FSpS:bk2217 Základy managementu a marketin - Informace o předmětu
bk2217 Základy managementu a marketingu
Fakulta sportovních studiíjaro 2016
- Rozsah
- 7/7/0. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Oddělení managementu sportu – Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Oddělení managementu sportu – Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- Pá 1. 4. 11:45–13:15 E34/225 - seminární místnost, Pá 22. 4. 13:15–14:40 E34/225 - seminární místnost, Pá 13. 5. 10:15–12:30 E34/225 - seminární místnost
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Regenerace a výživa ve sportu (program FSpS, B-TV) (2)
- Cíle předmětu
- Studen je po ukončení předmětu schopen interpretovat základní teoretické znalosti týkající managementu, uplatnit základní manažerské metody a techniky rozhodování v řízení a organizačním rozvoji organizace a vedení lidí a při výkonu manažerských funkcí. Umí aplikovat principy analýzy prostředí managementu a učinit závěry a formulovat strategie. Dále student dokáže aplikovat teoretické principy získávání, výběru, rozmísťování, motivaci, odměňování, vzdělávání a propouštění pracovníků v moderním pojetí personálního managementu. V oblasti marketingu student dokáže prakticky využít jednotlivé části marketingového mixu a vysvětlit a aplikovat proces marketingového plánování.
- Osnova
- Pojmy managementu, klasické školy managementu. Funkce manažera – rozhodování, plánování, organizování, vedení a kontrola. Prostředí managementu a jeho analýzy. Personální management - personální plánování, výběr, přijímání, rozmísťování, propuštění, vzdělávání, odměňování a rozvoj pracovníků. Pojmy marketingu. Marketingový mix. Proces marketingového plánování.
- Literatura
- ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů : nejnovější trendy a postupy. Translated by Josef Koubek. 10. vyd. Praha: Grada, 2007, 789 s. ISBN 9788024714073. info
- KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů : základy moderní personalistiky. 4. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2007, 399 s. ISBN 9788072611683. info
- Management. Edited by Stephen P. Robbins, Translated by Vlasta Šafaříková. Vyd. 1. Praha: Grada, 2004, 600 s. ISBN 8024704951. info
- BĚLOHLÁVEK, František, Pavol KOŠŤAN a Oldřich ŠULEŘ. Management. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2001, 642 s. ISBN 80-85839-45-8. info
- VODÁČEK, Leo a Oľga VODÁČKOVÁ. Management :teorie a praxe v informační společnosti. 3. vyd., dopl. a rozš. Praha: Management Press, 1999, 291 s. ISBN 80-85943-94-8. info
- DONNELLY, James H., James L. GIBSON a John M. IVANCEVICH. Management. Translated by Václav Dolanský - Josef Koubek. Vyd. 1. Praha: Grada, 1997, 821 s. ISBN 9788071694229. info
- KOUBEK, Josef. Personální práce v malých podnicích. 1. vyd. Praha: Grada, 1996, 192 s. ISBN 8071692069. info
- MAJARO, Simon. Základy marketingu. Translated by Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha: Grada, 1996, 308 s. ISBN 8071692972. info
- HORÁKOVÁ, Iveta. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992, 365 s. info
- Výukové metody
- Přednášky. Řešení případových studií. Prezentace a obhajoba seminární práce.
- Metody hodnocení
- Písemná zkouška – klasifikovaný zápočet.
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2016/bk2217