nk2241 Dějiny netradičních sportů a OH

Fakulta sportovních studií
jaro 2014
Rozsah
0/13. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
doc. Mgr. Milena Strachová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Milena Strachová, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
nk2241/01: Pá 14. 3. 15:00–17:15 C15/207, Pá 4. 4. 17:00–19:15 E34/225 - seminární místnost, Pá 11. 4. 16:00–18:15 B11/311, Pá 25. 4. 14:00–17:00 B11/305, M. Strachová
Předpoklady
Nejsou definovány
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci předmětu bude student schopen: *reprodukovat poznatky z vybraných kapitol olympismu *vysvětlit souvislosti dějinného vývoje netradičních sportů *bude znát historii a pravidla vybraných netradičních sportů *aplikovat poznatky z dějin pro současnou praxi *shrnout všeobecné poznatky
Osnova
  • *vybrané kapitoly z antických a novověkých OH *historie a současnost olympijského hnuti v České republice a ve světě *historie a současnost vybraných netradičních sportů *přehled pravidel, soutěží, organizace apod.
Literatura
    doporučená literatura
  • Netradiční sporty (Variant.) : Programy činnosti zájmových tělovýchovných útvarů pro žáky středních škol : netradiční sporty. info
  • GREXA, Ján a Milena STRACHOVÁ. Dějiny sportu : přehled světových a českých dějin tělesné výchovy a sportu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 235 s. ISBN 9788021054585. info
  • GREXA, Ján. Olympijské hry mládeže. In Sport a kvalita života. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 7 s. ISBN 978-80-210-4435-7. info
  • SCHALLER, Gérard. Olympijské hry 1896-2004 : od Athén k Athénám. 1. vyd. Praha: Olympia, 2004, 359 s. ISBN 8070338520. info
  • DOVALIL, Josef. Olympismus. 1. vyd. Praha: Olympia, 2004, 219 s. ISBN 8070338717. info
Výukové metody
Teoretická příprava,vyhladávání a zpracování historických a novodobých pramenů a samostudium.
Metody hodnocení
Student vypracuje prezentaci na zadané téma. Otázky na zkoušku jsou sestaveny v dostatečné variabilitě, vyhodnocení je na základě získanách bodů (z max. početu 30 bodů musí student získat nejméně 18 bodů).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.