bk2120 Netradiční hry

Fakulta sportovních studií
jaro 2014
Rozsah
0/7. 1 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
PaedDr. Petr Starec, Ph.D. (přednášející)
Garance
PaedDr. Petr Starec, Ph.D.
Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
bk2120/01: Pá 21. 2. 13:45–16:00 E34/153 - hala míčových sportů, Pá 28. 3. 9:00–10:30 E34/153 - hala míčových sportů, Pá 25. 4. 15:30–17:00 E34/153 - hala míčových sportů, P. Starec
bk2120/02: Pá 21. 2. 16:30–18:00 E34/153 - hala míčových sportů, Pá 4. 4. 11:00–13:15 E34/153 - hala míčových sportů, Pá 25. 4. 14:00–15:30 E34/153 - hala míčových sportů, P. Starec
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 18 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: Demonstrovat techniku netradičních her,ringo,ringet,korfbal a tchoukball.
Osnova
  • Ringo - hra jednotlivců, dvojic a trojic, pravidla Korfbal teorie:pravidla korfbalu praxe:pohyb po hřišti, přihrávky ve dvojicích, trojicích, základní herní činnosti jednotlivce,střelba,zpracování míče a standartní situace. Tchoukball teorie:pravidla tchoukballu praxe:pohyb po hřišti, přihrávky ve dvojicích, trojicích, základní herní činnosti jednotlivce(hoď a běž), střelba na odrážedlo, zpracování míče a standartní situace Ringet a další netradiční hry (Faustball, Indiaka,Friesbee) teorie: pravidla praxe: základní znalosti o netradičních hrách Další netradiční hry: Lakros, Indiaca, Faustball, Squash, Petanque.
Literatura
  • BERNACIKOVÁ, Martina a Zora SVOBODOVÁ. Raketové sporty (badminton, squash) ve školní TV. A proč ne? Textová opora ke kurzu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 20 s. ISBN 978-80-210-5634-3. info
  • KARCZMARCZYK, Roman. Florbal : učebnice (nejen) pro trenéry. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006, 96 s. ISBN 8025112713. info
  • SKRUŽNÝ, Zdeněk. Florbal : technika, trénink, pravidla hry. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 115 s. ISBN 9788024703831. info
  • ŠKROBOVÁ, Petra. Herní a pohybová průprava pro korfbal. 2003, 127 l. info
  • ŠKROBOVÁ, Petra. Herní a pohybová průprava pro korfbal. 2003, 127 l. info
  • CHVÁTALOVÁ, Marcela. Florbal a jeho využití v hodinách tělesné výchovy na 2. stupni základních škol. Edited by Petr Starec. 2000, 67 s. info
  • Pravidla tradičních rekreačních sportů. Edited by Michal Vrbata. 1. vyd. Brno: Mravenec, 2000, 52 s. ISBN 80-85978-78-4. info
Výukové metody
úkoly pro samostudium, výběr cvičení, teoretická a praktická příprava
Metody hodnocení
Závěrečný písemný test se skládá obvykle z 30 otázek hodnocených 30 body.K úspěšnému zvládnutí je potřeba dosáhnout alespoň 25 bodů.
Informace učitele
http://www.fsps.muni.cz/impact/netradicni-hry/
Přístupové jméno: visitor
Heslo: p1l0t (pé jedna el nula té)
Studijní materiál je v souladu se zákonem č. 121/2000 Sb. Autorským zákonem, ve znění pozdějších předpisů, považován za autorské dílo, ke kterému vykonává majetková práva autorská Masarykova univerzita. Upozorňujeme uživatele, že jakékoliv šíření, převzetí či další zpřístupnění jeho obsahu je bez souhlasu MU zakázáno.
Vážení studenti, tento předmět je inovován v rámci projektu OP VK Inovace a modernizace studijních oborů FSpS (IMPACT, reg. číslo CZ.1.07/2.2.00/28.0221), řešeném na Masarykově univerzitě, Fakultě sportovních studií v období leden 2012 – prosinec 2014.
Inovace předmětu spočívá v inovaci jeho sylabu a ve vytvoření e-learningové podpory výuky s využitím aktuální odborné literatury. Modernizace výuky bude spočívat rovněž ve využití nově nakoupených pomůcek a přístrojů.
Žádáme vás o poskytnutí zpětné vazby, jak k samotné inovované výuce (formou studijní ankety), tak i k předloženým studijním materiálům (kontaktní osoba Mgr. Aneta Fedrová – fedrova.aneta@gmail.com), aby mohlo dojít k jejich případné úpravě a doplnění. Budeme rádi za každou zpětnou vazbu a návrh úprav či doplnění.

V čem spočívá inovace: Zařazení nových netradičních her.

Výukový materiál (forma, název, rozsah): E-learning

Kategorie e-learningu: 3

Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.