bp1024 Základy ekonomie, managementu a marketingu

Fakulta sportovních studií
jaro 2012
Rozsah
2/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
St 7:15–8:45 B11/305
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět ekonomickému způsobu myšlení
- seznámit se s nejdůležitějšími pojmy a jejich praktickými aplikacemi v oblasti ekonomie, managementu a marketingu
- využít získaných znalostí pro pochopení praktických příkladů z české a světové ekonomiky
Osnova
  • 1. historie ekonomického myšlení
  • 2. základy ekonomie - nabídka, poptávka, cena, tržní mechanismus, rovnováha spotřebitele, konkurence, dokonalá konkurence, nedokonalá konkurence, nezaměstnanost, inflace, HDP
  • 3. úvod do marketingu - marketingový mix
  • 4. základy managementu, plánování, organizování, rozhodování, kontrolování
Literatura
  • Veber, Jaromír. Management : základy, prosperita, globalizace. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2000. 700 s. Bibliografie: s. 695. - Věcný rejstřík. - Anglické manažerské výrazy. ISBN 80-7261-029-5
  • Fuchs, Kamil - Tuleja, Pavel. Základy ekonomie
  • Vysekalová, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. 283 s. ISBN 80-247-0393-9.
  • Marketing :pro střední školy a vyšší odborné školy. Edited by Jitka Vysekalová. 1. vyd. Praha : Fortuna, 2006. 247 s. ISBN 8071689793
  • Bělohlávek, František - Košťan, Pavol - Šuleř, Oldřich. Management [Rubico, 2001]. 1. vyd. Olomouc : Rubico, 2001. 642 s. ISBN 80-85839-45-8
  • Reklama :jak dělat reklamu. Edited by Jitka Vysekalová - Jiří Mikeš. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 182 s. ISBN 9788024720012
Výukové metody
Výuka probíhá formou přednášky. Důraz je kladen na samostudium.
Metody hodnocení
Úspěšné složení závěrečné zkoušky.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2012/bp1024