FSpS:np2076 Teorie a didaktika plávání - Informace o předmětu
np2076 Teorie a didaktika plávání
Fakulta sportovních studiíjaro 2019
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Dita Hlavoňová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marcela Keberlová (přednášející)
Mgr. Dita Hlavoňová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PaedDr. Jan Ondráček, Ph.D.
Oddělení plavání – Katedra atletiky, plavání a sportů v přírodě – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: Kateřina Novotná
Dodavatelské pracoviště: Oddělení plavání – Katedra atletiky, plavání a sportů v přírodě – Fakulta sportovních studií - Předpoklady
- (! nk019 Sportovní edukace II ) && !NOW( nk019 Sportovní edukace II )
Základní plavecké dovednosti a technika plaveckých způsobů prsa, znak a kraul. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná sportovní edukace bezpečnostních složek (program FSpS, N-TV) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubit základní plavecké dovednosti o rozšiřující znalosti a dovednosti ve vodním prostředí, jako např. záchrana tonoucího, vytrvalostní plavání, plavání pod vodou, skoky do vody a vodní pólo.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen:
- prokázat plavecké kompetence při vytrvalostním pojetí plavání a plavání pod vodou
- prokázat plavecké kompetence ve ztížených podmínkách
- vyhodnotit konkrétní situaci a aplikovat své dovednosti při záchraně tonoucího
- definovat a umět aplikovat pravidla plavání, vodního póla a skoků do vody - Osnova
- TEORIE:
- Struktura plaveckých sportů
- Výuka plavání na různých úrovních
- Specifika výuky plavání dětí a dospělých, strach a motivace ve výuce plavání
- Faktory determinující plavecký výkon
- Biomechanika plavání
- Vývoj jednotlivých plaveckých způsobů
- Technika plaveckých způsobů
- Metodika nácviku jednotlivých plaveckých způsobů, hry ve vodě
- Pravidla plavání, plánování vyučovací jednotky ve vodě
- Pravidla vodního póla, skoků do vody
- Dopomoc unavenému plavci a záchrana tonoucího
- PRAXE:
- Zdokonalování plaveckých způsobů prsa, znak, kraul a základy vytrvalostního plavání
- Prvkové plavání a plavání s pomůckami
- Plavání pod vodou, lovení předmětů a orientace ve vodním prostředí
- Dopomoc unavenému plavci a záchrana tonoucího
- Plavání ve ztížených podmínkách
- Skoky do vody
- Vodní pólo
- Literatura
- ČECHOVSKÁ, Irena a Tomáš MILER. Plavání. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2008, 127 s. ISBN 9788024721545. info
- ČECHOVSKÁ, Irena. Plavání dětí s rodiči : "plavání" kojenců a batolat, plavecká výuka předškolních dětí předškolního věku, hry a říkadla do vody. 1. vyd. Praha: Grada, 2002, 132 s. ISBN 8024702118. info
- MOTYČKA, Jaroslav et al. Teorie plaveckých sportů. Plavání, synchronizované plavání, vodní pólo, skoky do vody, záchrana tonoucího. 1. vyd. Brno: PdF MU, 2001, 205 s. ISBN 80-210-2711-8. info
- ROZTOČIL, Tomáš a Jiří ŠVEC. Technika a didaktika plavání :(učební texty pro posluchače oboru tělesná výchova). 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 1996, 71 s. ISBN 80-7041-613-0. info
- KLEČKOVÁ, Jindřiška. Synchronizované plavání. Vyd. 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 1992, 46 s. ISBN 8070670886. info
- Výukové metody
- - teoretické přednášky
- praktická výuka - Metody hodnocení
- Předmět je ukončen po absolvování písemné zkoušky a splnění docházky v praktických hodinách.
Písemná zkouška je studentovi udělena na základě zdárného absolvování závěrečného písemného testu. V testu student prokáže jak teoretické znalosti, tak i schopnost aplikace těchto znalostí v plavecké tematice.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2019/np2076