení in-line , p818 TV - Aerobik master class , p823 TV - Kick box AE Master class , p827 TV - Tenis II. , p829 TV - Stolní tenis II. , p831 TV-Psychomot.hry , p835 TV - Fithodina , p838 TV-Zdravý životní styl , p842 Tv-komp.vyrovn. cvičení , p844 TV-Dynamická jóga , p846 TV-Vodní turistika I. , p847 TV-Vodní turistika II. , p849 Tělesná výchova-Aqua-aerobikII , p850 TV - Teorie a praxe softbalu I , p855 TV-Cyklistika v terénu , p856 TV-Pilates MAT II. , p864 TV-In-line skating , p865 TV-Teorie a praxe joggingu II. , p866 TV-Vodní turistika III. , p867 TV-Poznávací turistika , p869 Sportovní lezení-BoulderingII , p870 TV - Systema , p871 TV-Žonglování I. , p873 TV - Sportovní lezení IV. , p875 Bodyflex II , p877 TV-Beach volejbal II. , p878 TV-Žonglování II. , p880 TV-Program SPINNING II. , p881 TV-Sporty v přírodě I. , p882 TV - Sporty v přírodě II. ) && VOL_TV
Předmět je vypisován v rámci volitelné části výuky tělesné výchovy.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 1314 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Hlavní cíl výuky: - zlepšení úrovně pohybových dovedností a fyzické úrovně - ovlivnění kladného přístupu ke sportovním aktivitám chápaným jako obranu proti konfliktům, civilizačním chorobám a stresu - podpora zdravého životního stylu studentů Stepaerobik master class je aerobní kondiční cvičení při hudbě, kde intenzita cvičení je zvýšená vystupováním na step (bedýnku). Klademe důraz na správnou techniku cvičení, náročnější koordinaci pohybů, na schopnost zachycení předvedené choreografie, výraz, vzhled, na rozvoj svalové vytrvalosti, síly a flexibility. Využití složitějších metod choreografie.
Osnova
  • 1. Nácvik správné techniky cvičení 2. Náročnější koordinace pohybů 3. Důraz na schopnost zachycení předvedené choreografie 4. Rozvoj svalové vytrvalosti, síly a flexibility 5. Složitější metody učení choreografie
Literatura
  • ŠIMBEROVÁ, Dagmar, Pavlína VACULÍKOVÁ, Alena SKOTÁKOVÁ, Renata KLÁROVÁ a Hana BUBNÍKOVÁ. Učební text aerobik a fitness. FSpS MU Brno: MU, 2004, 66 s. Učební text aerobik a fitness. ISBN 80-210-3415-7. info
  • VACULÍKOVÁ, Pavlína. Sportovní aerobik a rozvoj explozivní síly dolních končetin. In Optimální působení tělesné zátěže a výživy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003, s. 57 - 60. ISBN 80-7041-989-X. info
  • MACÁKOVÁ, Marcela. Aerobik : moderní formy aerobiku, výživa a cviky pro dobrou kondici, soutěže v aerobiku. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 107 s. ISBN 8024700573. info
Metody hodnocení
cvičení,zápočet Zápočet je studentům udělen za docházku,která musí mít určitou kvalitu: -1x možná absence bez omluvy -2x institucionální omluvenka -3x si může student nahradit výuku ve zkouškovém období -student musí mít více než 50% přímou účast na výuce
Informace učitele
Informace k výuce Tv najdete na www.fsps.muni.cz - celouniverzitní TV.
Další komentáře
Step aerobik master class – aerobní,kondiční cvičení při hudbě s důrazem na správnou techniku cvičení step aerobiku a náročnější koordinací pohybů. Klademe důraz především na schopnost zachycení předvedené choreografie, výraz, koordinaci.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, jaro 2005, podzim 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2010.