FSpS:p960 PE -Aerobic-step - Course Information
p960 Physical Education - Aerobic-step
Faculty of Sports StudiesSpring 2019
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Bc. Monika Sojka (seminar tutor)
Mgr. Radka Střeštíková, Ph.D. (seminar tutor)
Jarmila Titzová (assistant) - Guaranteed by
- Mgr. Radka Střeštíková, Ph.D.
University Sport Centre – Faculty of Sports Studies
Contact Person: Mgr. Radka Střeštíková, Ph.D.
Supplier department: University Sport Centre – Faculty of Sports Studies - Timetable of Seminar Groups
- p960/01: Tue 19. 2. 13:00–14:40 velká těl. pod Hradem, Tue 26. 2. 13:00–14:40 velká těl. pod Hradem, Tue 5. 3. 13:00–14:40 velká těl. pod Hradem, Tue 12. 3. 13:00–14:40 velká těl. pod Hradem, Tue 19. 3. 13:00–14:40 velká těl. pod Hradem, Tue 26. 3. 13:00–14:40 velká těl. pod Hradem, Tue 2. 4. 13:00–14:40 velká těl. pod Hradem, Tue 9. 4. 13:00–14:40 velká těl. pod Hradem, Tue 16. 4. 13:00–14:40 velká těl. pod Hradem, Tue 23. 4. 13:00–14:40 velká těl. pod Hradem, Tue 30. 4. 13:00–14:40 velká těl. pod Hradem, Tue 7. 5. 13:00–14:40 velká těl. pod Hradem, M. Sojka
- Prerequisites
- POV_TV
The corse is geared for obligatory PE only. - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives
- The main goals of the educational process involve:
- the improvement of motion skills and fitness
- the impact on the positive approach towards sports activities considered as the protection against conflicts, civilization diseases and stress
- the support of students healthy lifestyle
- the training of the basic and modified steps of step aerobics and their linked in choreographie - dance and power - Learning outcomes
- After completing the course, students will be able:
- master basic and modified steps of step aerobics and their linked in choreographie - dance and power - Syllabus
- 1. introduction of basic steps;
- 2. simple choreographies;
- 3. development of basic locomotory skills and fitness improvement;
- 4. development of locomotory and coordination skills;
- 5. abdominal, gluteal and back muscle building up;
- 6. final stretching
- Literature
- ŠIMBEROVÁ, Dagmar, Pavlína VACULÍKOVÁ, Alena SKOTÁKOVÁ, Renata KLÁROVÁ and Hana BUBNÍKOVÁ. Učební text aerobik a fitness (Foitness and aerobic). FSpS MU Brno: MU, 2004, 66 pp. Učební text aerobik a fitness. ISBN 80-210-3415-7. info
- MACÁKOVÁ, Marcela. Aerobik : moderní formy aerobiku, výživa a cviky pro dobrou kondici, soutěže v aerobiku. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 107 s. ISBN 8024700573. info
- MACÁKOVÁ, Marcela. Aerobik : moderní formy aerobiku, výživa a cviky pro dobrou kondici, soutěže v aerobiku. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 107 s. ISBN 8024700573. info
- VACULÍKOVÁ, Pavlína. Sportovní aerobik a rozvoj explozivní síly dolních končetin (Impact of aerobic on progress of explosive strength of lower limbs). In Optimální působení tělesné zátěže a výživy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003, p. 57 - 60. ISBN 80-7041-989-X. info
- Novotná, V., Čechovská, I., Bunc, V.: Fit program pro ženy, Praha, Grada, 2006, ISBN 80-247-1191-5
- HÁJKOVÁ, Jana. Aerobik - soutěžní formy : kompletní průvodce tréninkem. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 183 s. ISBN 802471311X. info
- Teaching methods
- practise exercises
- Assessment methods
- - exercise, credit - the credit is given to students for the attendance - 3classes can be misses and there is no need of any apology - the substitution of more absence sis not allowed
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
Information on completion of the course: zapsat smíte jen 1 sport. + kurz, nelze vyhovět žádosti o výjimku při překročené kapacitě.
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught each semester.
General note: Mix aerobik a) pro začátečníky b) pro pokročilé.
Information on course enrolment limitations: Minimální počet studentů přihlášených do seminární skupiny je 8
- Enrolment Statistics (Spring 2019, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/spring2019/p960