FSpS:bp2321 Úvodní praxe průběžná I. - Informace o předmětu
bp2321 Úvodní praxe průběžná I.
Fakulta sportovních studiíjaro 2019
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc. (cvičící)
Mgr. Eva Valkounová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Kateřina Jakubcová (pomocník)
Alena Marečková (pomocník) - Garance
- Mgr. Eva Valkounová, Ph.D.
Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky sportu – Fakulta sportovních studií - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Animátor sportovních aktivit (program FSpS, B-FY)
- Animátor sportovních aktivit (program FSpS, B-MA)
- Animátor sportovních aktivit (program FSpS, B-TV)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům poznatky o podstatě a řízení pohybových aktivit dětí a mládeže v zařízeních pro volný čas.
Po úspěšném absolvování předmětu je student schopen:
- orientace v problematice organizování volnočasových pohybových aktivit
- porozumět řízení a organizování výchovně-vzdělávacího procesu
- posoudit výchovně-vzdělávací činnosti pedagoga volného času
- aplikovat vhodné postupy, metody a zásady ve výchovně-vzdělávacím procesu
- naplánovat a sestavit hodiny volnočasově pohybové aktivity
- dodržovat pravidla bezpečnosti při hodinách volnočasově pohybových aktivit - Výstupy z učení
- Student porozumí řízení a organizování výchovně-vzdělávacího procesu ve volnočasových organizacích.
Student posoudí výchovně-vzdělávací činnosti pedagoga volného času.
Student aplikuje vhodné metody, postupy a zásady ve výchovně-vzdělávacím procesu volnočasových aktivit.
Student naplánuje a sestaví hodiny volnočasově pohybových aktivit.
Student se orientuje v problematice organizování volnočasových aktivit. - Osnova
- Student: 1. se seznámení s předmětem a s jeho systémem organizace
- 2. vybírá si místo konání praxe z doporučených zařízení a každý týden absolvuje 1 hodinu praxe společně s druhým studentem v tomto zařízení,
- 3. účastní se rozborů všech hodin s cvičným pedagogem,
- 4. provádí diagnostikování činností instruktorů a cvičenců,
- 5. získává zkušenosti v samostatném vedení různých typů pohybových jednotek,
- 7. průběžně provádí písemné přípravy a plánování na pohybové jednotky.
- Literatura
- SVOBODA, BOHUMIL. Pedagogika sportu. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1358-1. info
- PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času : [teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času]. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008, 221 s. ISBN 9788073674236. info
- JŮVA, Vladimír. Pedagogika volného času ve studiu tělesné výchovy a sportu na Fakultě sportovních studií MU. In MIKOVÁ, Marcela. Výzkum a rozvoj v sociálních vědách a vědách o sportu. Brno: Paido, 2007, s. 23-24. ISBN 978-80-7315-146-1. info
- ČECH, Tomáš a Jiří NĚMEC. Pedagogika volného času pro učitele praktického vyučování. E-learningová podpora výuky. Brno : Pedagogická fakulta. Katedra sociální pedagogiky, 2006. URL info
- JABŮRKOVÁ, Vendula a Veronika VLČKOVÁ. Pedagogický pracovník mezi paragrafy. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2005, 135 s. ISBN 80-85783-55-X. info
- TILINGER, Pavel. Pedagogická praxe v tělesné výchově a sportu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002, 82 s. ISBN 8024605155. info
- MAZAL, Ferdinand. Pohybové hry a hraní. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2000, 292 s. ISBN 80-85783-29-0. info
- FIALA, Václav. Základní názvosloví tělesných cvičení. Vyd. 1. Praha: Olympia, 1971, 213 s. URL info
- Výukové metody
- teoretická i praktická příprava formou hospitací a výstupů ve vybraných zařízeních, úkoly pro samostudium.
- Metody hodnocení
- - konání praxe v předem vybrané volnočasové organizaci
- zpracování zadaných úkolů a šetření
- vedení pedagogické dokumentace (hospitační záznamy, protokoly – šetření)
- kontrola úkolů - Informace učitele
- http://www.fsps.muni.cz/impact/odborna-praxe-prubezna-1/
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2019/bp2321