FSpS:e043 Sport Marketing - BI and SM - Informace o předmětu
e043 Marketing, Business Intelligence and Social Media in Sport
Fakulta sportovních studiíjaro 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Dr. Sujit Chaudhuri (cvičící), Mgr. Adam Kyselica, Ph.D. (zástupce)
Mgr. Adam Kyselica, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Andrea Kakulidu
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- e043/01: Út 10:00–11:40 Virtuální místnost, A. Kyselica
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Multidisciplinární studia (program FSpS, KOS)
- Multidisciplinární studia na fakultě sportovních studií (program CST, KOS)
- Cíle předmětu
- The subject is aimed at sport management students looking to improve their digital literacy and Sport Business Intelligence knowledge so that they will be able to manage the digital transformation in a sports organization.
- Výstupy z učení
- Upon completion of the subject the students will be able:
1) To understand and explain Digital technologies and their impact on sports business
2) To analyze and judge the variety and extent of Digital Transformation Success Factors
3) To design the data strategy of sport organizations using the Sport Business Intelligence concept 4) To apply theoretical knowledge to the practice - project cooperation with a professional sport club - Osnova
- Digital technologies and their impact on sports business - Internet of Things; Digital and Social Media; Data and Analytics
- Sport business intelligence, CRM
- Social media and global brands – marketing non-sports products through social media
- Social media as a communication tool for sports organizations and athletes.
- Fan Engagement and data analytics– The power and influence of social media– reaching a new fan base globally
- Literatura
- Výukové metody
- Seminars allow students to extend their understanding of the issue while developing analytical, presentation skills and managing their own performance. Preparations for seminars are necessary.
- Metody hodnocení
- Group project and its presentation in front to the comition + seminar work with steps and procedures.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2021/e043