FSpS:np2276 Škola a komunita - Informace o předmětu
np2276 Škola a komunita
Fakulta sportovních studiíjaro 2014
- Rozsah
- 0/1. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- np2276/01: Po 17. 2. 14:00–15:00 B11/305, Po 24. 2. 14:00–15:00 B11/305, Po 3. 3. 14:00–15:00 B11/305, Po 10. 3. 14:00–15:00 B11/305, Po 17. 3. 14:00–15:00 B11/305, Po 24. 3. 14:00–15:00 B11/305, Po 31. 3. 14:00–15:00 B11/305, Po 7. 4. 14:00–15:00 B11/305, Po 14. 4. 14:00–15:00 B11/305, Po 28. 4. 14:00–15:00 B11/305, V. Jůva
np2276/02: Út 18. 2. 12:45–13:45 B11/236, Út 25. 2. 12:45–13:45 B11/236, Út 4. 3. 12:45–13:45 B11/236, Út 11. 3. 12:45–13:45 B11/236, Út 18. 3. 12:45–13:45 B11/236, Út 25. 3. 12:45–13:45 B11/236, Út 1. 4. 12:45–13:45 B11/236, Út 8. 4. 12:45–13:45 B11/236, Út 15. 4. 12:45–13:45 B11/236, Út 22. 4. 12:45–13:45 B11/236, V. Jůva - Předpoklady
- Společenskovědní přehled na úrovni gymnázia.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 11 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Hlavní cíle kurzu jsou:
pochopení podstaty kooperace školy s dalšími institucemi; porozumění humanistické koncepci soudobé kulturní pedagogiky; analýza edukace vybraných kulturních a dalších zařízení.
Na konci kurzu bude student schopen: vysvětlit soudobé trendy kulturní edukace; interpretovat edukační možnosti kulturních a dalších zařízení; analyzovat nabídky kulturních zařízení pro dětí a mládež; vytvořit koncepci efektivní spolupráce s kulturními, sociálními, sportovními ad. zařízeními. - Osnova
- 1. Sociální, kulturní, sportovní ad. zařízení – jejich typy a možnosti využití pro školní edukaci.
- 2. Funkce sociálních, kulturních, sportovních ad. zařízení.
- 3. Kulturní edukace a kulturní pedagogika.
- 4. Požadavky na kulturní edukaci dětí a mládeže.
- 5. Internetové prezentace mimoškolních zařízení.
- 6. Analýza webových stran mimoškolních zařízení a možnosti jejich využití ve školní edukaci.
- 7. Specifické instituce pro děti a mládež.
- 8. Metodika školní návštěvy sociálního, kulturního, sportovního ad. zařízení.
- Literatura
- povinná literatura
- JAGOŠOVÁ, Lucie. Návštěvníci muzea. In Muzejní pedagogika : Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. 1. vyd. Brno: Paido, 2010, s. 167-202. Kultura a edukace 1. ISBN 978-80-7315-207-9. info
- JŮVA, Vladimír. Mimoškolní edukační média. In Pedagogická encyklopedie. 1. vyd. Praha: Portál, 2009, s. 282-286. Výchova a vzdělávání. ISBN 978-80-7367-546-2. info
- doporučená literatura
- JŮVA, Vladimír. Muzejní pedagogika. In Muzejní pedagogika : Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. 1. vyd. Brno: Paido, 2010, s. 69-140, 71 s. Kultura a edukace 1. ISBN 978-80-7315-207-9. info
- JŮVA, Vladimír. Vznik a rozvoj muzejní pedagogiky. In Muzejní pedagogika : Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. 1. vyd. Brno: Paido, 2010, s. 7-68. Kultura a edukace, 1. ISBN 978-80-7315-207-9. info
- POL, Milan. Škola v proměnách. 1. plus 1. dotisk. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 196 s. ISBN 978-80-210-4499-9. info
- Výukové metody
- Přednáška, skupinová diskuze, individuální konzultace, individuální domácí práce
- Metody hodnocení
- Projekt a jeho prezentace
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2014/np2276