e043 Marketing, Business Intelligence and Social Media in Sport

Fakulta sportovních studií
jaro 2021
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Dr. Sujit Chaudhuri (cvičící), Mgr. Adam Kyselica, Ph.D. (zástupce)
Mgr. Adam Kyselica, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Andrea Kakulidu
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
e043/01: Út 10:00–11:40 Virtuální místnost, A. Kyselica
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The subject is aimed at sport management students looking to improve their digital literacy and Sport Business Intelligence knowledge so that they will be able to manage the digital transformation in a sports organization.
Výstupy z učení
Upon completion of the subject the students will be able:
1) To understand and explain Digital technologies and their impact on sports business
2) To analyze and judge the variety and extent of Digital Transformation Success Factors
3) To design the data strategy of sport organizations using the Sport Business Intelligence concept 4) To apply theoretical knowledge to the practice - project cooperation with a professional sport club
Osnova
  • Digital technologies and their impact on sports business - Internet of Things; Digital and Social Media; Data and Analytics
  • Sport business intelligence, CRM
  • Social media and global brands – marketing non-sports products through social media
  • Social media as a communication tool for sports organizations and athletes.
  • Fan Engagement and data analytics– The power and influence of social media– reaching a new fan base globally
Literatura
  • FRIED, Gil a Ceyda MUMCU. Sport Analytics : A data driven approach to sport business and management. Routledge, 2017. ISBN 978-1-138-66713-6. info
  • RASKU, Risko a Aila AHONEN. Sport Business Intelligence : Case WRC Neste Oil Rally Finland. 2015. ISBN 978-951-830-393-3. info
Výukové metody
Seminars allow students to extend their understanding of the issue while developing analytical, presentation skills and managing their own performance. Preparations for seminars are necessary.
Metody hodnocení
Group project and its presentation in front to the comition + seminar work with steps and procedures.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.