FSpS:np2431 Zážitková pedagogika - Informace o předmětu
np2431 Zážitková pedagogika
Fakulta sportovních studiíjaro 2017
- Rozsah
- 0/3. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Eva Valkounová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- np2431/01: St 14:00–20:00 E34/vstup, E. Valkounová
- Předpoklady
- 100% účast na intenzivní blokové výuce.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná kineziologie (angl.) (program FSpS, N-TV)
- Aplikovaná kineziologie (program FSpS, N-TV)
- Cíle předmětu
- Výuka předmětu je zaměřena na nácvik a osvojení základních principů a metod zážitkové pedagogiky. Studenti se v rámci intenzivní blokové výuky (5 dní) seznámí se základními teoretickými východisky a koncepty z oblasti teorie zážitkové pedagogiky a také zde vyzkouší techniky zážitkové pedagogiky. Opomenuta přitom nebude významná metodická reflexe zařazovaná na závěr jednotlivých programů a činností blokové výuky. Po účasti na intenzivní blokové výuce studenti zrealizují některé techniky, a to v rámci skupinové práce se seniory. Za supervize samotných účastníků i lektorů jim bude poskytnuta zpětná vazba o způsobu jejich vedení a tím dojde k upevnění nabytých dovedností k dané problematice. Po absolvování předmětu student získá potřebné dovednosti z oblasti zážitkové pedagogiky a bude schopen samostatně tyto techniky realizovat v praxi.
- Osnova
- Intenzivní bloková výuka zahrnující aktivity na podporu skupinové koheze, seznamovací techniky, warm-up techniky, techniky zážitkové pedagogiky a metodickou reflexi. Vedení pohybových jednotek v domovech pro seniory.
- Literatura
- doporučená literatura
- Svatoš,V. , Lebeda, P. (2005). Outdoor trénink: pro manažery a firemní týmy. Praha, Česko: Grada.
- neurčeno
- Gilbertson, K. (2006). Outdoor education: methods and strategies. Champaign, IL: Human Kinetics.
- Barton, B. (2007). Safety, risk and adventure in outdoor activities. London, UK: Paul Chapman publishing.
- Martin, A., Franc, D., Zounková, D. (2004). Outdoor and experiential learning: an holistic and creative approach to programme design. London, UK: Gower.
- Bunting, C., J. (2006). Interdisciplinary teaching through outdoor education. Champaign, IL: Human Kinetics,
- Výukové metody
- Intenzivní bloková výuka, výstupy v domovech pro seniory.
- Metody hodnocení
- • 100 % aktivní účast na intenzivní blokové výuce, • Předvedení technik dle zadání za supervize účastníků a lektorů, hodnocení škálou A-F.
- Statistika zápisu (jaro 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2017/np2431