FSpS:np2429 Praxe II (jedinci se speciální - Informace o předmětu
np2429 Praxe II (jedinci se speciálními potřebami)
Fakulta sportovních studiíjaro 2017
- Rozsah
- 26 h. 4 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- MUDr. Kateřina Kapounková, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Hana Válková, CSc. (přednášející) - Garance
- MUDr. Kateřina Kapounková, Ph.D.
Katedra podpory zdraví – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra podpory zdraví – Fakulta sportovních studií - Předpoklady
- Vypracovat seminární práci v rozsahu 10 – 15 stran zaměřenou na vytvoření pohybového intervenčního programu u vybraného jedince.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná kineziologie (angl.) (program FSpS, N-TV)
- Aplikovaná kineziologie (program FSpS, N-TV)
- Cíle předmětu
- Hlavním cílem je praktické zapojení studentů do práce s handicapovanými jedinci ve vybraných sociálních zařízeních. Pomoc při sestavování intervenčních pohybových programů spolu s odpovědnými sociálními pracovníky. Aktivní účast na pohybových programech vybraných skupin. Student navštíví alespoň 2 zařízení, ve kterých bude praxe v první hodině probíhat formou náslechu a poté formou samostatné práce s klientem pod dohledem lektora.
- Osnova
- • Seznámení s předmětem. • Výběr zařízení, navázání kontaktu studenta se sociálním zařízením. • Praxe v sociálním zařízení. • Osobní hodnocení praxe.
- Literatura
- Winnick, J. P. (2011). Adapted physical education and sport. (5th ed.). Champaign, IL: Human Kinetics.
- Sherrill, C. (2004). Adapted physical aktivity, recreation and sport: Crossdisciplinary and lifespan (6th Ed.). Boston, MA: WCB/McGraw – Hill.
- Labem, Česko: Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem.
- Jones, J., A. (ed.). (1988). Training Guide to Cerebral Palsy Sports. Champaign IL: Hum. Kin. Books,.
- Bláha, L., Pyšný, L. (2000). Provozování pohybových aktivit zrakově handicapovanou populací. (1.vyd.). Ústí nad
- Ješina, O., Hamřík a kol. (2011). Podpora aplikovaných pohybových aktivit v kontextu volného času. (1. vyd.). Olomouc, Česko: Univerzita Palackého v Olomouci.
- Davis, R. (2011) Teaching Disability Sport. (2nd Ed.). Champaign, IL: Human Kinetics.
- Výukové metody
- samostatný projekt
- Metody hodnocení
- • 100 % účast na praxi ve dvou zařízeních • Vypracovat a předložit seminární práci v rozsahu 10-15 stran textu se zaměřením na vytvoření adekvátního pohybového intervenčního programu, hodnoceno škálou A-F.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2017/np2429