bk2447 Marketing ve sportu

Fakulta sportovních studií
jaro 2019
Rozsah
7/13/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Adam Kyselica, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
Pá 8. 3. 13:50–15:30 E34/225 - seminární místnost, Pá 26. 4. 9:40–12:10 E34/203 - seminární místnost, Pá 17. 5. 9:40–11:20 C15/207
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
bk2447/01: Pá 22. 2. 14:15–16:45 B11/305, Pá 26. 4. 13:00–15:30 B11/235, Pá 3. 5. 14:40–18:00 B11/311, Pá 17. 5. 11:20–13:50 B11/236, A. Kyselica
Předpoklady
bk522 Marketing || ( ESF:BKH_MAR1 Marketing || ESF:BKH_ZMAR Základy marketingu )
absolvování předmětu Základy marketingu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou marketingu a jeho aplikací do sportovního prostředí, vysvětlit specifika při analýze marketingového prostředí a přípravě marketingového mixu sportovního produktu.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- využít základní metody marketingového výzkumu v oblasti sportu
- aplikovat získané teoretické znalosti z oblasti sponzoringu, sportovní reklamy, merchandisingu
Osnova
  • 01. Sportovní marketing – definice
  • 02. Marketingový výzkum: postup marketingového výzkumu
  • 03. Marketingová prostředí, cílové trhy a jejich segmentace
  • 04. Sportovní marketingový mix
  • 05. Sponzoring
  • 06. Sportovní reklama a merchendising
  • 07. Sport a nákupní chování spotřebitelů
  • 08. Sportovní značka, sportovec jako obchodní značka
  • 09. Ambush marketing
  • 10. Sportovní marketing a média
Literatura
    povinná literatura
  • ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009, 225 s. ISBN 9788073761509. info
  • SHANK, Matthew D. Sports marketing : a strategic perspective. 4th ed. Upper Saddle River, N.Y.: Pearson Prentice Hall, 2009, xxiv, 453. ISBN 9780138137458. info
    doporučená literatura
  • MORGAN, Melissa Johnson a Jane SUMMERS. Sports marketing. SouthbankVictoria: Thomson, 2005, xvi, 320. ISBN 9780170128599. info
  • MULLIN, Bernard James, Stephen HARDY a William Anthony SUTTON. Sport marketing. 2nd ed. Champaign: Human Kinetics, 2000, xiv, 441. ISBN 0880118776. info
    neurčeno
  • BÜHLER, André W. a Gerd NUFER. Relationship marketing in sports. Amsterdam: Butterworth-Heinemann, 2010, x, 198. ISBN 9780750684958. info
  • WAKEFIELD, Kirk L. Team sports marketing. Amsterdam: Elsevier Butterworth-Heinemann, 2007, ix, 273. ISBN 9780750679794. URL info
Výukové metody
Výuka je vedena formou přednášek a seminářů.
Metody hodnocení
Úspěšné složení závěrečné zkoušky. Předpokladem připuštění ke zkoušce je docházka (1 možná absence) a 2 x úspěšné prezentace na zadaná témata z oblasti marketingu.
Informace učitele
http://www.fsps.muni.cz/impact/marketing-sportu/
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2017, jaro 2018, jaro 2020.