FSpS:ct014 Sports marketing and managemen - Course Information
ct014 Sports marketing and management
Faculty of Sports StudiesSpring 2016
- Extent and Intensity
- 6/0. Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. RNDr. Jiří Zháněl, Dr. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. RNDr. Jiří Zháněl, Dr.
Division of Sport Motorics and Methodology in Kinanthropology – Department of Kinesiology – Faculty of Sports Studies
Contact Person: Mgr. Iva Synková
Supplier department: Lifelong Learning Centre – Specialized Units – Faculty of Sports Studies - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Trenéři budou na základě nabytých znalostí orientování v teoretických i praktických otázkách sportovního marketingu a managementu. Budou znát teoretické vazby sportovního marketingu a managementu a schopni použít tyto informace ke zpracování konkrétního projektu v tenisu.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Teoretická východiska 2. Specifické aspekty managementu a marketingu ve vrcholovém sportu 3. Koncepce podpory sportu v České republice 4. Financování sportu v České republice 5. Finanční stránka řízení projektu
- Literature
- recommended literature
- REKTOŘÍK, Jaroslav. Česká asociace sportovních ekonomů a manažerů (Czech Association of Sports Economists and Managers). In Miroslav Černošek, Jiří Zháněl, Jiří Nykodým. Sport a věda. 1st ed. Praha - Brno: ČOV, Masarykova univerzita, 2015, p. 62-70, 142 pp. ISBN 978-80-210-8105-5. info
- REKTOŘÍK, Jaroslav, Petr PIROŽEK and Jana NOVÁ. Projektový management ve sportu (Project Management in Sports). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 180 pp. ISBN 978-80-210-7995-3. Online knihkupectví Munipress info
- NOVÁ, Jana. Současné světové trendy vědy ve sportovním managementu (Current trends in sport management research). Online. In Miroslav Černošek, Jiří Zháněl, Jiří Nykodým. Sport a věda. Praha -Brno: Český olympijský výbor a Masarykova univerzita, 2015, p. nestránkováno, 17 pp. ISBN 978-80-210-8105-5. info
- ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009, 225 s. ISBN 9788073761509. info
- Sport management SM 2000 : (theoretical and practical aspects of contemporary sport management in the Czech Republic). Edited by Tomáš Dohnal - Miroslav Hrabovský - Miroslav Černošek. Prostějov: TK plus, 2000, XII, 36. ISBN 8086155048. info
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška
- Assessment methods (in Czech)
- Zpracování seminární práce (konkrétní projekt v tenisu, 2 – 3 strany)
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught only once.
The course is taught: in blocks.
- Enrolment Statistics (Spring 2016, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/spring2016/ct014