FSpS:c931 Futsal pro nevidomé - Informace o předmětu
c931 Futsal pro nevidomé
Fakulta sportovních studiíjaro 2010
- Rozsah
- 0/2. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Lukáš Másilko (přednášející)
Petra Belková (cvičící)
Jitka Carcouët, DiS. (cvičící)
Milan Duda (cvičící)
doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (cvičící)
Mgr. BcA. Radka Kulichová, DiS. (cvičící)
Mgr. Lukáš Pazderka (cvičící)
Veronika Pazderková, DiS. (cvičící)
Bc. Kateřina Jagoš Kmentová (pomocník) - Garance
- Bc. Mgr. Alexandr Zvonek, Ph.D.
Centrum univerzitního sportu – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: Bc. Mgr. Alexandr Zvonek, Ph.D. - Předpoklady
- Předmět se vypisuje jako volitelný.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Hlavní cíl výuky: - zlepšení úrovně pohybových dovedností a fyzické kondice - ovlivnění kladného přístupu ke sportovním aktivitám chápaným jako obranu proti konfliktům, civilizačním chorobám a stresu - podpora zdravého životního stylu studentů Futsal pro nevidomé se jako paralympijský sport řídí pravidly stanovenými Mezinárodní asociací nevidomých sportovců (dále jen IBSA). Na počátku výuky jsou tato pravidla studentům sdělena, stejně tak je dbán velký důraz na vysvětlení všech důležitých pokynů týkajících se bezpečnosti jak při nácviku herních dovedností, tak při samotné hře. Poté se studenti seznamují a praktikují dovednosti, které jsou pro nevidomého sportovce narozdíl od vidomých osob důležité, a to orientace v prostoru, komunikace se spoluhráči a navigátory, kontrola míče atd. Na konci období by studenti měli být připraveni na první futsalový zápas.
- Osnova
- Po úvodní teoretické průpravě byli studenti seznámeni s prostředím tělocvičny a byl s nimi proveden nácvik orientace v budově tělocvičny. Následně se již mohli věnovat nácviku těchto specifických dovedností obzvláště důležitých pro nevidomé sportovce:
- 1. orientace v prostoru,
- 2. nácvik správné koordinace různých typů pohybu,
- 3. využití hlasové signalizace pro minimalizaci střetů dvou hráčů a pro navigaci hráče v prostoru hřiště,
- 4. odlišné ovládání míče – jiný způsob zpracování přihrávky, vedení balonu, střelby atd.,
- 5. taktická příprava hráčů,
- 6. nácvik týmové spolupráce.
- Literatura
- Mayr de Oliveira Silva, Gabriel: Football for the Blind. Univerzita Palackého v Olomouci, Fakulta tělesné kultury, Katedra aplikovaných pohybových aktivit. Vedoucí diplomová práce PaedDr. Zbyněk Janečka, Ph.D. , 2008.
- Stříž, Michal: Technicko-taktické zkušenosti. Praha: Komise futsalu ČMFS, 2002, 69 s.
- Huděc, Petr: Kondiční příprava hráče futsalu. Praha: Komise Futsalu ČMFS, 2002. 61 s.
- Výukové metody
- Praktická cvičení a teoretická průprava.
- Metody hodnocení
- Cvičení, zápočet za docházku. Povolené absence: 1x možná absence bez omluvy 2x omluvená absence (institucionální potvrzení), 3x absence nahrazená výukou ve zkouškovém období.
- Informace učitele
- Výuku předmětu C931 zajišťuje Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky (Středisko Teiresiás). Webové stránky futsalu pro nevidomé: www.teiresias.muni.cz/futsal.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je určen nevidomým studentům.
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2010/c931