FSpS:nk2512 Kondiční trénink 2 - Informace o předmětu
nk2512 Kondiční trénink 2
Fakulta sportovních studiíjaro 2018
- Rozsah
- 13/7/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Jan Cacek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Jan Cacek, Ph.D.
Oddělení atletiky – Katedra atletiky, plavání a sportů v přírodě – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Oddělení atletiky – Katedra atletiky, plavání a sportů v přírodě – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- Pá 23. 3. 11:00–14:00 C15/207, Pá 4. 5. 11:45–14:00 E34/225 - seminární místnost, Pá 11. 5. 12:30–14:45 C15/207, Pá 18. 5. 9:30–11:45 C15/207
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- (! nk2118 Kondiční trénink II )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Kondiční trenér (program FSpS, N-TV)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu Kondiční trénink 2 je navázat na výstupy z učení předmětu Kondiční trénink 1, přičemž základní směřování je situováno do oblasti kondiční přípravy, diagnostiky výběru talentů využívaných u dětí a mládeže. Studenti budou seznámeni s prostředky, formami i metodami rozvoje pohybových schopností u děti a mládeže. Dále budou studenti vzděláváni v problematice sestavování plánů tréninkových jednotek a mikrocyklů u děti a mládeže.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu Kondiční trénink 2 bude student schopen:
• interpretovat východiska tréninku dětí a mládeže,
• posoudit vhodnost prostředků, forem a metod rozvoje pohybových schopností pro děti a mládež,
• sestavovat plány tréninkových jednotek a mikrocyklů pro děti a mládež,
• interpretovat a diagnostikovat svalové dysbalance,
• hodnotit vhodnost výběru kompenzačních cvičení pro děti a mládež s určitými dysbalancemi,
• interpretovat východiska identifikace a selekce talentů ve sportu,
• vybrat a aplikovat vhodné testy (baterie) pro identifikaci úrovně zdatnosti a potenciálu u dětí a mládeže. - Osnova
- Témata přednášek
- 1. Kondiční trénink dětí a mládeže – specifika
- 2. Dlouhodobá sportovní příprava (LTAD)
- 3. Specifika silového tréninku dětí a mládeže
- 4. Core trénink dětí a mládeže
- 5. Posilování dětí a mládeže s odpory (činky, expandéry, stroje, medicinbaly…)
- 6. Specifika rychlostního tréninku dětí a mládeže
- 7. Specifika rozvoje koordinačních schopností u dětí a využití této pohybové činnosti k rozvoji síly, vytrvalosti, rychlosti
- 8. Specifika rozvoje vytrvalosti a flexibility u dětí a mládeže
- 9. Využitelné spektrum metod a principu silového tréninku dětí a mládeže
- 10. Sportovní diagnostika u dětí a mládeže
- 11. Identifikace a selekce talentu
- 12. Svalové dysbalance, jejich příčiny a korekce (u dětí a mládeže)
- 13. Míra zatížení vzhledem k věku, trénovanosti, etapě sportovní přípravy, zdravotním aspektům, biologické zralosti.
- Cvičení – v rámci seminářů budou studenti aplikovat načerpaná teoretická východiska sportovní přípravy dětí a mládeže do praxe
- - rozvoj vytrvalosti herní formou
- - rozvoj rychlostních schopností
- - rozvoj koordinačních schopností
- - rozvoj silových schopností
- - testování pohybových schopností u dětí a mládeže
- - etika testování dětí a mládeže
- - diagnostika svalových dysbalancí
- - korekce svalových dysbalancí
- - plánování tréninkových jednotek a mikroyklů
- - testování, identifikace a selekce talentů v praxi
- Literatura
- KOLÁŘ, Pavel, et al. Rehabilitace v klinické praxi: Praha: Galén, 2009, 2012, 713 s.
- GRASGRUBER, Pavel a Jan CACEK. Sportovní geny. 1. vyd. Brno: Computer press, 2008. 480 s. Sport a fitnes 1.
- LANCASTER, Scott B.; TEODORESCU, Radu. Athletic fitness for kids. Human Kinetics, 2008.
- PERIČ, Tomáš. Sportovní příprava dětí. 2. dopl. vyd. Praha: Grada, 2008. 192 s.
- ABBOTT, Angela, et al. Talent identification and development: an academic review. sportscotland, 2002.
- STAFFORD, Ian. Coaching for long-term athlete development: To improve participation and performance in sport. Coachwise 1st4sport, 2005.
- PERIČ, Tomáš. Lední hokej :trénink budoucích hvězd. 1. vyd. Praha: Grada, 2002. 127 s.
- CHU, Donald Allen; FAIGENBAUM, Avery D.; FALKEL, Jeffrey E. Progressive plyometrics for kids. Monterey, CA: Healthy Learning, 2006.
- BALYI, Istvan; WAY, Richard; HIGGS, Colin. Long-term athlete development. Human Kinetics, 2013.
- PERIČ, Tomáš. Výběr sportovních talentů. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. 100 s.
- Výukové metody
- Přednášky a cvičení.
- Metody hodnocení
- 85% aktivní účast na praktických cvičeních
průběžný test z problematiky rozvoje pohybových schopností mládeže s minimálně 70% úspěšností, testování proběhne formou 20 uzavřených otázek (a, b, c, d)
vypracování plánů tréninkových jednotek na rozvoj pohybových schopností dětí a mládeže (celkem 10 jednotek)
ústní zkouška z okruhů probíraných na přednáškách a seminářích Kondičního tréninku 1 a 2 (dvousemestrální zkouška), hodnocení A, B, C, D, E, F - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2018/nk2512