FSpS:sbk2204 Specializace I - Basketbal - Informace o předmětu
sbk2204 Specializace I - Basketbal
Fakulta sportovních studiíjaro 2016
- Rozsah
- 0/26/0. 5 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- PaedDr. Zdeněk Janík (přednášející)
- Garance
- PaedDr. Zdeněk Janík
Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: PaedDr. Petr Starec, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií - Předpoklady
- SOUHLAS
Mirně pokročilá úroveň basketbalových dovedností, předpoklady pro trenérskou práci - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV) (2)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Trenérství) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu Specializace I. basketbal je navázat na předmět Obecná didaktika. Předmět je zaměřen na didaktiku nácviku útočných herních činností jednotlivce v posloupnosti metodické řady - střelba, uvolnění hráče bez míče, uvolnění hráče s míčem na místě a v pohybu, přihrávky, doskakování, základy clonění. Cílem předmětu je seznámit začínající studenty basketbalové specializace se systematikou basketbalu herních činností, zdokonalit jejich metodiku nácviku jednotlivých herních útočných činností jednotlivce s důrazem na kritická místa a opravování chyb.
- Osnova
- Předmět je zaměřen na didaktické výstupy studentů. Studenti v semestru po informační schůzce (zde jim budou zadány trenérské metodické výstupy z basketbalu, požadavky k výstupům, kreditové požadavky ke splnění předmětu) provádí metodické výstupy na zadané téma (Nácvik herních činností jednotlivce - driblink P a L rukou, střelba z krátké vzdálenosti od koše/L i P rukou/, technika přihrávek na místě i v pohybu, uvolnění hráče na místě a v pohybu/s míčem, bez míče/. Nácvik obrany jednotlivce. Nácvik řešení situací 1-1. Nácvik řešení situací 2-1. Nácvik základní herní kombinace-hoď a běž). úkoly pro samostudium: vypracovat didaktický postup nácviku zvolené herní činnosti jednotlivce Témata seminárních prací • motorické schopnosti – vytrvalost - její rozvoj a zařazení v basketbalovém tréninku z hlediska ontogeneze • motorické schopnosti - rychlost – její rozvoj a zařazení v basketbalovém tréninku z hlediska ontogeneze • motorické schopnosti – síla - její rozvoj a zařazení v basketbalovém tréninku z hlediska ontogeneze • motorické schopnosti – koordinační schopnosti - její rozvoj a zařazení v basketbalovém tréninku z hlediska ontogeneze • význam a účel tejpinku – základní způsoby tejpinku • roční tréninkový cyklus/roční tréninkový plán pro ženskou kategorii, družstvo 2.ligy • využití švihadel při basketbalovém tréninku • využití medicinbalů při basketbalovém tréninku vytvoření přípravy tréninkové jednotky pro minižákovskou kategorii zaměřenou na pohybové hry s míčem Předmět je zaměřen na rozvoj pohybových schopností dětí s respektováním didaktických zásad. Metodické výstupy studentů jsou rozšířeny o trenérskou stáž u družstev přípravek a minižáků. Témata přednášek: osobnost trenéra basketbalu způsob výběru talentované mládeže pro basketbal způsoby získávání dětí pro pohybové aktivity
- Literatura
- JANÍK, Zdeněk, Tomáš PĚTIVLAS a Veronika WIEDNEROVÁ. Nácvik činností jednotlivce v basketbalu v herních cvičení : sborník herních cvičení. 1. vyd. V Brně: MU FSpS, 2005, 66 s. ISBN 802103839X. info
- PĚTIVLAS, Tomáš, Zdeněk JANÍK a Veronika FUNKOVÁ. Uvolňování hráče s míčem v pohybu. Basketbalový trenér. Bratislava: Združenie trenérov SBA, 2005, roč. 2005, č. 4, s. 20-23. info
- PĚTIVLAS, Tomáš, Zdeněk JANÍK a Lucie DRÁSALOVÁ. Nácvik herních činností jednotlivce v basketbalu. 2003. vyd. Brno: PAIDO, 2003, 22 s. CD rom a instruktážní knížka. ISBN 80-7315-055-7. info
- Výukové metody
- cvičení, přednášky
- Metody hodnocení
- tři metodické výstupy - praktické provedení spolu s odevzdáním elektronicky vyhotovené písemné přípravy tréninkové jednotky - osnovou výstupu (na PC zpracovanou, grafické znázornění jednotlivých průpravných a herních cvičení lze vlastní rukou), která obsahuje časové rozdělení, popis jednotlivých částí hodiny (začátek, rušná část, průpravná část, metodický nácvik zadaného tématu, chyby jichž se hráči dopouštějí, způsob opravy těchto chyb, procvičení a závěr). absolvování kurzu školení trenérské licence C, forma test, kategorie e-learningu:3 odevzdání seminární práce na zadané téma úspěšné absolvování závěrečného testu školení z oblasti basketbalové teorie
- Informace učitele
- http://www.fsps.muni.cz/impact/specializace-basketbal-1/
Studijní materiály najdete v e-learningu předmětu. Přístupové jméno: visitor
Heslo: p1l0t (pé jedna el nula té)
Studijní materiál je v souladu se zákonem č. 121/2000 Sb. Autorským zákonem, ve znění pozdějších předpisů, považován za autorské dílo, ke kterému vykonává majetková práva autorská Masarykova univerzita. Upozorňujeme uživatele, že jakékoliv šíření, převzetí či další zpřístupnění jeho obsahu je bez souhlasu MU zakázáno.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2016/sbk2204