FSpS:bk4220 Team Skills - Informace o předmětu
bk4220 Team Skills
Fakulta sportovních studiíjaro 2020
- Rozsah
- 7/7/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jana Stará, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Stará, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Stará, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh
- Pá 14. 2. 8:00–9:40 E34/225 - seminární místnost, Pá 27. 3. 13:50–16:20 D33/227 velká zasedací místnost, Pá 24. 4. 11:20–13:00 D33/227 velká zasedací místnost
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Management sportu (program FSpS, B-TVS) (2)
- Cíle předmětu
- Students of Sports Management should be aware of the importance of team skills as a necessary aspect of team work.
The objective of this course is to introduce the students into the field of team skills, team roles, team goals and team characteristics. Additional topics, such as effective communication and cooperation, feedback and evaluation, group dynamics phases and team motivation will be covered as well. Individual topics will be presented by means of a necessary theoretical background, followed by practical activities. - Výstupy z učení
- At the end of this course students will be able to:
-define basic team skills (communication, presentation, cooperation, flexibility, feedback and evaluation, creativity)
-define team structure, team goals, team roles and important aspects of an effective team cooperation
-describe group dynamics phases
-define and evaluate (on the basis of practical activities and exercises) their status within the study group from the point of view of team roles, communication or cooperation - Osnova
- Definition of a team (structure, roles, needs, competences of team members)
- Team goals
- Team skills
- Team roles
- Communication and cooperation in team
- Group dynamics
- Conflict in a group, crisis in a team
- Decision making, working in a team X working in a group
- Team leader, team motivation, team evaluation
- Feedback and reflexion
- Literatura
- povinná literatura
- HERMOCHOVÁ, Soňa. Teambuilding. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006, 113 s. ISBN 8024711559. info
- doporučená literatura
- MOHAUPTOVÁ, Eva. Teambuilding : cesta k efektivní spolupráci. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009, 173 s. ISBN 9788073676414. info
- PAYNE, Vivette. Teambuilding workshop : trénink týmových dovedností. Translated by Kristýna Helceletová. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, 339 s. ISBN 9788025115886. info
- KRÜGER, Wolfgang. Vedení týmů : jak sestavit, organizovat a povzbuzovat pracovní tým. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 108 s. ISBN 8024707802. info
- PLAMÍNEK, Jiří. Vedení lidí, týmů a firem : praktický atlas managementu. 1. vyd. Praha: Grada, 2002, 151 s. ISBN 80-247-0403-X. info
- KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Tajemství úspěšného jednání. 1. vyd. Praha: Grada, 1995, 162 s. ISBN 80-85623-84-6. info
- neurčeno
- 50 digital team-building gamesfast, fun meeting openers, group activities and adventures using social media, smart phones, GPS, tablets, and more. Edited by John Chen. Hoboken, N.J.: Wiley, 2012, xxxiv, 200. ISBN 9781118227374. info
- The first-time manager's guide to team building. Edited by Gary S. Topchik. New York: AMACOM, 2007, iv, 140 p. ISBN 0814474292. info
- LAFF, Michael. Effective Team Building: More than Just Fun at Work. T + D. Alexandria, 2006, 2 s. ISSN 1055-9760. info
- PAYNE, Vivette. The team-building workshop : trainer´s guide. New York: AMACOM, 2001, xv, 447. ISBN 0814470793. info
- JONES, Alanna. Team-building activities for every group. Richland, WA: Rec Room Pub., 1999, 191 s. ISBN 0966234162. info
- The complete idiot's guide to team building. Edited by Arthur R. Pell. Indianapolis, IN: Alpha Books, 1999, xx, 412 p. ISBN 0028636562. info
- DYER, William G. Team building : issues and alternatives. 2nd ed. Reading, Mass.: Addison-Wesley Publishing Company, 1987, xiii, 171. ISBN 0201180375. info
- Výukové metody
- Lectures, practical seminars, group work, group discussion, feedback and evaluation activites
- Metody hodnocení
- 1. Active participation in lectures and seminars (MAX 1 absence accepted)
2. Presentation (10 min) of an activity focused on a selected team skill
3. Handing in a lesson plan of the presented activity
4. Written test - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2020/bk4220