FSpS:p871 TV-Žonglování I. - Informace o předmětu
p871 Tělesná výchova - Žonglování I.
Fakulta sportovních studiíjaro 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.
Centrum univerzitního sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- p871/1: Út 17:00–18:30 E34/118 - pohybová tělocvična, D. Heiland Trávníková
- Předpoklady
- !NOWANY( p825 TV-Techniky moderního tance II , p833 TV - Sportclimbing II , p841 Pilates s pomůckami , p851 Severská chůze , p852 Základy regenerace - masáže , p870 TV - Systema , p802 Teorie a praxe futsalu II , p804 Tělesná výchova-T.a p.flo.II , p806 Teorie a praxe fotbalu II , p808 TVTeorie a praxe basketbalu II , p810 TV-Plavání pok.II. , p812 Teorie a praxe vol. II. , p814 TV - Posilování pokr. II. , p815 Teorie a pr.in-line bruslení I , p816 TV-Bruslení in-line , p818 TV - Aerobik master class , p821 TV - Step aerobik master class , p823 TV - Kick box AE Master class , p827 TV - Tenis II. , p829 TV - Stolní tenis II. , p831 TV-Psychomot.hry , p835 TV - Fithodina , p838 TV-Zdravý životní styl , p842 Tv-komp.vyrovn. cvičení , p844 TV-Dynamická jóga , p846 TV-Vodní turistika I. , p847 TV-Vodní turistika II. , p849 Tělesná výchova-Aqua-aerobikII , p850 TV - Teorie a praxe softbalu I , p855 TV-Cyklistika v terénu , p856 TV-Pilates MAT II. , p864 TV-In-line skating , p865 TV-Teorie a praxe joggingu II. , p866 TV-Vodní turistika III. , p867 TV-Poznávací turistika , p869 Sportovní lezení-BoulderingII , p873 TV - Sportovní lezení IV. , p875 Bodyflex II , p877 TV-Beach volejbal II. , p878 TV-Žonglování II. , p880 TV-Program SPINNING II. , p881 TV-Sporty v přírodě I. , p882 TV - Sporty v přírodě II. ) && VOL_TV
Předmět se vypisuje jen v rámci volitelné TV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 1065 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- interpretovat pojem žonglování; zařadit žonglování do systému sportovně-pohybových psychomotorických aktivit
- osvojit si základní žonglérské dovednosti se 3 míčky a dalšími žonglérskými pomůckami
- porozumět a prakticky aplikovat metodické zásady žonglování
- aplikovat žonglérské aktivity (obsahující aktivity individuální, ve dvojicích i ve skupině) ve své praxi pro cílovou skupinu se specifickými potřebami
-prezentovat základní žonglérské dovednosti se 3 míčky a dalšími pomůckami - Osnova
- - seznámení se základními žonglérskými pomůckami (míčky, kužely, šátky, talíře, diabolo, kruhy, ďábelské hůlky)
- - nácvik žonglérské techniky se třemi (dle individuálních schopností i s více) míčky včetně základních triků
- - žonglování ve dvojici, ve skupině
- - propojení žonglování s pohybem
- - práce s žonglérskou pomůckou, netradiční uchopení žonglérské pomůcky
- - prezentace žonglérsko-pohybových dovedností
- Literatura
- TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar. Žonglování. 2008. vyd. FSpS MU Brno: Fakulta sportovních studií, 2008. ISBN 978-80-210-4587-3. info
- TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar. Vliv žonglování a dalších psychomotorických aktivit na rozvoj motorických dovedností a pozornosti u adolescentů se symptomy ADHD, poruch chování a učení. In Health Education and Quality of Life II. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2009, s. 345-350. ISBN 978-80-7394-180-2. URL info
- Výukové metody
- Praktický seminář
- Metody hodnocení
- Aktivní účast v hodinách.
Prezentace - výstup obsahující alespoň 3 žonglérské triky se třemi míčky. (Výstup je možné předvést jednotlivě či ve dvojicích, případně v menších skupinách. Kromě míčků mohou být využity i další žonglérské pomůcky. Doporučujeme vhodný hudební doprovod.) - Informace učitele
- Pokud se student bez omluvy nedostaví na první dvě hodiny, bude vyřazen ze seminární skupiny, aby uvolnil místo studentům, kteří se zaregistrovali, avšak z kapacitních důvodů jim předmět nebyl zapsán. If students do not attent first two lessons, they will be automatically excluded from the seminar group in order to enable other registered students who were not allowed to enrol on the subject for capacity reasons to do so.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2010/p871