FSpS:bp2394 Management utkání IV - florbal - Informace o předmětu
bp2394 Management utkání IV - Strategie řízení utkání ve florbalu, řešení krizových situací
Fakulta sportovních studiíjaro 2020
- Rozsah
- 0/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Ing. Vladimír Mana, LL.M. (cvičící)
Ing. Zdeněk Mlčoušek (cvičící)
PaedDr. Petr Starec, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PaedDr. Petr Starec, Ph.D.
Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- bp2394/01: Čt 8:00–8:50 D33/103 seminární místnost, Z. Mlčoušek
- Předpoklady
- Předmět má za úkol seznámit studenty s praktickými postupy při řešení krizových situací, které se mohou vyskytnout při řízení sportovních utkání se speciálním zřetelem na utkání florbalu. Důležitou součástí výuky budou videosemináře s praktickými ukázkami činnosti rozhodčích v průběhu konkrétních utkání. Struktura předmětu navazuje na předměty Management utkání I – Pravidla florbalu 1, Management utkání II – Technika řízení utkání ve florbalu a Management utkání III – Taktika řízení utkání ve florbalu, které daly studentům teoretické vědomosti vycházející z Pravidel florbalu, z dalších souvisejících dokumentů a také z praktických situací při utkáních florbalu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Rozhodčí florbalu)
- Cíle předmětu
- Studijní předmět „Strategie řízení utkání ve florbalu“ se orientuje nejenom na vysvětlování správných postupů při řešení krizových situací, ale obrací pozornost studentů na důležité otázky v oblasti sportovní psychologie. Studijní předmět jako celek představuje syntézu i jistou formu zastřešení dílčích vědomostí, které měl student možnost získat v předchozím studiu a které jsou nezbytnou podmínkou profesionální práce florbalového rozhodčího. Studijní předmět je členěn na lekce uvedené níže jako osnova předmětu.
- Výstupy z učení
- Studijní předmět jako celek představuje syntézu i jistou formu zastřešení dílčích vědomostí, které měl student možnost získat v předchozím studiu a které jsou nezbytnou podmínkou profesionální práce florbalového rozhodčího. Studijní předmět je členěn na lekce uvedené níže jako osnova předmětu.
- Osnova
- A. Agrese a agresivita
- A.1 Charakteristika pojmů
- A.2 Formy projevů agresivity a reakcí na tyto projevy
- A.3 Agresivita ve sportovním utkání
- A.4 Reakce rozhodčího na projevy agresivity
- B. Typologie osob a účastníků sportovních utkáních
- B.1 Typologie z pohledu herních a soutěžních řádů
- B.2 Typologie z pohledu psychologie
- B.3 Rozhodčí jako specifická forma sportovce
- B.4 Specifické formy přípravy a komunikace rozhodčího
- C. Teorie konfliktů
- C.1 Charakteristika typů konfliktů a jejich členění
- C.2 Konfliktní styly
- C.3 Strategie řešení konfrontace
- C.4 Rozhodčí a asertivita
- D. Vnější vlivy při práci rozhodčího
- D.1 Charakteristika známých a předvídatelných vnějších vlivů
- D.2 Reakce rozhodčího na vnější vlivy
- D.3 Důsledky chybných reakcí na vnější vlivy
- D.4 Specifické formy přípravy a tréninku rozhodčího
- Výukové metody
- Důležitou součástí výuky budou videosemináře s praktickými ukázkami činnosti rozhodčích v průběhu konkrétních utkání.
- Metody hodnocení
- ústní zkouška.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2020/bp2394