np2416 Praxe I (sportovní svazy, kluby)

Fakulta sportovních studií
jaro 2016
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
PaedDr. Petr Starec, Ph.D. (přednášející)
Ing. Iva Hrnčiříková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Jiří Nykodým, Ph.D.
Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: Ing. Iva Hrnčiříková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra podpory zdraví – Fakulta sportovních studií
Předpoklady
Pro získání klasifikovaného zápočtu student musí odevzdat tyto materiály: vypracovaný celoroční regenerační plán pro vybrané sportovní odvětví, vypracovaný denní režim na soustředěních.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti získají schopnost analyzovat pohybové dovednosti, rozvoj pohybových schopností, energetické a fyziologické faktory zátěže. Vytvářet a realizovat regenerační programy pro vrcholové sportovce s přihlédnutí ke specifikům jednotlivých sportovních disciplín.
Osnova
  • • Sestavení regeneračního celoročního plánu pro vybrané sportovní odvětví (ve vztahu k věkovým zvláštnostem). • Sledování zátěže v jednotlivých sportech pomocí sporttesterů, laktátu, kreatinkinázy. • Využitelnost kompenzační tréninkové jednotky. • Sledování utkání, závodů v jednotlivých sportovních disciplínách a doporučená následná regenerace. • Druhy regeneračních prostředků: Kompenzační cvičení, výživa, psychologická příprava, pedagogické prostředky. Plánování denního režimu na soustředěních v jednotlivých tréninkových obdobích s přihlédnutím k biorytmům.
Literatura
  • Elliot, B. (1998). Training in sport. Applying sport sciences. Chichester: John Wiley and Sons.
  • Bernacíková,M. et al.(2013). Regenerace a výživa ve sportu. Brno, Česko: FSpS MU.
  • Jirka, Z. (1990). Regenerace a sport. (2.vyd.). Praha, Česko: Olympia.
  • Bompa, T.O. (1999). Total Training for young champions. Champaign, Illinois: Human Kinetics.
  • Martens, R. (2006). Úspěšný trenér. Praha, Česko: Grada.
  • Dovalil, J. a kol. (2008). Lexikon sportovního tréninku. Praha, Česko: UK, Karolinum.
  • Moravec, R. a kol. (2004). Teória a didaktika športu. Bratislava, Slovensko: FTVŠ UK.
  • Dovalil, J. et al. (2002, 2005). Výkon a trénink ve sportu. Praha, Česko: Olympia.
  • Bedřich, L., Dovalil, J. (2009). Sylabus teorie a didaktiky sportu I. Brno, Česko: MU Elportál online.
  • Perič, T. (2004). Sportovní příprava dětí. Praha, Česko: Grada Publishing.
Výukové metody
cvičení
Metody hodnocení
• 100% účast na celosemestrální praxi • Vypracování a odevzdání regeneračního plánu pro vybrané sportovní odvětví, hodnoceno škálou A-F. • Vypracování denního režimu na soustředěních u vybrané sportovní disciplíny, hodnoceno škálou A-F
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.